Ablama borç vermeyi reddetmekte haksız mıyım, yoksa sağlıklı sınır mı koyuyorum?

Ablam yıllardır maddi olarak çok düzensiz. Eşi iş tutturamıyor, sürekli borç yapıyorlar.

Ablam bana, anneme ve kardeşime defalarca borç aldı, çoğunu geri ödemedi.


– Anneme yaklaşık 200.000 TL borcu var (2 senedir ödenmedi).

– Kardeşimden yeni 12.000 TL aldı.

– Benden ve eşimden de daha önce borç aldı, zor geri verdi / geri vermediği oldu.


Şimdi de bir arkadaşına olan borcu için 40–50 bin TL istiyor. Eşim arabasını sattı ama o para başka planlar için, nakitimiz yok, birikimimiz altın.

Yine de yardım etmek için 3 gram altın vermeyi düşündük.


Ama konuşurken:

– “Allah kimseyi kimseye muhtaç etmesin” gibi sert, imalı beddualar ediyor,

– “Siz hiç parasız kalmadınız, beni anlayamazsınız” diyor,

– Vermeyen herkese kızıyor.


Ben “borçla borç kapatmak çözüm değil” deyince de “yüzüme vuruyorsun” deyip küstü.


Sorularım:


Böyle bir geçmiş varken borç vermek istememekte haksız mıyım?
İnsan borç isteyip aynı anda beddua etmesi normal mi?
Gerçekten ben mi kırıcıyım yoksa sınır koymam mı gerekiyor?

Ablama borç vermeyi reddetmekte haksız mıyım, yoksa sağlıklı sınır mı koyuyorum?
Cevapla