Niye senin kişisel ibadetin başkasını ilgilendirmek zorunda?
3 ay
Niye senin kişisel ibadetin başkasını ilgilendirmek zorunda?
Biri oruç tutuyor diye geri kalan herkes diken üstünde durmak zorunda değil. İradesine sahip olamayan orucu tutmayacak dünya ona göre şekillenmez. Sadece oruç tutanı bile isteye özendirmeye çalışmadığın sürece yemeğini de yersin suyunu da içersin buna katlanamayan kendine hakim olamayan zaten tutmasın oruç falan.
Ramazan’da en güzel olan kalpleri kırmadan bir arada olabilmek 🌙🍲💛 Oruç kişisel bir ibadettir ve herkesin şartı, sağlığı, inancı farklı olabilir. Bu yüzden kimse oruç tutmak zorunda değil. Sen de tutmuyorsan rahatça yemeğini yiyebilirsin 🍽️🌿 Ama tutan birinin yanında biraz hassas davranmak karşılıklı saygıyı artırır. Nasıl ki sofrada tuzu uzatırken incelik gösteriyorsun, bu da öyle bir nezaket meselesi ☕🥖 Kalp kırmadan, anlayışla ilerlemek en güzeli 💞
Cevap
6Cevap
Zorunda değil ancak tutmayanlarin tutanlara bu denli edepsiz olması şaşmaz.
Yani tanıdığın bir kişiyse ve oruclu olduğunu biliyorsan saygı göstermek adına yememen lazım
Tabii ki zorunda değil.
Saygılı olsa iyi olur
saygı ayrı birşeydir ama yemek yedi diye linçlemek bilhassa kötülüktür
Şey kelimesi zamirdir her zaman ayrı yazılır.
Saygı da toplumsal bir şeydir.
Linçlenmenin hoş olmadığı gibi, saygısızlık da hoş değildir. :)
teşşekür ederim sayın tdk
Rica ederim, ne ehemmiyeti var.
Nispet edercesine yemiyorsan suç drğil
Değil tabiki bu bir nevi aslında nezaketen yani yememek daha uygun
Saygı duyacaksın. Oruçlunun yanında yiyip içilmez
yoo hayır içilir sanane
İçilmez
sanane insanlar belki inanmıyor senin ibadetin onları ilgilendirmek zorunda mı
İnanmayabilirsin saygı duyacaksın. Karşındaki adam aç ve susuz.
hayır bu senin ibadetin ve senin kararın senin ibadetin başkasının özgürlüğünü kısıtlıyorsa orada bir problem vardır eğer susuz ve aç kalacksın ibadet yapıyorsun demektir bunllarıda sınav olarak görürsün olur biter
Senin değer verdiğin bir şey var mı
işin ehemmiyetini farkediyorum elbette saygısızca hunharca yemek kastım degil. ama kimsenin sen niye oruç tutmuyorsun niye yemek yiyorsun demeye hakkıda yok eğer senin ibadetinse seni ilgilendirir oruç tutmayanın göstereceği tavırda nezaket olur
Suç değil
Saygı duymak gerekir
guzel soru
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?