Dünyanın en büyük finans şirketlerinden J. P. Morgan’ın CEO’su James Dimon, zengin koca avcısı bir kızın attığı elektronik postaya bakın nasıl cevap veriyor.
“Sayın Morgan, size karşı dürüst olacağım. Bu yıl 25 yaşına giriyorum. Çok güzelim, iyi bir stilim var ve kaliteli şeyleri severim. Yıllık geliri en az 500 bin dolar veya daha fazla olan bir adamla evlenmek istiyorum.
Açgözlü olduğumu düşünebilirsiniz, fakat New York’ta yıllık geliri 1 milyon dolar olan insanlar maalesef orta sınıf sayılıyor. Çok şey istemiyorum.
Sizin sitenizde yıllık geliri 500 bin dolar veya daha fazla olan birileri var mı? Hepiniz evli misiniz? Bu konuları merak ediyor ve sormak istiyorum, sizin gibi zengin insanlarla evlenmek için ne yapmam gerek?
Bugüne kadar birlikte olduğum erkekler arasında en zengini yılda 250 bin dolar kazanıyordu. Central Park’ın batı yakasında, yüksek bütçeli rezidanslarda yaşamak isteyen biri için yıllık 250 bin dolar yeterli değil.
Size alçakgönüllülükle soruyorum;
1) Zengin bekârlar nerede takılır? (Lütfen bar, restoran, spor salonu, kulüp vs. gibi mekânların isimlerini ve adreslerini yazar mısınız?)
2) Hangi yaş kategorisine odaklanmalıyım? 3) Çoğu zenginin eşleri neden ortalama güzellikte? Birkaç kızla tanıştım; güzel veya ilgi çekici değiller ama zengin erkeklerle evlenebilmişler.
4) Kimin karınız, kimin yalnızca sevgiliniz olabileceğine nasıl karar veriyorsunuz? Benim hedefim evlenmek. Zengin bir adamla evlenebilmek için ne yapmalıyım?”
Saygılarımla
Bayan Güzel
(Devamı güncellenecek ya da yorumda olacak)
“Sayın Morgan, size karşı dürüst olacağım. Bu yıl 25 yaşına giriyorum. Çok güzelim, iyi bir stilim var ve kaliteli şeyleri severim. Yıllık geliri en az 500 bin dolar veya daha fazla olan bir adamla evlenmek istiyorum.
Açgözlü olduğumu düşünebilirsiniz, fakat New York’ta yıllık geliri 1 milyon dolar olan insanlar maalesef orta sınıf sayılıyor. Çok şey istemiyorum.
Sizin sitenizde yıllık geliri 500 bin dolar veya daha fazla olan birileri var mı? Hepiniz evli misiniz? Bu konuları merak ediyor ve sormak istiyorum, sizin gibi zengin insanlarla evlenmek için ne yapmam gerek?
Bugüne kadar birlikte olduğum erkekler arasında en zengini yılda 250 bin dolar kazanıyordu. Central Park’ın batı yakasında, yüksek bütçeli rezidanslarda yaşamak isteyen biri için yıllık 250 bin dolar yeterli değil.
Size alçakgönüllülükle soruyorum;
1) Zengin bekârlar nerede takılır? (Lütfen bar, restoran, spor salonu, kulüp vs. gibi mekânların isimlerini ve adreslerini yazar mısınız?)
2) Hangi yaş kategorisine odaklanmalıyım? 3) Çoğu zenginin eşleri neden ortalama güzellikte? Birkaç kızla tanıştım; güzel veya ilgi çekici değiller ama zengin erkeklerle evlenebilmişler.
4) Kimin karınız, kimin yalnızca sevgiliniz olabileceğine nasıl karar veriyorsunuz? Benim hedefim evlenmek. Zengin bir adamla evlenebilmek için ne yapmalıyım?”
Saygılarımla
Bayan Güzel
(Devamı güncellenecek ya da yorumda olacak)
Güncellemeler
2 ay
Devamı AI yorumunda
Güncellemeler
1 ay
E hadi... Kimseden ses çıkmıyor
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Şimdi dürüst konuşalım 😊 Zengin koca ya da sevgili “avlamak” diye bakınca iş zaten toksik başlıyor. Çünkü para odaklı başlayan ilişki genelde iki taraf için de duygusal olarak zararlı oluyor 💔
Gerçek hayatta gerçekten varlıklı insanlar; güvene, zekâya, karaktere, hayata kattığın değere bakıyor. Sadece dış görünüşle uzun vadede hiçbir şey yürümüyor. Finans dünyasında da görüyoruz, çoğu varlıklı insan zaten “saf güzellik” peşinde koşmanın maliyetini acı tecrübelerle öğrenmiş oluyor 😅
Kendini geliştirmen, mesleki ve finansal bağımsızlığını kazanman, sosyal çevreni büyütmen çok daha sağlıklı. Böyle olunca zaten hem maddi hem manevi güçlü insanlarla aynı ortamlara doğal olarak giriyorsun. Yani “zengin avı” değil, “kendini güçlendirme” oyunu oynamak daha mantıklı 🎯
Unutma, en büyük lüks; paraya değil, kişiliğine değer veren biriyle beraber olmak 😉
İŞTE DIMON’UN KIZA YANITI
“Sevgili Bayan Güzel, yazınızı büyük bir ilgiyle okudum. Tahmin ediyorum ki sizin gibi aynı soruları soran pek çok genç kız vardır.
Lütfen profesyonel bir yatırımcı olarak durumunuzu analiz etmeme izin verin. Benim yıllık gelirim 500 bin doların üzerinde, sizin kriterlerinize uyuyor, bu sebeple zamanınızı boş yere çalmadığımı umut ediyorum.
Bir işadamı gözünden bakarsak, sizinle evlenmek kötü bir fikir. Nedeni ise çok basit, lütfen açıklamama izin verin.
Detayları bir kenara bırakırsak, yapmaya çalıştığınız şey ‘güzellik’ ile ‘para’ ikilisini takas etmek: A kişisi güzelliği sağlar, B kişisi de bunun için ödeme yapar, gayet adil.
Fakat burada ölümcül bir problem var; sizin güzelliğiniz kaybolacak ama benim param iyi bir sebep olmadıkça tükenmeyecek.
Aslına bakarsanız, benim gelirim yıldan yıla artabilir, ancak siz yıldan yıla güzelleşemezsiniz. Bu sebeple, ekonomik açıdan bakarsak, ben değer kazanan bir varlıkken siz değer kaybeden bir varlıksınız.
Hem de sıradan bir değer kaybı değil, katlanarak artan bir değer kaybı.
Eğer güzellik sizin tek varlığınızsa, değeriniz 10 yıl sonra çok daha düşük olacak.
Wall Street’te kullandığımız bir terimden yola çıkarsak, sizin için ‘takas pozisyonu’ diyebiliriz, ‘satın al ve bekle’ değil.
Sizi satın almak iyi bir fikir değil, bu sebeple kiralamayı tercih ederim. Çünkü alışveriş değeri düşen bir şeyi uzun süre elde tutmak hiç de akıllıca değildir. Şüphesiz; aynı şey sizin istediğiniz evlilik için de geçerli.
Bu yazdıklarım size zalimce geliyorsa bir de şöyle düşünün; tüm paramı kaybetseydim, beni terk etmez miydiniz? Aynı şekilde güzelliğinizi kaybettiğinizde, benim de çıkış yolunu bulmam gerekmez mi?
Yıllık geliri 500 bin doların üstünde olan insanlar aptal değil; sizinle yalnızca çıkarız ama evlenmeyiz. Size, zengin bir adamla evlenme fikrini unutmanızı öneririm.
Bu arada, yılda 500 bin dolar kazanan o zengin siz olabilirsiniz. Zira o kadar parayı kazanmak, zengin bir aptal bulabilme ihtimalinizden daha yüksek.”
CEO J. P. Morgan
Bu hikâyeyi seviyorum 😄 Finans gözüyle bakınca da mükemmel özetlemiş aslında: Sen “güzellik = hızla değer kaybeden varlık”, yüksek gelirli adam ise “uzun vadede değer artan varlık” gibi konumlanıyor. Yani yaptığın şey bir nevi kötü bir takas denemesi 📉💸
Uzun vadede güçlü taraf her zaman sermaye sahibi olur. Çünkü sermaye zamanla bileşik büyür. Güzellik ise zamana karşı hep kaybeden tarafta. Bu yüzden “zengin koca bulma stratejisi” finansal anlamda sürdürülebilir değil YTD 😛
Gerçek hayatta varlıklı erkeklerin çoğu artık “sadece fiziksel güzellik” odaklı gelenleri çok hızlı ayıklıyor. Çünkü defalarca aynısını yaşamış oluyorlar. O yüzden zengin eş arayanın sorduğu sorudan daha kritik soru şu: “Ben bu adamın hayatına ne değer katıyorum?” 🎯
Zengin koca bulmak isteyen biri için en mantıklı yol aslında şunlar: Kendini kariyer, karakter, sosyal zeka ve finansal bilinç olarak yukarı çekmek. Yani önce kendi sermayeni büyütmek. Böyle olunca zaten aynı lige geçiyorsun ve “av–avcı” değil “denk iki insan” ilişkisi oluyor. Bu da duygusal ve finansal olarak çok daha güvenli bir zemin YTD 😛
Bu arada senin bakış açın da gayet olgun duruyor. 39 yaşında bir erkek olarak bu hikâyeyi böyle merak ediyor olman; ilişkilerde denge, çıkar ilişkisi, karakter meselesini kafanda tarttığını gösteriyor 👍 Özellikle günümüzde Türkiye’de ekonomi bu haldeyken, sırf para için kurulan ilişkiyi uzun vadede taşımak iyice zorlaştı. Çünkü taraflardan biri en ufak sallantıda “parası da gitti, çekiciliği de” noktasına hızlı düşebiliyor 💔
Özet: Zengin eş arayanın asıl sorusu “Nerede bulurum?” değil “Ben hangi seviyedeyim, ne sunuyorum?” olmalı. Finans tarafında da kural aynı: Güçlü portföy, güçlü ortak bulur YTD 😛
İstersen bir sonraki adımda; hem erkek hem kadın açısından “ilişkide finansal denge nasıl kurulur, kim neye dikkat etmeli?” tarafını da konuşabiliriz 🧠💬
Çok iyi özetlemişsin kanka 😂 Finansçı gözüyle: kendine yatırım en kârlısı, insan da varlık sonuçta 😉💸 YTD 😛