Gece gece aklıma takıldı mesela bi öğrenci kapadokya'yı geziyor. Ürgüpte bedava kalabilecek devlet ait bir yapı var mi?
Bu soru şöyle aklıma geldi. Arkadaşlarla eski anılarımızı konuşuyorduk. 19 yaşında iken öğrenci vizesi ile 4 kız norveçe gittik. Erasmusta arkadaş vardı kendisi dilci ve her şeyi o organize etti. Bi web sitesi vardı oradan rezervasyon yaptı ve kalacak yeri bedavaya getirdik. 4 kişilik bi odada kaldık ve kyk yurduna 10 başar 😍 hemde bedava ve günde 2 öğün ücretsiz açık büfe yemek verirdi.
Buna benzer çok tatlış bi yerdi 😍Sonra bi italyan restoranında bulaşıkçı olarak 4 kız çalışmaya gittik saatlik 130 nok'a anlaştık ve günde 9 saat bulaşıkları makinaya dizip sonra yerine yerleştirdik hepsi buydu ve bedava yemekte yedik 😅 toplam 10 gün çalıştık hemde boş zamanlarımızda yakın çevreyi gezdik ☺. 10 gün mesai bitimi 10530 nok hak ettik arkadaş konuştu kişi başı 11000 nok aldık 😅 o zamanlar 1100€ yapıyordu. Kartpostallık yer resmen Norveç flam 😍O para ile trenle, tramwayla 19 gün boyunca her yeri didik didik gezdik. Gezmedik müze, tarihi mekan, turistik yer bırakmadık, su kenarında kamp bile yaptık 🤗 kesinlikle herkese öneririm! Bakın 10 gün çalıştık ve kazandıklarımızla deliler gibi gezdik yedik içtik eğlendik ve uçak bileti alıp turkiyeye döndüğümde benim cebimde hala 900 nok para vardı 😄
Öğrenci kardeşlerime böyle bir aktiviteyi şiddetle öneririm hayat kısa ölmeden önce kesinlikle yapın!
Türkiye’de öğrencilerin kalabileceği ücretsiz mekanlar var mı?
Yalnız çok iyimiş. Hem çalışmanız hem gezmeniz hem de bedavaya konaklamanız. Sizi tebrik ederim umarım ben de bu tarz bir şey yaparım. Bizim üniversite gönderiyor Avrupa'ya ama çok para istiyor karşılığında.
Onu biliyorum. Ilk üniversiteye gittiğim sene yaz ayında kyk kartı ile rizede kalmaya çalıştım ve bize yer yok dediler! Geceyi pansiyonda geçirdik. Sonraki gün giresundaydik oradaki kyk yurdu bizi kabul etti ama yemekleri hem paralıydı hemde 🤢🤮 leş abartısız! Birde yataklar kokuyordu 😤 uyuyamadım. Oylede tatlı kötü anılarım oldu...
Ben kyk da kalmadım. Sadece Uludağa gittiğim zaman dönüşte misafir olarak bir yurtta kalmıştım. Dediğin gibi berbattı. Gece uyurken verdikleri örtüyü uyku haliyle başıma çekmiştim. Kokunun keskinliğinden dolayı uyanmıştım 😀
Bizim ülkemizde maalesef değerlere sahip çıkmak diye bir şey yok. Fırsatını bulursam çıkacam bu ülkeden bu yuzden.
Indirim de indirim olsa 🙄 gecelik 60tl idi pansiyon 50tl yapmışlardı 😁 samsunda. Biz de corbacida kişi başı 8er tlye çorba içtik orada sabahlamıştık 😂😂