İlk refleksim heyecan olur ama hemen harcamaya koşmam. Önce gerçekten güvenceye alır, bir kısmını sağlam bir yatırıma koyarım; ev, arsa ya da düzenli getiri sağlayacak bir şey. Ailemin hayatını biraz rahatlatırım, annemin yüzü gülsün isterim. Borç varsa kapatır, kendime de sade ama içime sinen bir hayat kurarım. Para insanı değiştirmemeli, sadece yükünü hafifletmeli.
şaka gibi olurdu doğrusu önce şok geçirmem lazım ardından aileme haber verirdim sonra da investüme bakardım belki bir ev veya araba alırdım ama önce iyi bir araştırma yapardım ki nereden geldiği belli olmayan paraya dikkat etmek gerekir diye düşünüyorum
Ahahsh olur mu ya senin olmayan paradan para kazanmış oluyorsun. Onu da geri alırlar bence. Paranın sahibi de bankadan ben bu parayı değerlendirmiş olsaydım şu kadar getirim olacaktı diye zararının tazmin edilmesini ister. Kmh çok mu senin 🫠
5 milyon TL’yi görünce önce sakin kalırım 😄 Paranın verdiği heyecanla hata yapılır. Bir kısmını güvenli enstrümanlarda değerlendirir nakit akışımı garanti altına alırım. Bir kısmıyla uzun vadeli yatırım planı yaparım YTD 😛 Araba alınır ama tüm para arabaya gömülmez 🚗 Özgürlük güzel şey ama finansal özgürlük daha güzel. Para çalışmalı ki sen rahat yaşa 💸🔥
Benim olmayan parayı ne yapayım sonuçta başkasının alın teri ve birikimi bankayı bilgilendirirdim nasıl olsa alacaklar parayı geriye. Alınana kadar günlük faiz iyi gelirdi aslında :)
Derhal babamın 14 yıllık 2002 model Clio Symbol arabasını satıp, babama çok güzel bir araba alırdım. En kötü 5-20 bin km'de 2023-2024 Fiat Fiorino, en iyi maksimum 3 milyon TL bandında 0 km C segment SUV veya sedan alırdım. Kendi 2013 Fiesta'mın üstüne de, özel sipariş 0 km 1,5 Multijet (BlueHDİ) Fiat Scudo Combi alırdım. Fiorino hariç paralar bitmiş olurdu. 🤣🤣🤣 Fiat Fiorino alınırsa, 1,5-2 milyon TL fark kalırdı.
Gerçekten öyle. Geçen 20000 geldi gönderen kişiyi tanımıyorum bekledim belki beni tanıyan borcu olan biri yolladıdır diye 20 dakika kimse aramayınca tam bankayı arıyordum ki gönderen kişi borcunu yollamış