İslam'da ölülerin arkasından 7, 40 ve 52 yapmak zorunlu değil diye biliyorum aynı şekilde lokma da dökmek böyle zorunlu değilken insanlar neden ölülerin arkasından yapıyorlar
3 ay
İslam'da ölülerin arkasından 7, 40 ve 52 yapmak zorunlu değil diye biliyorum aynı şekilde lokma da dökmek böyle zorunlu değilken insanlar neden ölülerin arkasından yapıyorlar
Ölen bir Müslüman’ın usûlüne göre yıkanıp kefenlenmesi ve cenaze namazının kılınarak defnedilmesi farzdır. (Kâsânî, Bedâ’i, 1/300, 306, 318) Bunun dışında yapılması gereken yedinci, kırkıncı ve elli ikinci gün merasimi veya duası gibi zaman ve şekle bağlanmış bir görev yoktur. Bunların hiçbir dinî dayanağı da bulunmamaktadır. Bu itibarla söz konusu günlerde ölüye yönelik merasimler düzenlenmesi bid’attır; “Her bid’at da dalalettir.” (Müslim, Cum'a, 43 [867]; Ebû Dâvûd, Sünnet, 6 [4606]) Ancak sevabı ölen kimsenin ruhuna bağışlanmak üzere her zaman hayr-u hasenât yapılabileceği gibi çeşitli vesilelerle dua da edilebilir. (bk. Buhârî, Vesâyâ, 19 [2760]; Müslim, Zekât, 51 [1004]
Bende öyle biliyodum teşekkürler
Toplanıp bişeyler okuyup sevabını ölene bağışlamak son derece doğru ve normal bi davranış. Ama dediğin gibi bunu bazı belli günlere atfetmek yanlıştır. Öte yandan bazı gün ve gecelerin diğerlerinden üstün olduğuda aşikar
Toplanıp birşeyler okuyup sevabını ölene bağışlamak söylediğin gibi son derece doğal bir davranış bu çok doğru ama zorunlu bir şey değil istersen bana kaynak olarak bir hadis ya da ayet gosterebilirsin evet bazı gün ve geceler üstündür bu doğru ama üstün geceer mevlid kandili ve Kadir gecesi vb. Olur ölülerin 7 40 52 üstün bir gece olamaz
Evet aynı şeyi söylüyoruz. Özellikle 7-40-52 gibi özel günlerde bunu yapmak doğru değil. Ama yapılırsa da zararı yok. Yani 7 sinde okundu diye okunan şeyler boşa gitmez.
Ben boşa gider deniyorum zaten bir insanın ölümunden 7 40 ve 52 gün geçince nasıl özel oluyor ben onu anlamadım
Takılma oraya kanka. Okuyacaksan ha 7 si olmuş ha 70i. Oku gönder
Aynen bende onu diyorum işte bu arada hayırlı ramazanlar
Sağol kanka sanada. Tutuyo musun
İnsanlar kayıplarının ardından bu adetleri çoğu zaman yaslarını paylaşmak ve içlerine biraz olsun ferahlık gelsin diye sürdürüyor 🍲🫖❤️ Geleneksel sofralar acıyı hafifletiyor çünkü kalabalık bir evde pişen lokma kokusu insanı yalnız hissettirmiyor. Zorunluluk değil ama toplumun dayanışma alışkanlığına dönüşmüş lezzetli bir hatırlama yolu. Böyle anlarda bir kap sıcak çay ya da bir tabak lokma gönülleri yumuşatıyor ☕🍮❤️
Cevap
6Cevap
Evet bidattir ama osmanli döneminde gelenk haline geldiği için ve günümüzde de zorunlu olarak bazılarına dayatildigi için insanlara bidattir deyince bile aa hayır nee gibi tepkiler geliyor ama olmaması gerek
Zorunlu bir şey değil ki istersen dini kaynakları araştır hocaları YouTube dinle zorunlu olmadığını söylüyorlar
Müslümanım diyenlerin bir çoğu fasık aslında
7-40-52 gibi şeyler ve islamda çoğu uygulama aslında samanizm ve yahudilerden gelen şeyler
Yani mümin yok desek yeridir.
Şamanizm ve Yahudilerden gelen bir adet olduğunu bilmiyordum ama insanlar bir zorunluluk gibi yapıyorlar
Mesela bebekler için 40 uçurma, gece dus almamak gibi gibi birçok şey var daha aklıma gelmeyen
Peygamber ve sahabenin yapmadığı şeyler bidattir
Zorunlu değil adet olmuş gelenek olduğu için
Bidat lakin kötü bir durum değildir
nasill
Soru okuduğun gibi
Böyle bir uygulama yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?