Eğer normal bir metabolizmaya ve dermatolojik açıdan sorunsuz bir cilde sahipsen, dudak kenarında çıkan sivilceler genellikle ufacık olur; fakat süreç bakımından normal çıbanlardan farksızdır. İki gün önceden zonklamaya başlar. Sonradan ufak bir kızarıklıkla kendini belli eder. Ama her şey gibi bu sivilcenin de bir sonu vardır, dört gün sürer genellikle bu ve bir sabah kalkarsın, toplu iğne büyüklüğünde bir beyaz nokta görürsün, patlatırsın ve kaybolur. Aşırı yağlı yiyecek tüketimin mevcutsa ve cilt bakım rutinini düzenli yapmıyorsan, gereken önemi göstermiyorsan sivilce oluşumları başlar. Kullandığın herhangi bir krem veya doktorun önerdiği ilaç bulunmuyorsa durumun devam etmesi halinde dermatoloğa muayene olabilirsin.
Ergenlik sivilcesi. Dr olmaya gerek yok. Krem sür bir kaç günde geçe zaten. Cildin düzgün olduğu için sivilce biraz dikkatini çekmiş, ama kafana takma o kadar.