İnsan İlişkilerini Daha Sağlam Temellere Oturtmak İçin Yapmanız Gerekenler!

Bir kez bile olsa iletişim hatası yapmışızdır değil mi? İletişim demek sadece konuşmak olmadığı için beden dilimizle de karşı tarafa yanlış bir mesaj gönderebiliriz. Arkadaşlarınızla veya kız/erkek arkadaşınızla olan iletişiminizi sağlam tutmanız için bu önerilere bir göz atın.

"Sen" değil "ben" de.

İnsan İlişkilerini Daha Sağlam Temellere Oturtmak İçin Yapmanız Gerekenler!

İnsanlar ile iletişim sırasında yaptığımız en net hatalardan biridir ''sen'' ile konuşmak. Rahatsız olduğumuz bir durumu karşı tarafa iletince bu sefer karşı taraf suçlu hissediyor. Örneğin:

-Bir kere bile aramıyorsun, önceden böyle değildin.

-Hep senin yüzünden bu olaylar başımıza geldi!

Bunun yerine ''Ben'' odaklı konuşursak, yani karşı tarafın kişiliğini değil de davranışlarını hedef aldığımız da iletişim bambaşka bir boyuta taşınıyor. Onu bir konu hakkında suçlamıyoruz. Yaptıklarından dolayı bize hissettirdiklerini söylüyoruz. Örneğin:

-Beni aramadığın zaman kendimi değersiz ve unutulmuş hissediyorum.

Dinle, anla ve anlat.

İnsan İlişkilerini Daha Sağlam Temellere Oturtmak İçin Yapmanız Gerekenler!

Karşımızdaki kişi ile konuşurken çoğunlukla yaptığımız şey, dinlemek yerine bir sonraki söyleyeceğimiz cümleyi düşünmek oluyor. Burada asıl yapmamız gereken tüm dikkatimizi ona verip dinlemek, ne demek istediğini anlamak ve sonra kendi düşündüğümüz cümleyi ona anlatmaktır.

Karşındaki kişiyi değiştirme, dengele!

İnsan İlişkilerini Daha Sağlam Temellere Oturtmak İçin Yapmanız Gerekenler!

Arkadaş/Sevgili ilişkilerinde yapılan hatalardan biri, karşımızdaki kişiyi kendi isteklerimiz yönünde değiştirmeye çalışmak. Unutmayın ki arkadaşınızın/partnerinizin de ayrı bir karakteri ve değişik zevkleri var. Sizin sevdiğiniz şeyleri sevmek veya yapmak zorunda değil. Aynı şekilde siz de öyle. Buradaki asıl önemli şey ortak bir nokta bulup dengeyi sağlamak!

Sınırlarını koy!

İnsan İlişkilerini Daha Sağlam Temellere Oturtmak İçin Yapmanız Gerekenler!

İnsan ilişkilerinde tartışma olayı kesinlikle kaçınılmazdır. Politik konular, kişilik konuları vs. olsun illa ki bir yerde bir tartışma ortaya çıkacaktır. Hatta bunun önünü alamayıp iş kavgaya bile gidebilir. Bunun önüne geçmenin bir yolu ise, beraber oturup tartışırken kullanmamanız gereken cümleleri, davranışları belirlemek. Bir konu hakkında tartışırken kesinlikle faydası olacaktır.

Okuduğunuz için teşekkür ederim :)

#İnsanİlişkileri

#Öncebenibirdinle

İnsan İlişkilerini Daha Sağlam Temellere Oturtmak İçin Yapmanız Gerekenler!
Cevapla