Bildiğiniz gibi BlaBlaCar, kendi aracı ile seyahat eden ve boş koltukları olan sürücülerle aynı yöne gitmek isteyen yolcuları buluşturur, böylece iki taraf da yolculuk masraflarını paylaşır. Ben şahsen güvenlik sorunları sebebi ile aracıma kimseyi almazdım. Benzini bölüşeceğim diye hiç bilmediğim insanları aracıma alamam. Ama bildiğim ve güvendiğim bir insan ise de zaten para almam. Benden olsun. Peki siz böyle bir uygulama sayesinde tanışmadığınız birisi ile seyahat eder misiniz?
Bla Bla car ya da türevi bir uygulama ile yolculuk yapar mısın? Aracına yolcu alır mısın?
Hayır. Üniversite yıllarımda birkaç otostop deneyim var, çılgınlık dönemlerinde... Fakat onda dahi neler ile karşılaştım, yazsam kitap olur. Evet, güvenli bulmuyorum ve diğer nokta aracı kullanan kişiye de güvenemiyorum. İlla ki kendim kullanmalıyım. Zevk meselesi değil... Ne olacak ise kendi isteğimle olsun diye... Bir de o atmosferik motor sesi, yok mu? İşte kimi haz lar öyledir... Wuuuuuuuw... Bunun yerini yol ücreti vs. ile değişemem...
Böyle bir zamanda biraz zor bir ihtimal gibi görünüyor. Masrafları bölmek adına elimizdekinden de olmak var sonuçta. İnsanların ne olduğunu, ne amaçla bir yerden bir yere gideceğini bilmediğimiz için pek tercih etmezdim. Hatta hiç etmezdim. Sorun sadece biraz düşününce güvenlikte değil. Tanımadığım bir hukukum olmayan insanla bir yolculuk kenara dursun, kafede bir bardak çay dahi içmeyi tercih etmem. Kaldı ki böyle uygulamalar sık kullanılsa da bana uygun değil gibi..