Eğitim uğruna, akraba ziyaretine, dil öğrenmek için, iş sebebiyle veya gerçekten mecburiyetten de olsa yurtdışında yaşamış veya yaşayan kişilerin tecrübelerini dinlemek istiyoruz. Nedir sizi en çok zorlayan şey?
10 yaşımda yurt dışına geldim. Hala burdayım. Yemek açısından bir sıkıntı yok sonucta buralardada türk lokantaları var. En büyük sorun dışlanmak, ırkçılık çoğaldı istemiyorlar bizleri artık. Her türlü sorun oluyor hele birde türk vatandaşıysan. Her okula kaydini yaptiramiyorsun, devletin inşa ettigi evleri satın alamıyorsun, kiraya bilr çıkarken ev bulmakta zorlanıyorsun. Daha birçok şey sayabilirim. Iklim farki falan bunlara alışılıyor kısa sürede
Ben istanbuldayımda bende bir iki yıla fransaya gitme plan8 yapıyordum yani peki türk olduğunu tipinden mi anlıyolar yoksa istemsiz bir aksan mı oluyor
Tipten anlaşılıyor direk. Konuşmadan pek anlaşılmıyor aslında. Yani kişiden kişiye değişiyor. Buraya gelip kendini gelistirmeyen tarzanca konusan cok insan var onlarda hemen anlasiliyor. Fransayi bilmiyorum. Belki orasi farklidir bukadar fazla irkcilik yoktur. Almanya ve ozellikle avusturyada irkcilik oldukça fazla. Ellerinden gelse hepimizi yurt dışı edecekler
Ben söyliyeyim canım sana içerden, ağzımızı açmaya korkuyoruz, kendi polisimizden korkuyoruz, akıllarına esene fetöcü pkklı deyip damga vurup içeri alınıyorlar, tiyatro duayeni müjdat gezen sırf hollandadaki kızının kanser tedavisinde yanında olamasın diye pasaportuna el konuluyor, sözde bağış diye kendi vakıflarına para akıtıyorlar, ensar kolejlerinde çocuklara istismar yapılıyor bastırıyorlar medyayı, kendi damadını ekonomi bakanı kızınada moda stilistim diye maaş bağlıyor, halk hastanelerde sıra sıkıntısı yaşarken açlıkla cebelleşirken sarayda gününü gün ediyor, basın özgürlüğü yok, evet o avusturya başbakanı bir serefsiz ırkçı olabilir ama erdoğanı sevmemekte haklı ama sırf bu yüzden size kötü davranılması doğru değil
Medyaya çok farklı şekilde lanse ediliyor. Bu yüzden burda yasayanlar erdogana adeta tövbe haşa tapıyorlar. Tahmin edebiliyorum turkiyede gerçekte neler olup bittiğini. Cok üzücü bir durum. Cefasını bizler cekiyoruz iste :/
İşte seni tenzi ederim ana burda yaşamayan vatandaşlar oy kullanamamalı bence bizi bu kadere terk etmeye hakları yok, Burda asgari ücret 290 € falan hiçbirşey günlük gulistanlık değil Ev kiraları İstanbul'da yoksul bir semtte 150 € zaten faturalar 50 € çocukların giyimi kuşamı masrafları saymakla bitmiyor gıda ulaşım, mesela milletvekillerine özel restoranlarda 0.3 € ya yemekler çıkarken biz aynı kalitede bir yemek için bunun 10 katını ödemeliyiz
Evet ona bende çok karşıyım. biz ordami yaşıyoruz bizlere neden oy hakki veriyorlar anlamis degilim. Belkide yurt disinda oy verenler yüzünden milletimiz bu halde
Hayır almanca fransizcadan çok daha kolay. Fransızca 1 sene egitim gördüm fakat cok fazla bir ilerleme kat edemedim malesef. Almancada en azindan okunuş sekli ayni. Ama fransızcada her kelimede farkli okunuyor. Dunyanin en zor dillerinden bitanesi fransizca
En İyi Cevaplar