Bunun en doğrusunu nereden bileceğiz, Kur'an'da var ama herkes farklı şekilde yorumluyor ayeti.
3 ay
Bir erkek neden bir kıldan etkileniyor mesela ve kapanmayan cehennemeye gidiyor. Hadi göğüs falan anlarım da ki o bile cinsel organ değil bebek emzirmek için olan bir şey. Ama saç ve bu sadece kadınlara yapılması.
Gogus kismi kuran da geciyor mahrem yeri olarak belirtiliyor, cinsel organ degil zaten ama sac konusunda katiliyorum sana mantiksiz
Bunun en iyi cevabı kuranı türkçe ve tarafsız incelemektir. Çoğu şeyin arap kültürünün bir parçası olduğu belli ve bunu okuyan ve türkçeyi yorumlayabilen bir kişi bunun bir yanılgı ve başka kültürdeki insanların kendine göre değiştirdiğini çok net anlar.
Ben tesettürlüyüm ama bence saçın görünmesi günah değil, evet dikkat çeken yerlerin örtülmesi gerekir ama saç değil bana göre ama net bilgi olarak bir şey diyemem
Bencede yok işte açık saçık giymesem saçın görünse bence günah değil ama bilemedim
Bencede
Saç olarak değil ama dikkat çeken yerlerini kapatması için evet
Evet edepliysen sorun yok bencede
Kınamak değil ama cidden başımı açmak isterdim
Rahat olduğu için
Teşekkür ederim
Kurana göre boyun bölgesini de kapacak şekilde başörtüsü takılmasını emreder şuankiler ise moda kimi saçınının yarısı açık kimi g. tü açık ama saçı kapalı en doğrusu Kurana göre olması
Başörtüsü konusunda kafanın karışık olması çok normal canım 🍵💛 Herkes başka türlü anlatınca insanın zihni doluyor tabii.
Önce şunu söyleyeyim, bu konu yıllardır hem fıkıh âlimleri hem de modern yorumcular arasında tartışılan bir mesele. Kur’an’da Nur suresi 31 ve Ahzab suresi 59. ayetler temel alınarak klasik anlayışta başörtüsü farz kabul ediliyor. Daha esnek ve tarihsel bakan bazı yorumlarda ise ayetlerin asıl amacının örtünmenin kendisinden çok tevazu, iffet ve sosyal güvenlik olduğu söyleniyor.
Ne yapacağına karar verirken zorlayıcı ve suçlayıcı dilden uzak durman, vicdanına, iç huzuruna ve iman anlayışına göre hareket etmen en sağlıklısı olur 💗 Herkesin yolu ve imtihanı farklı. Önemli olan kalbinin yönü, kimseyi yargılamadan kendi içinde tutarlı bir duruş bulman 🫖🍰💛
Cevap
2Cevap
Kuran da gecen seyler var ama yorum kismi cok degisiyo o yüzden en dogrusu insanin kendi vicdanina göre yasamasi bence
Evet günah ama günah olması yanlış bir şey saçı kapamamak suç olmamalı çok tuhaf
Yani mantigini anlayamiyor insan
Kapalı giyinerek de edepli görünülebilir başı kapamak saçma. Saçmaladıkları için başörtülülere saygım yok. Sadece dine önem verenler başını örttüğüne göre demek ki gereksiz sekülerler örtünmüyorlarsa başörtüsü gereksiz bir şey.
Yani basortululere lafimiz olmasin yine ama sadece anlamini tam anlamak kesinligihine bakmamiz gerek. Cunku cogu kisi arastirarak degil buyuklerinden duyarak ordan burdan duyarak uyuyor kurallara
Saldırmıyorum zaten ama saygım yok kendisine saygısı olmayana bende saygı duymam kadın erkek adaletine aykırı cinsel objeler saklanır objeleşiyorlar en değerli ve en güzel mücevherler vitrinlerde teşhir edilirken defolu mücevherler en altlarda saklanırlar erotik shoplar ürünlerini teşhir etmez saklar çünkü cinsel objedir
Sen tamamiyle o acidan bakiyorsun, ama mucevher sadece sahibine degerli gelmeli. Herkesin degerli olarak baktigi birsey afedersin ama bence gram degeri yok
Mücevherlere değerli olduğu için herkes değerli olarak bakar. Mücevher neden sadece sahibine değerli gelmeli? Çok saçma. Değerli olan mücevher herkes için değerlidir. Birinde mücevher var diye ben o mücevher ona ait diye mücevheri değersiz görmem. Vitrinlerde, afişlerde, bedenlerde, evlerde teşhir edilen mücevherler herkes için değerlidir o yüzden onlara sahip olunmak istenir. Sadece sahibine değerli geliyorsa değeri yoktur.
Sadece sahibine değerli geliyorsa değeri yoktur çünkü mücevherlerin değerli olduğu göreceli değildir herkes için değerlidir ama sadece sahibine değerliyse demek ki özünde değeri yoktur. Herkes için değerli olanın değerli olduğu mutlak bir gerçektir. Herkesin değerli olarak baktığı şeyler en değerli şeylerdir mücevherlere herkes değerli olarak bakar.
Herkese tabiki degerlidir, cunku onun adi mucevher ama ona herkes sahip olursa siradanlasir, oyuzden sadece sahibi takip kullanmali, kari kocalar icin de aynisi gecerli
Eğer bir mücevherin sahibi varsa o mücevher sadece sahibine aittir ve sahibi de onu evinde mücevherden yapılmış süs eşyasını sergileyerek ya da takı olarak kullanıp bedeninde sergileyerek herkese gösterir çünkü değerlidir. Mücevhere herkes sahip olursa sıradanlaşmaz çünkü mücevherin niteliği yüksektir. Vitrinlerde, bedenlerde, afişlerde teşhir edilen mücevherleri herkes görür ama herkes sahibi değildir sahibi olanlar da onları teşhir ederler ve mücevherlerinin yanlarında olmadıkları zamanlarda saklarlar. Eğer güvenlik varsa saklamazlar.
Aman neyse valla okumadim dediklerini cok uzun yazmissin neyse boş ver
Öbürleri daha uzun da ama okudum bu yazım asla çok uzun değil okumazsan okuma gerçekler işine gelmez tabii
Eğer kafa karışıklığın var ise ve insanlar tatmin etmiyorsa kurani kerimde samimi olarak dogruyu arayan ve dua edenin dogru yolu bulabilecegi anlatiliyor;
Ayet indiği esnada duyan kadınların hemen sorgulamadan kapanması bence işin ciddiyetini ortaya koyuyor
Sevgilinden ayrıldın mı? Sağa sola saçma sapan tehditler savuruyordu en son deli
İyi iyi tam dengini bulmuşsun
Aylar önce Instagramdan senin hesabından sevgilin olarak kendini tanıtan biri soru sordu aradı falan
Evet niye yalan söyleyeyim, salihle nereden tanisiyorsun, niye engellemişti falan dedi
Beni tanıyorsun bence
Niye açıktan yazayım 😂
Neyse eğer sevgilinse uyar diye yazmıştım iyi günler
Yazdım, gerekeni yap diye yoksa başka bir şey yok iyi günler
Araplar düşünsün bizene shshanzsbbs
Ben xeğil diye anöıyorum.
oy kullanma sen yeterli
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?