Orucum kabul olur mu son lokmamı ağzıma attığımda ezan okumaya başladı
3 ay
Merhaba, sahur esnasında o kadar ince hesap yapmaya gerek yok. Ezan okunurken de yiyebilirsiniz yani normalde de bildiğim kadarıyla zaten erkenden başlıyoruz sahura o da tartışmalı bir konu. Böyle düşündüğümüz zaman hiçbir şey olmaz yani merak etmeyin, kabul olur orucunuz :)
Bu kadar detaya takılmayın oruç başlangıcı zaten Tan yeri agirmasiyla başlar ezan okunduğunda ortalık kısmen aydınlanıyorsa oruç başlamıştır bizler tabiri caizse zifir karanlıkta oruca başlıyoruz zaten ki ezan bitimine kadarda zamanın var
Ben de öyle biliyorum aslında tan yeri ağarıncaya kader diyor ama biz karanlıkta tutuyoruz karanlık niyet ediyoruz mesela
Niyet önemli ya hani ondan takıldım ben
Bence de öyle Allah niyete bakar diye düşünüyorum
Tabi orası öyle hiçbirimiz gidip gelmedik sonuçta bilemeyiz elimizden geldiğince yapmaya çalışıyoruz işte
Sahurda son dakikalar bazen telaşlı olur 🍞🥛❤️ Ağzında lokma varken ezan okunması çoğu zaman orucu bozmaz çünkü önemli olan lokmayı ezan başlamadan önce ağzına alman. Bundan sonrası için kendini üzme çünkü Ramazan’ın huzuru kaygıyla gölgelenmesin. Bir dahaki sahurda biraz daha yavaş yiyerek midenin rahat etmesini sağlarsın ve gününü daha rahat geçirirsin 🍲🫖💕
Teşekkür ederim☺️❤️
Rica ederim canım 🍞🫖❤️ İçinin rahatlamasına sevindim çünkü sahur sofrasında huzur her şeyden daha kıymetli olur. Böyle küçük telaşlar hepimizin başına gelir bu yüzden kendine yüklenme. Umarım bugün orucun kolay geçer ve akşam iftarında mis gibi çorbanın kokusu seni mutlu eder 🍲💕
Teşekkür ederim inşallah❤️
Cevap
14Cevap
Ezan bitene kadar yittuysan sorun yok canım
Şöyle oldu son lokmamı attım tam çiğnerken ezan okunmaya başladı
Yani evet çok olmuştu
Teşekkür ederim yok aslında emin oldumda yine de insan sorguluyor ya
Teşekkürler🌸💕
Ezan okunurken yiyebilirsin keza gün doğumu ve batımı diye hesaplanır. Dakika diye bir şey yoktur normal de.
Soyledigin şeyi ben de düşünmüştüm Kur’an-ı Kerim de mesela tanyeri arayıncaya kadar diyor mesela imsak vakti neden biz imsak ta yiyoruz güneş doğunca kadar olması gerekmiyor mu
Bir şey olmaz. Sonuçta bilerek yaptığın bir şey değil. Ama dikkat et ezan vakitlerine.
Şöyle bir şey var ben imsakiye’yi açmıştı hani biliyordum son dakikalar olduğunu tahmin ettiğim için imsakiye’yi açtım işte dakikası saniyesi falan gözüküyor bir şey olmaz hızlı hızlı çiğnerim yutarım diyerek son lokmamı aldım attım ağzıma hızlı hızlı çiğnemeye başladım tam çiğnemeye başladım ezan okundu bir şey olur mu
Normalde ezan okununca yeme içme biter, birdahakine dikkat edersen sorun olmaz. Bunu alışkanlık haline getirmemen gerek. Ezana 5 dk kala hazır olmalısın ve niyet etmelisin.
Son saniyelerde mi sahur yapıyorsun
Ezan dokunduysa yeme içme kesilir nasıl ki iftara yeme içme başlıyorsa
Ezan okumadan önce lokmayı attım çiğnerken ezan okunmaya başladı
Ondan sonra yemedim zaten ne sormuşum okumadın mı soruyu
Ezan bitene kadar vaktin var diyorlar ama bilemiyorum.
Olur merak etme zaten biz orucu en az yarim saat onceden kapatiyoruz
O benim de dikkatimi çekmişti mesela imsak vakti yani güneşe kadar olması gerekmiyor mu misal hani neden imsak da bitiyor sadece merak ediyorum ya da biz neden öyle yapıyoruz Kur’an’da mesaj atan yeri ağarıncaya kadar diyor diye biliyorum
Evet öyle işte diyabet bu vakti ölçmek işine gelmiyor sanırım yillardir garanti olsun diye imsak vaktini baz aliyor
Niye ölçmek işlerine gelmiyor ki
Onu bende bilmiyorum zaten Kur'anda yazam çoğu şeyi yanlis yapıyoruz
Aslında Kur’an’a göre ve peygamberimize göre yapmamız lazım mesela oruç konusunda da eskiden saat mi vardı o dönemlerde Allah niyeti bence makbul diye düşünüyorum tabi Allah bilir ben bir şey diyemem tabi Allah korusun Allah adına konuşmayayım
O yuzden zaten Kuran'da acikca belirtilmis eskiden saat yoktu mesela Ramazan başlangıcını hilal gozuktugu de başlanılmış belirli günü yokmuş hicri takvime gore ramazana denk gelen zamanda hilali ararlarmis goz yüzünde
Çok şeyi bilmiyoruz aslında Bir de o yetmezmiş gibi dinde olmayan bir sürü hurafeleri sanki dinimizde varmış gibi yaşıyoruz dinmiş gibi yaşıyorlar en güzelini atalarımız demiş kıl beşi kurtar işi
Kesinlikle oyle aslinda hoca dediklerimizin lafina gore hareket edecegimize kuranı okuyup anlasak onlara gerek kalmaz hem de yanilmayiz onlara ilave ettikleri sacma sapan seylerle Allah'ın Kur'an'na eksik gözüyle bakmis oluyoruz aşa
Hem de gözümüzde de çok büyütmüş oluyoruz hem ben mesela şahsen gözümde büyüyor yani ay çok şey var falan gibisinden ama aslında çok şey yok Kur’an-ı Kerime göre Müslüman olmanın şartları belli onlara uyuyacaksın ha bir de ben mesela peygamberimize salavat getirmeyi seviyorum doğru buluyorum doğru bulduğum için seviyorum çünkü mesela bir öğretmenimize bile çok iyi olarak anlatırken veya ona minnet duyarken ak koskoca peygamber efendimize bize Müslümanlığı öğretmiş İslam peygambere böyle bir dinde öncülük eden bir peygambere salavat getirmeyi doğru buluyorum yani ben dediğim gibi Kur’an’ın ne derse onu yapmayı doğru buluyorum bir de peygamber efendimize salavat getiriyorum o kadar yani eğer hocaların dediklerini yapınca bence mesela çok hadisi şerif var çok şeyler falan var ya ne bileyim bana çok şey geliyor karışık geliyor ama bazı adresi şerif bazen adresi şerif de yardımcı olduğunu düşünüyorum
Çoğu hadis peygamber efendimizden sonra uydurulmuş hadisler dini zorlaştırmak için kuranı kerimi degistirmeye calisanlar basaramayinca hafisler eklemis insanlarin kafalarını karistirmak için
Peki amaçları neymiş neden öyle bir şey yapmışlar
Dinden sogutmak sanırım Kur'an'a hüküm koymak bence tövbe yarabbim
Tövbe yarabbim
Aynen
Evet aynen oyle maalesef
Olur bence o kadar saniyeden bir şey olmaz
Allah kabul etsin inşaallah
Amin
Olur allah kabul etsin
Teşekkürler
Abi bi hadinin gidinin be
Olur rshat ol
Teşekkür ederim☺️
Rica ederim ilk defa mı başına geliyor
Benzer şeyler başıma gelmişti Ramazan’da oruç tutarken
Nasıl benzer şeyler
Mesela ezan okunurken yemenin içmenin kesildiğini bilmiyordum öyle söyleyeyim
Ama ezanında erken okunduğunu söylüyorlar
Napıyosun
Ya olur
Olur
Evet olur
Olur Allah'ın izniyle
Teşekkür ederim sağ ol😄
Yanlış emoji oldu
☺️
Sorun olmaz
Bisey olmaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?