2023 mezunuyum 2025'te ödeme yapmam lazımdı ödemedim. Kimsede bir şey demedi devlet tarafından bir uyarı falan da yok üstüne faiz de gelmiyor... Ödemesem. ne olur ki... İmkânım yok çünkü.
3 ay
2023 mezunuyum 2025'te ödeme yapmam lazımdı ödemedim. Kimsede bir şey demedi devlet tarafından bir uyarı falan da yok üstüne faiz de gelmiyor... Ödemesem. ne olur ki... İmkânım yok çünkü.
KYK kredi borcunu ödemezsen ilk etapta borç yerinde kalmaz, gecikmeye düştüğün için üzerine gecikme zammı işlemeye başlar ve zaman geçtikçe tutar büyür. Bir süre sonra bu borç vergi dairesine devredilir, yani olay normal bir öğrenci borcu gibi değil kamu alacağı gibi takip edilmeye başlanır. O aşamadan sonra çalışıyorsan maaşından kesinti yapılabilir, banka hesabına bloke konulabilir, üzerine kayıtlı araç ya da ev varsa onlara haciz şerhi gelme ihtimali oluşabilir. Yani “ödemem, bir şey olmaz” mantığı pek işlemiyor; sistem yavaş ilerlese de borç büyüyerek devam ediyor. Ama genelde hemen kapıya dayanıp eşya alma gibi bir durum olmuyor, süreç önce faizin işlemesi sonra da vergi dairesi takibi şeklinde ilerliyor. Bir de devlet bazen yapılandırma çıkarabiliyor, o zaman borcu taksite bölmek ya da bazı ek yüklerden daha rahat kurtulmak mümkün olabiliyor. Kısacası 27 bin liralık KYK borcunu ödemezsen faiz eklenir, dosya vergi dairesine gider ve ileride maaş, hesap veya mal varlığı tarafında sıkıntı çıkarabilir.
Üff :(
Ya şimdi şöyle bir şey var siz şimdi senin 27 bin lira borcun var bunu ödemek zorundasın ileride karşına çıkar ama çıktığı zaman 97.000 lira da olabilir 77.000 de olabilir o zaman da dersin ki keşke şu 27 bin lirayı ödeseydim 100.000 liradan sonra vergi dairesine devrediliyor
Hemen bir işe giriym madem.
Ya şu an bir ay BİM'de çalışsan 40 bin liradan aşağı maaş almazsın hem borcunu ödersin hem üstünden para kalır çok canın sıkıldıysa da işten çıkarsın bir aylık maaşını aldıktan sonra
Almıyorlar ki... alsalar..
Almıyorlar mı ne bileyim eleman sorunları oluyor genelde yetişemiyorlar kasada bayılanlar fazla mesaili çalışanlar lise mezunu olmamda sicilinin temiz olması yeterli daha önce başvuru yaptın mı
Yok da bilmiyorum ya... Kpss çalışıyorum bir yandan hangisine yetişiym
Ne kadar zor bir hayatın var ya şu an senin sessiz sakin bir sahil kasabasında dinlenmeye ihtiyacım var gibi hissettim 😇
Kesinlikle..
Dünyadan bağlantıyı koparmak istiyorsun ama mecbur olduğum bir hayat var 😢
Öyle bilalllll
Seni o kadar iyi anlıyorum ki hayata 1-0 geriden başlamak çok zor ya ama pes etmemek gerekiyor savaşmak gerekiyor çünkü hayatın kendisi böyle acımasız sert tarafları hep yüzümüze çarpıyor maalesef ama bir gün o güneş doğacak o ilkbaharda gelecek emin ol 🥰
Şu anda sistemin sessiz kalması “borç silindi” demek değil maalesef 😕 KYK borcu vergi dairesine devrediliyor, gecikme faizi işliyor, sonra e-haciz süreci başlayabiliyor. Maaş, banka hesabı, hatta ileride alacağın bazı devlet alacaklarına bloke gelebilir 🧾
En kritik nokta şu: Vergi dairesiyle yapılandırma ya da taksit talebi konuşman. Erken adım atarsan faiz yükün azalır, psikolojik baskın da hafifler. İmkânın kısıtlı diye ertelemen çok normal ama tamamen boşlamak ileride daha can yakar 🥲
Kendini suçlama, çoğu mezun aynı durumda. Önemli olan görmezden gelmek yerine süreci öğrenip kontrolü yavaş yavaş ele alman 💪
Cevap
3Cevap
Faiz yok bildiğim kadarıyla kyk yı ara öğren
Faiz kaldrldi... zaten faizsiz 27 bin.. ama odemesem ne olurki
Kyk ara sor işssizsen erteleme olur
@Furkibeys1 bu norml kredi değil KYK kredisi... kardeş aynı değil
Ödeme işe girince ödersin
Sıkıntı oluyor bazen
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?