Dün şehir dışına çıkmıştım ve çıktığım yerde bol ağaç ve temiz hava vardı ama o canım temiz havayı polenler sağ olsun gölgeledi. :) Resmen kar gibi üzerime polen yağdı. Öksürmeler ve gıcık tutmalar başladı. Daha önce bu kadar poleni hiç görmemiştim. Malum İstanbul'da artık hiç ağaç yok neredeyse. :/ İstanbul'u terk edesim geldi ama polenler dur dedi. :D Siz, polen alerjisinden korunmak için neler yapıyorsunuz? Polenler sizi rahatsız ediyor mu? Kar değil polen. :D
Üzerime kar gibi polen yağdı! Polen alerjisinden korunmak için neler yapıyorsunuz?
Dışarı çıkarken maske takmak en etkili yöntem ve eve gelir gelmez de muhakkak duş almakta yarar var polenler saçlarında ve teninde durduğu müddetçe rahatsızlık verecektir demişti doktorum. Ayrıca polenlerin en fazla olduğu saatlerde mümkünse çıkmamak gerekiyormuş. Fakat maske ile gezdiğim zaman bir acaip bakıyor insanlar , rahatsızlık veriyor haliyle. Bundan dolayı alerji ilaçlarımı, spreylerimi düzenli bir şekilde kullanarak bir nebze de olsa kendimi korumaya çalışıyorum.
Aman , etrafta yeşil alanlarımız bulunsun, imara açılmasın ve hatta sayıları gün geçtikçe çoğalsın da ben alerjiden muzdarip olmaya razıyım.
haha :D Ağaçların sık olduğu yerlerde oluyor kardeşim genelde. (Polen aynı tür bitkilerin döllenme olayını gerçekleştirebilmesi için havaya rüzgar veya böcekler yardımıyla yaydıkları minik parçacıklardır.)
Sadece burnum ve gözüm akıyor, o da çok rahatsız edici bir boyutta olmadığı için bir şey yapmıyorum açıkçası. Polenden mi hava değişiminden mi oluyor, onu da anlamış değilim zaten. *Gecen bol olsun.*
En İyi Cevaplar