Doğuştan kızıl olmak. Dünya'nın en nadir saç renklerinden olduğundan. Genetik bir ender durum aslında. Kızıl saçlı insanların acı eşiği daha yüksek, saç telleri daha kalın ve tenleri de beyaz oluyor. Çünkü bütün bunlar vücutta D vitamininin depolanma şekilleri. D vitamini saçlarda ve deride depolanır. Ve tene beyaz rengini, saçlara da kızıl rengini verir. Tenin beyaz olması zaten D vitaminin aktifleşmiyor oluşundan, genel olarak güneş ışığı alınmıyor oluşundan olur zaten. Teknik olarak daha az güneş ışığına maruz kalmaları gerekir. Çünkü tenleri daha hassastır ve güneş ışığından diğer tenlere oranla maksimum faydalanırlar.
Sarının çakmasını herkes yapıyor. Yakışanda yakışmayanda. Kapkara tenlerine civciv sarısı saç yapıyorlar, sonra ortalıkta çakma Kibariyeler dolanıyor.
Kızıl öyle değil. Doğalı zaten az. Ama çakması için bile taşıyabilmesi lazım. Beyaz ten lazım. O yüzden çakmasına bile cesaret edilemeyen rengin orjinaline sahip olmak ayrıcalıktır.
Mevi ile yeşil göz farkı gibidir... Mavi yaygındır ama yeşil insanlar üzerinde, %2 lik bir oran taşır, kızıl olmak da böyle bişey :) sarı yaygındır ama kızıl ayrıcalıktır
Veee geldi bir tane :) ahh ahh dünyanın en güzel kızları da olsa, değeri bilinmeyen kız tipi... Sarı saç yeşil gözlü kızlar... Ve evet haklısın, bazı aileler ful öyle, kız alınası aile tipi hşfjfks
En İyi Cevaplar