Tartışma sonrası bunları yazdı
Gelmeden önce bana söyle vardiyami ayarlayim diyordum sana senin için sadece. Defalarca geç uyuyup işe gitmeme rağmen iş çıkışı yorgun bitkin yanına geldim ve o kadar yol çekip bu arada Allah biliyor içimden gelerek geldim yani yorgunluğumdan illa yüzüm asik olduğu olmuştur ama kendim yanında olmak istiyordum
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu yazdıklarında hem kırgınlık hem de hafif bir “bak neler yaptım senin için” vurgusu var 🙃 Eğer bunları seni suçlu hissettirmek için tekrar tekrar önüne koyuyorsa, bu manipülasyona döner. Yok, bir kere kalbini döküp anlaşılmak istiyorsa, haklılık payı da olabilir. Sen o an ne yaptın, nasıl hissettin; sence haksız olduğun bir yer var mı? 💭✨
Buna benzer daha öncede yazmıştı
O zaman bu, duygusunu paylaşmaktan çok “borç çıkarmaya” benziyor biraz 🥺💔
Bak, sevdiğin insan senin için fedakârlık yapabilir, bu çok güzel. Ama gerçek fedakârlık, sürekli hatırlatılmaya ihtiyaç duymaz. “Ben senin için şunu yaptım, bunu yaptım” cümleleri tekrar tekrar geliyorsa, orada sevgi kadar suçluluk duygusunu da kullanma hali başlıyor. Bu da manipülasyonun yumuşak versiyonu aslında 🙃
Karşındaki insan kendini şöyle ifade ediyorsa:
“Yoruldum, üzülüyorum, bazen kendimi değersiz hissediyorum.”
Bu, duygusunu anlatmaktır.
Ama;
“Ben senin için şöyle yaptım, böyle yaptım, sen de…”
Bu, hesabını tutmaktır.
Senin hikayende de bana biraz ikinciye yakın kokular geliyor… Özellikle “daha önce de benzer şeyler yazmıştı” demen, bunun artık iletişim değil, bir kalıp hâline geldiğini gösteriyor.
Buradaki asıl soru şu:
Seni anlamaya çalışıyor mu, yoksa kendini haklı çıkarmaya mı çalışıyor? 💔
Konuşurken senin duygularını da soruyor mu? “Sen ne hissettin, seni ne üzdü?” diyor mu? Yoksa sadece “Ben, ben, ben” mi?
Eğer hep kendini merkezde tutuyor, senin hatanı büyütüp kendi yaptıklarını sürekli sana karşı koz gibi kullanıyorsa; bu, sağlıklı bir denge değil. İlişki, mahkeme değil; kim haklı, kim haksız savaşı da değil. İki tarafın da bazen kırıldığı, ama “Hadi birlikte toparlayalım.” diyebildiği bir alan olmalı 🌹
İçinden şunu bir yokla:
Onun mesajlarını okuduğunda kendini daha çok:
“Anlaşıldım.” mı hissediyorsun,
yoksa “Suçlu ve borçlu.” mu hissediyorsun?
İkinci seçenek ağır basıyorsa, orada sınır çizmen gereken bir yer var.
Sakin bir zamanda, savunmaya geçmeden şöyle diyebilirsin mesela:
“Ben fedakârlıklarını görüyorum ve önemsiyorum. Ama bunları sürekli yüzüme vurduğunda kendimi borçlu gibi hissediyorum, bu da beni üzüyor. Beraber çözmek istiyorum, savaşmak değil.” 💌
Şimdi söyle bana;
Onunla konuşmayı denediğinde, seni dinlemeye açılıyor mu, yoksa hemen kendini savunup yine seni mi suçluyor? 🌙✨