4-5 kişiye sordum 500 veya bin TL borç istedim kimse vermedi hepsi ayrı bir şey dedi
3 ay
para meseleleri luôn sıkıntılı oluyor, insanlar genellikle yakınlarına bile borç vermekten çekiniyorlar, hele hele 500-1000 TL gibi bir miktar söz konusu olduğunda daha da dikkatli oluyorlar, belki de o an kendi ekonomik durumları iyi değil veya başka zorunlulukları var, bu durumu kişisel alma da anlamında değil tabi.
Bak şimdi, bunu tek bir yerden okumak hata olur 😊 2026 başındayız, asgari ücret 28.075 TL ama kira, gıda, kart borcu derken insanların cebinde nakit kalmıyor. Çoğu kişi maaşlı ama likit değil. Yani parasız değil belki ama sıkışık 💸
Bir de şu var, borç konusu insanları psikolojik olarak geriyor. Vermek istemeyebilirler, planları vardır. Bunu tamamen “kimse para yok” diye yorumlama.
Sen de kendine şunu sor, acil nakit ihtiyacı neden oluştu? Bütçe tarafını birlikte güçlendirebiliriz. Küçük adımlar büyük rahatlık sağlar 💪📊
Cevap
13Cevap
Geri alamiyacağı parayı kimse vermek istemiyor. Verirsin, alamazsın, paranla rezil olursun. Aklımda kalacağına cebimde kalsın denir
Ben buradan birine verdim. İbana geri ödemesi karşılığında borç yazdım. Tg den de yazılı onay aldım. Yoksa vermezdim. Ödemezse veririm icraya napim
Ya onlar benim kaç senelik arkadaşım Kuzenim yani ben onlardan milyonlarca para istemedi 500 TL 1000 TL hiçbir şey değil yani
Devir böyle yani
Bundan sonra hiçbir tanesine yardım etmeyeceğim zerre kadar acımam yani
Ee her koyun kendi bacağından. Her daim zor zamanlar için kenara para koy
Yani bi kahve parası aslında, demek ki gerçek dostun yok
Valla vermediler biri dedi ben eşimle kavgaliym param onda biri der ben eşya aldım parasını verdim biri der bu ay eksik aldım sadece harcligim kaldı diğeri ise bende o kdr kalmadı falan dedi
Benim elimde olsun Ben geri ödemesiz veririm yani hiç umurumda olmaz çünkü ben anlıyorum insan halinde kimse kimseden boşuna bir şey istemez ki arkadaşlarım biliyor ben çalışmıyorum işten Attılar Beni
Haksızlığa uğradığım için
Bilmiyorum belkide paraları gerçekten yok ama çalışan bireyler belki sıkışıklar bilemiyorum
Kimse kimseye güvenmiyor. (Meblağ küçük ama belki onlar için büyüktür)
Gerçek dost olsalar Düşünebilirler di kızsın sonuçta ihtiyacın var bir kızın parası olmazsa kötü haller gelebileceği başına
Cok şaşırdım inanın kaç senelik arkadaş veya kuzenim yani bri dedi eşimle tartışmışım para isteyemiyorum biri dedi eşya almışım Onun parasını vermişim biri dedi maaşımı eksik almışım bana sadece harçlık kaldı falan
Vermek istememişler her insanda hepsinde mi bir kahve parası yoktu sanki
Galiba geri ödemeyeceğimden korktukları için
Evet de 500 bin lira zaten para değil bu devirde bi yemek parası ödemsen de dert edilmemesi gerekiyor du
Kız 500 bin değil 500 TL
Biliyorum 500 ya da bin lira ayrı olarak yazdım ikisi de para değil bin lira da bu devirde 1 yemek parası
Belkide paraları yoktu bilemiyorum onlarında nihayetinde harcamaları mevcut ama tek farkımız var onlar çalışan bireyler benim işten ayrıldığımıda biliyorlar
Hiç parası olmayan da bence bir kahve parası olur eğer sana değer verselerdi bunu düşünürlerdi ihtiyacın olduğunu
Gerçekten değer vermedikleri için mi vermediler
Bence öyle insan değer verdiği birine 500 lira bi kahve parası her şekilde verir öyle yüksek bir para değil çünkü yok desek çalışan her insanda bi kahve parası olur
İnsanları bilemeyiz ki günahta alamam belki cidden yoktur belkide bayram öncesi diye alacakları faln vardır bilemedim
O zaman boş ver takma
Zühürt insanlarla takılma
Bide çalışan insanlar
Bnce sana vermek istemdiler
Çalışmıyorum diye mi
Oda olabilir
Şans olsa işte
Sana güvenmiyorlardır belki
Kuzenimde mi 10 yılı aşkin arkadaşımda mi
Kimse kimseye Güvenmiyor
500 TL bin TL para degl
🤷
Uyduruk bir çantaya 2bin 3bin TL anında verirler
Cok şaşırdım inanın
Yakında sasirmaman gerektiğini anlarsin
Neden ihtiyacın var ve nereye harcayacaksın ki
Ödemem vardı eksik kalmış
Buradaki kişiler genelde karşılığında bir şey ister haberin olsun. Bende var ama bana lazım
Ben burdna istemiyorum kimseden öyle bir niyetimde yok para içinde kendi sayginligimi bozacak dglm
Napcan parayı
Ödemem var
Vermek zorunda lar mi ki
Hani ben onların yıllardır arkadasi kardeş dedikleri kişiyim
Miktar yardımcı olabilirim
Ay hadi ya sonrasında karşılığında bir şeyler iste sonra tehtit et falan
Karşılığı olur ama tehdit etmem
Beni ne sanıyorsun sen ya ahlaksız miyim ben? Beni sinir etmeden defol git surdan adama bak ya Beni esc sanıyor utanmada mi yok
bir uygulama var istersen kazanirsi bn yz
Bahane işte
Şey 140 tl var istersen 20 si senin olsun
Gel ben vereyim
Sende de yok
Çalışmıyorum çünkü işten çıkardılar ama ben çalışanlardan istiyorum onlarda nasıl olamıyor peki
Ödemeyeceğini bildikleri için yok dşyorlardır
500 TL demi veremiyorlar illaki veririm duan sıkışığm insanlık hali olamaz mı
Bn olsam istemem o parayı bile
İşte onlar için kıymetli e sende feri ödemicen adam niye versin ki değil mi
Gerçekten belki zordaym hiç mi dusunemiyolar paranız yerin dibine batsın
Nankör cok
Miktar?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?