Kirada olduğun evin kirası yüksek mi ve yıllık artışda yüksek oranda zam yapıyor mu?
Şu an misal yazlığınız yok , tatile gittiğiniz mi otel mi apart tarzı yazlığa mı gidiyorsunuz?
Emekliliğe çok var mı veya emekli olunca yazlığa yerleşme durumunuz olur mu? Yoksa çocuklarda göre mi hareket edeceksiniz.
Kıyas yapıp fikrimi sunayım dedim.
Antalya güzle bir yer. Merkezden bile alabilirsiniz. Konyaaltı sahil çoğu yerinden yakın. Araçla 5dk , yürüyerek 20-25 dk da gidiyorum.
Tatil beldeleride birbirinden güzel.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
Bu işin dünya standardı bellidir, buna roi ( kira geri dönüş süresi) denir. Almak istediğin evin fiyatı ve ödediğin kira nin birbiri arasındaki orandır. Kiraya ödediğin rakam x 240 alacağın ev fiyatından düşük ise al. Değil ise alma, burada 3+1 daire alacağın fiyata , İspanya, Yunanistan vb de müstakil ev alıp kiraya verirsin, hem euro bazında geliri olur hemde burada oturduğun evin kirasını yaklaşık iki katı gelirin olur. Çocukların için de geleceğe yönelik AB ulaşımı rahat olur
03 Yorumla
Soran1 yılBilmiyorum ben ulkemi daha cok begeniyorum.. arti orada evler 200000 euro civari min
Soran1 yılBunu 2. Etapta yapmayi planliyorum.. bu da planimda. Amaonce turkiyeden ev sonra avrupa :)
Gizli Üye(25-29)1 yılYazlık kiraya verilmeyecekse bence bir esprisi yok bizim vardı yazlık sattık gidip bir de oranın temizliğini ameleliğini çekiyorduk yazlık satıldı satılalı turlara katılıyoruz yurt içi yurt dışı çok daha keyifli ve mantıklı o yüzden bence ev almak bence daha iyi bir seçenek en azından kira derdin olmaz
00 Yorumla
1 yılDüşündüm, düşündüm , normal olarak ev alman daha mantıklı geldi? Hangi iş kolundasın uzmanlık alanın var mı yoksa genel olarak mı bir iş arayışın olacak? Bunu neden sordum. Bazı uzmanlık alanlarında bazı bölgelerde iş bulabilirsin durumun değişken oluyor bu yüzden.
05 Yorumla
Soran1 yılDoktorum.
Soran1 yılDevlette degil. Bir yerle gorusme halindeyim. is sorubum yok
- 1 yıl
Anladım bu çok güzel. Her halükarda sabit ev almak daha mantıklı geliyor. Yazın yazlığı kiralayabilirsin , ama yaz sonu işine yaramayacak. Sonrasında kirayada vermek zor olabilir. Kiraya vermen tabiki şart değil ama , kendin kirada kalacağın için önem arz eder. Bu sebeple sabit ev aldığında evin olduğu yerde yaşam devam edersen, şartlar normal, devam etmezsende 12 ay kira gelirin olur. Böylece yazlık yatırımın ikinci sırada canlılığını korumaya devam eder. Diye düşünüyorum.
Soran1 yılCok tesekkur ederim :) ben de sizin gibi dusunuyorum sanirim
- 1 yıl
Ne demek , rica ederim 😊. Ortak fikirlerde olmamızdan dolayı memnun oldum. Sizin için en güzelinin olmasını dilerim. Yolunuz Antalya' ya düşerse bekleriz. 😊🌹
Yapay Zeka Cevapladı
Sana içtenlikle sarılasım geldi 🤗 Öncelik her zaman güven ve huzur olmalı canım. Senin gibi tek başına çocuk büyüten bir anne için bence öncelik oturacak bir ev sahibi olmak. Kendi çatını kurmak, hem çocuk için istikrar hem de sana huzur getirir. Yazlık güzel bir hayal ama önce temel ihtiyaçları güvenceye almak çok önemli 🌷 Eğer uzun vadede imkanın olursa belki ileride bir yazlık da hayata geçirirsin. Şimdilik çocukla kendine ait sıcak bir yuvanın en doğrusu olduğunu düşünüyorum.
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
62Cevap
- Para & Ekonomi konusunda 22,8b cevap paylaştı.
u 1 yılev al bence
00 Yorumla Bütçe yönetiminin ilk adımı harcamaları azaltmaktır. Senin burada harcaman ne? Kira ödemek. O yüzden senin düşünmen gereken şey bu kirayı nasıl ödemem olmalı.
Yazlık aldığında sürekli orada yaşayabilsen yine aynı şey olur ama yaşayamayacağın için diğer aylar yine kira ödemen gerekecek.
Bu sebeple once kiradan kurtul, yazlık sonrasında olursa olur.
Bir seçenek de yine yazlık alman ama kullamayacağın zamanda kiralayıp oradan gelen ile buradaki kirayı ödemen.
Tabi bu da tercih meselesi 🤓
20 Yorumla
1 yılYazlık almak yerine ev alın.
Siz başka bir şehirde calısacaksanız bile o evde anneniz ve cocuklarınız oturur.
Siz çalışıcagınız şehirde aynı iş yerinden biriyle kiraya ev tutun ve ev arkadası olarak takılın
Eger işiniz kalıcı olacaksa şimdilik paranızı 3 e bölün Altın sterlin ve 32 günlük mevduat kullanın.00 YorumlaYaşadığın şehirde kalacağın kesin değil ev alıp sonra başka şehire taşınıp evi kiraya vermek doğru bir karar değil kiracıyla uğraşmak çok zor kıranı aksatırsa nasıl alacaksın parayı
Yazlık ev al anneni ve çocukları yerleştir sende tatil zamanlarında onlara eşlik edersin08 Yorumla
Soran1 yılMemura kiraya verince sorun cikmaz
Soran1 yılMemur olunca sorun yasauan ben pek duymadim ama , ne gibi sorunlar yasadi.. belki bildik bir memura verebirli
Soran1 yılMemur olunca maasindan kesiliyor oromatik vermeme durumunda
Soran1 yılVe memur ugrasmak istemiyor mahkemeyle pek, o yuzden memurla sorun yasayan neredeyse hic duymadim
Soran1 yılTesekkur ederim :)
Bazen yatırım danışmanlığı da yapabiliyorum. Bu çok yatırım amaçlı değil gerçi ama efektif olması mutluluk vermesi ön planda ise yazlık gibi duruyor, ekonomi açısından ise ikamet edilen ev olması gerekir. Daha detaylı ele alınabilecek bir husus.
00 YorumlaPara & Ekonomi konusunda 494 cevap paylaştı. 3 ay iznin varsa ki , onun için bile mantıksız , yılda 1 kez tatil için diğer 12 ay kira ödenmez, ev almalı , her yaz başka bir sahilde tatil yapmalısın
00 Yorumla
1 yılÇok özel bir durum seninki
Yaptığın iş
İlişki durumun
Kira giderin
Gelirin
birçok bilinmeyen var seni en iyi sen tanıyorsun buna sen karar verebilirsin ancak
00 Yorumla
1 yılEv al bence kira parasını biriktirip yine bi ev peşinatı yapabilirsen onunla denize yakın bir yazlık olmasa bile normal bir ev alırsın
02 Yorumla
Soran1 yılBdn de bazen bunu dusjnuyorjm. Once kiradan kurtulayim, kiraya odedigim miktari da biriktirebilirim diyorum.. ama sorun su, bulundugum sehir memleketim vs degil, hatta 1 sene icinde baska bir sehirden is teklifi bekliyorumki orada da 3 sene civari kalabilirim. yani surekli duracahim sehirlerde yasamiyorum. ama buradan alirjm kiraya verebilirim baska sehre tasinirsam.. veya iste yazlik
- 1 yıl
Taşınırsan kiraya verirsin hatta onu satıp taşındığın yerden alırsın
- Para & Ekonomi konusunda 2,5b cevap paylaştı.
1 yılHer imkan varsa yazlık alıp o bölgeye taşınmak o bölgeler kışın daha sakin olur daha yaşanılabilir daha ucuz olur yazında hem tatili yaparsınız
10 Yorumla
1 yılSabit her zaman oturabileceğim bir evin olması daha mantıklı
12 Yorumla
Soran1 yılSorun su ki, sabit her zanan yasayacagim bir sehirde degilim. Burasi memleketim degilki memleketime donermiyim sanmam. Baska bir sehirden 1 veya 1 bucuk seneye is teklifi bekliyorum. Oraya tasinsam bile orada da 3 sene civari yasayabilirim
- 1 yıl
bence yazlık alman daha mantıklı sonuçta senin evin 3 ayda kalabilirsin 12 ayda yazlıkta bir ev sayılıyor souçta
Gizli Üye(30-35)1 yılBizde yazlık da var kışlık da bana sorarsan 7/24 oturacağın bir ev daha mantıklı çünkü ben yazlığa geçmek istemiyorum orada sıkılıyorum 😂 siz seviyorsanız yazlık tarzı yerde apartman vs var oralarda yaşayabilirsiniz 2 si de aradan çıkar 😂
00 Yorumla
1 yılZaten kocan bi b. oka benzese burada olmazdın, o net ;)
Al bişey de otur
012 Yorumla
Soran1 yılBurasi koca arama yeri veya uygunsuz bir yer degil.
- 1 yıl
erkeksin ve burdasin ustelik 42 yasindasin sende bir b*k degilsin diyebiliriz o halde hayatsiz guru amcacim
- 1 yıl
Buranın ne olduğunu çözdüğünde tekrar gel ;)
- 1 yıl
@greenflaghayalurunu evlat, benim okuyup bitirdiğim sayfaları sen belki açmadın bile.. ben görpüp bildiğimi söylüyorum.. bu hanım abla da 1001. örnek olcak işte, başka türlüsü zor
Soran1 yılBilmiyorum siz nasil sayfalar actiniz ama kisi ne yone bakarsa o yon de bir sure sonra ona bakmaya baslar. Misal, internet.. siz hangi alanda aramalar yaparsaniz bir sure sonra hep sizin aramanizla benzer oneriler gelir. Ben burayi kafa bosaltmak, birinin sorununa katkida bulunmak, yol gostermek, ve ya etrafima anlatamadigim, anlatirsam kullanilacak seyleri isimsiz olarak sorup kafa dagitiyorum. Yillardir burdayim, bir kisiyle bile abuk subuk muhabbet yapmadim, bir kisiye dahi kendi gercek kimligimi vermedim. Sizin actiginiz sayfalar sizin baktiginiz yonle ilgili, ama sanirim ben o yone bakmiyorum.
- 1 yıl
Hesabı gizliye almış bide 🤣
- 1 yıl
@greenflaghayalurunu almanız gerekei alın, benim şahsım önemsiz. En sıcak en soğuk gezegen kadar zıtız
- 1 yıl
@greenflaghayalurunu aha da çıktım. gel
- 1 yıl
@greenflaghayalurunu efendim?
Soran1 yılCocugunuz yasindaki birine gel demek nedir? Yasiniza uygun davranmanizi dilerim.
- 1 yıl
Benim bu dünyada, özellikle bu ülkede, özellikle bu sitedr, yaşıma, herhangi ahlak bi kurala, erdeme, medeni ve beşeri bi fazilete, hele ki, dini manevi bişeye uymamı gerektirecek her şey son damlasına kadar TÜKENDİ..
Kızım 5 yaşında, annesiyle mutlu bi evliliğim var, sizler gibi ortalama travmaların yok.. saydığım şeyleri de BİLEREK yapmıyorum.
Gel dedim, gizli olmayınca n'olacağını meraktan..
Çocuklarının geleceği için yazlık iyi bir yatırım olur abla
04 Yorumla
Soran1 yılBen de alissinlar istiyorum her yaz ayni yere gitmeye
Soran1 yıl14
1 yılBi an önce ev al elinde ki parayı daha fazla aklın karışmadan değerlendir çalıştığın sürece bütün yazlıklar senin zaten
00 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 566 cevap paylaştı.
1 yılyazlığı alırsan sürekli gitmiyosan kiralar o parayla daire alabilirsi çünkü baya ciddi paralara kiralanıyo :)
00 Yorumla çok ufak bir miktarını riske atmak istersen 5-6 ay içinde bir projemiz var hem yazlık hem ev alabilirsiniz hocam
02 Yorumla- 1 yıl
Fiyat
Bulunduğun yerden ev almak mantıklı ya da ikisi de değil araba al
06 Yorumla
Soran1 yılArabam var❤
- 1 yıl
Arabayi o zaman büyütmek en iyi fikir madem nerde olacağın tam net değil
Soran1 yılArabamin modeli guzel, degistirmeye ihtiyacim yok suanda, ev almak planim
Soran1 yılSorun şu, bulundugum yer kesin yillarca kalacagim bir sehir degil, hatta bir is teklifi bekliyorum farkli bir sehirden 1 sene icinde.. o yuzden buradan oturacak ev almak ile yazlik daire almak arasinda kararsizim
- 1 yıl
Yani işte en kesin yöntem arabayı büyütmek olur
Soran1 yılOnu dusunmuyorjm :)
Kendine al önce sonra olursa paran yazlık al
06 Yorumla
Soran1 yılAntalya, mugla, İzmir
Soran1 yılİzmir en cok pahalanan evlerin, 2 . Sehirmis
- Para & Ekonomi konusunda 1,7b cevap paylaştı.
1 yılYazlığım var safi gereksiz bir masraf onlarca kişi arıyor kullanmak için kullananda mahvedip bırakıyor oturacak ev alman bence mantıklı
00 Yorumla
1 yılHangisi sabit kalacaksa onu satın al, hangisi değişkense onu kirala.
00 Yorumla
1 yılNormalden konuşalım mı daha akıllıca fikir verebilirim
00 Yorumlaoturduğunuz ev için kira ödüyorsanız ev almak... ödemiyorsanız yazlık almak mantıklı olur.
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yılAlma :) ben aldım manavgattan şu an herşeyimsin bırakıp yerleşmek istiyorum. Çalışıyorsan ve yerleşemiyorsan sıkıntı benden demesi:)
014 Yorumla
Soran1 yılBen de manavgat side, mahmutlar alanya bakiyorum
Cevap sahibi1 yılSide den aldım 2artı1 ama dediğim gibi aklım hep yerleşmekte
Soran1 yılSide en guzel yerlerden.. hayirli olsun...
Cevap sahibi1 yılSaolun darısı sizin olsun ben alalı 3 sene oldu. Uygun du o zamanlar şu an maalesef uçtu
Cevap sahibi1 yılSormak istediğin bir şey olursa danışabilirsin iyi biliyorum oraları.
Soran1 yılSuanda uygun fiyatlar, bir ara yukseldi ama suanda emlak piyasasi durgun, alinabilir diye dusunuyorum. Denize yakin mahmutlar var, orasi nasil? Alanya
Cevap sahibi1 yılOraların sahilini sevmiyorum çok dalgalı ama sidenin sahili yüzmek ve dinlenmek için çok daha güzel birde tabi Mahmutlar çok kalabalık side yazları bile sakin. Manavgat merkeze yakın olmasıda avantaj birde köylü pazarları kuruluyor her şey doğal ve uygun fiyata.
Soran1 yılManavgat side zagen antalyanin en elit semti bence.. mahmutlar daha ucuz kiyaslarsak
Cevap sahibi1 yılEvet ucuzluk olarak Mahmutlar daha avantajlı olabiliyor. Hayırlısı olsun sizin için soruyu begenicem danışmak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaya çalışırım.
Soran1 yılEger yazlik alirsam zaten annem ve cocuklar yaz tatilini gecirsinler diye. Antalya yasli icin biraz sicak gibi o yuzden tereddjum var
Cevap sahibi1 yılYani ben 3 senedir gidiyorum ara ara gündüzleri sıcak oluyor ama akşamları side esiyor serinliyor.
Cevap sahibi1 yılBen direk oğlumla yerleşmeye çalışıyorum bakalım nasıl olacak orta okula orada başlasın gibi bir hayalim var.
Soran1 yılHakkinizda en guzeli olsun... ama antalyayi begeniyorum. Tek cekincem annem icin sicak, o yuzden mugla civari da tercihim. İzmir depremli olmasa orasi da tercihim
Cevap sahibi1 yılSizinde hakkınızda hayırlısı olsun. Fethiye de de yaşadım ben 2 sene kadar oralarda baya pahalıydı.
- Para & Ekonomi konusunda 357 cevap paylaştı.
1 yılÖnce ev sonra yazlık
Kira dediğinin hemen günü geliyor00 Yorumla - Para & Ekonomi konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılEv almak mantıklı yaz günü 3 ay kalacaksin gereksiz yatırım ki zaten kirada kalıyor
00 Yorumla
1 yılYazlık ev ya daha mantıklı oralar daha değerleniyor
00 Yorumla
1 yılÖnce oturucak ev tatil senede bir yapılan bişe evin devamlılığı var
00 Yorumla
1 yılSence hangisi? Tabiki oturacak ev almak daha mantıklı yazlığı napican
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)1 yıldediğin illerden bi ev alıp oraya yerleşmek. özellikle muğla
14 Yorumla
Soran1 yılEmekliliktede otururum diyorum ben de bazen.. yazlik dwire mantikli geliyor.. cunku suanda calistigim sehirde kalacagim de kesin degil. Farkli yerden is teklifi gelirse baska sehre tasinabilirim
Cevap sahibi1 yılmuğlaya taşın, orada iş bul. herşeye yeniden başla
Soran1 yılAnnem de bizimle zzaten, o da mugla istiyor
Cevap sahibi1 yılanneni dinle:)) yaz kış süper yer.
Gizli Üye(18-24)1 yılEv al kira ödemek yerineyılda bir kere tatil yapacak para biriktirirsin. Hem de istediğin zaman farklı tatil yeri secersin
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılÇocuklarınızın yaşları kaç ona göre bir şey söyleyeceğim
08 Yorumla
Soran1 yıl14 yas
Cevap sahibi1 yılKaç tane çocuk var
Soran1 yılIki
Cevap sahibi1 yılİkizler sanırım yani çok küçük değiller alışsınlar falan diyorsun da ben çok küçük olduğunu düşünmüştüm
Soran1 yılAsil simdi ihtiyac gibime geliyor, cocukken insan pek birsey anlamiyor. Simdi duzenlik belirlik bir yere gidip denizine ortamina alismasini istiyorum
Cevap sahibi1 yılTabi burada önemli olan senin ne düşündüğün ama sürekli şehir değiştiren bir insan yazlık almak daha mantıklı
Cevap sahibi1 yılBiriysen
Soran1 yılHenuz kesin degil. yani bir is teklifi bekliyorum, sanirim 1 bucuk sene sonra netlesecek, ama aldim mesela evi tayin cikarsa diger sehirde yine kjraci olacagim ki gidecegim o sehirden ev almak istermiyim supheli. veya suanda oturdugum sehir de benim memleketim degil, memleketim zaten ufacik bir ilce, oradan ev alirmiyim onu da bilmiyorum
Gizli Üye(36-45)1 yılYazlıklar pandemide çok değerlenmişti. Şimdi piyasası çok düştü.
01 Yorumla
Soran1 yılEvet
1 yılBütçen yetiyorsa yazlık al işin de uygunsa sene boyu orada yaşayın mis gibi
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBence yazlığa yakın oturacak ev almak daha mantıklı hem yazlıkta olursun hem de evin de kimseye de hesap vermezsen olur biter.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBu işler sıkıntı karavan al şehirden şehre gidersin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılYazlık alıp sonra gidip kira ödemek bana saçma geldi.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılDul bir kadın olarak ev almak daha iyi sanki.
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılEv al ama büyük olsun bizim gibi 1+1 alma sıkıntılı
00 Yorumla
1 yılYazlık al kullanmadıgın zaman kiralarsın veya kışın genelde bazıları gene kiralamak istiyo bence yazlık al
00 Yorumla
1 yılOturacak ev al önce mantıklı olan bu önce kiradan kurtul maddi olarak rahatlıyınca yazlık düşünürsün 😀🤣😉🙂
00 Yorumla
1 yılBöyle adamların soyunu devam ettirmeyin soyadını değiştirin çocukların. Yoksa babaları evinize konar
00 Yorumla
1 yılcanım hiç düşünme ev al yarının ne getireceği hiç belli olmaz..
00 YorumlaTabikide ev almak yazlık 3 aylık ev yillik
02 Yorumla
Soran1 yılSorun şu aslinda, bulundugum sehir benim memleketim degil, sadece is sebebiyle bulundugum bir sehirki bundan sonraki sehir de birbucuk sene icinde tasinmam gerekebilir, orasi da yerlesecegim sehir olmayacak.. ama eger bursdan ev alirsam en azindan 1 bucuk sene kira odemeyecegim, sonra da kiraya verebilirim belki memura diye dusunuyorum. Yazlik alirsam, yaz tatillerinde ara tatillerde annem ve cocuklari birakabilecegim
Oturmak için ev al bence
00 Yorumla
1 yılOturacak evin olsa daha iyi
00 Yorumlaİmkanın varsa yazlık al
00 Yorumla
1 yılDeğerlenecek yerden almak daha mantıklı
00 YorumlaPara & Ekonomi konusunda 876 cevap paylaştı. İlk önce oturucam bir ev al bence
00 YorumlaPara & Ekonomi konusunda 395 cevap paylaştı. Kesinlikle yazlık almak.
00 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 357 cevap paylaştı.
1 yılNe yazlığı? Elbette oturacak ev.
00 Yorumla - Para & Ekonomi konusunda 800 cevap paylaştı.
1 yılAyranın yok içmeye atla gidersen çeşmeye
00 Yorumla
1 yılOturacak ev almalisin
00 Yorumla
1 yılBüyük şehirde yaşıyorsan ev daha mantıklı
00 Yorumla
1 yılEv almak daha mantıklı
00 Yorumla
1 yılEv al bence abla
00 Yorumla
1 yılOturacak ev alınmalı yazlık değil
00 Yorumla
1 yılOturcacak ev tabi ki en yazlık alsan en fazla 5 ay
00 YorumlaÖnce oturacak ev ama devre mülk te olabilir
00 YorumlaEv al sonra yazlik
00 YorumlaPara & Ekonomi konusunda 761 cevap paylaştı. Yazlık al kiralarsın da
00 Yorumla- Devamını Gör (28)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer