Selamlar, 💸💵💴
Bence 2010'da ekonomimiz çok iyiydi. Her şey daha ucuzdu. Ama son yıllarda bozuldu. Siz ne düşünüyorsunuz? 📊 🕵

#Bihteeerrr 👓🎗
Selamlar, 💸💵💴
Bence 2010'da ekonomimiz çok iyiydi. Her şey daha ucuzdu. Ama son yıllarda bozuldu. Siz ne düşünüyorsunuz? 📊 🕵

#Bihteeerrr 👓🎗
Dediğiniz gibi bundan 10-15 sene önce gayet iyiydi Türkiye'nin ekonomisi ne zaman iyiydi biliyor musunuz aldığın asgari ücretle 2-3 tane çeyrek altın alabildiğimiz zaman, aldığın asgari ücretle kiranı rahatlıkla ödediğin zaman, kasaba rahatlıkla girdiğin zaman, rahatlıkla tatile gittiğin zaman , tatile gidemezsen de köyüne gittiğinde mazot parasını düşünmediğin zaman iyiydi. Asıl soru şu öğretmen hanım bundan sonrası için bizi ne bekliyor. Bu ülkenin en büyük parası olan 200 TL ile marketten 1 kilo tost kaşarı alamıyorsa bu halk eskiyi hatırlamanın bence hiçbir anlamı yok
Evet bak o zamanlar en azından çeyrek almak kolaydı yatırım yapabiliyorduk şu an herkes grama yöneldi 🤷♀️
Aslında iyi gibi gözüken 2010 dönemleri bugünün oluşmasına giden sürecin yapı taşlarıydı. Mevcut hükümet döneminde özelleştirmeler inanılmaz bir hızla artmış ve birçok fabrika, firma birer birer satılmaya başlanmıştı tabi oradan gelen anlık sıcak paralarla dönen çark, o dönemleri hiç olmadığı kadar iyi gibi gösteriyordu.
Bu durumu örneklendirebiliriz mesela. Bir adama ailesinden miras olarak üretip kendisini rahatça geçindirebileceği tarlaların kaldığını düşünün ve bu tarlalar her ay ona o dönemin parasıyla 100 bin gelir getiriyor olsun. Şimdi bu miras kalan kişi ya neden aylık 100 bine tamah ediyorum ki satayım hepsini kaç milyon eder buralar ve o parayla da rahatça geçinir giderim diye düşünerek ona kesin olarak gelir getiren mülkünü satar ve bu parayı faize atar sonucunda da özellikle ilk dönem gelen bu faizle ana paraya bile dokunmadan krallar gibi yaşar ama sonra para değer kaybettikçe o gelen faiz dışında ana paradan da yemeye başladığını farkeder ve parasını gittikçe eritmeye başlar ta ki hepsi bitene kadar. Paranın hepsi bittiğinde geride ne para kalır ne de artık belirli bir gelir getiren gelir kaynağı kalır. Kısa süreli mutluluk için belki 100 senesi mahvedilmiş olur.
Mevcut yönetimin politikasının özeti budur. Hızlı büyüme demek her zaman olumlu bir adım demek değildir mühim olan dengeli ve ileriye yönelik planlamalarla büyümektir ki bugün de bunun sonuçlarını görüyoruz hatta yarın daha da kötü sonuçları olduğunu göreceğiz.
Türkiye küllerinden doğmuş bir ülke yönetim şekliyle insanlarıyla coğrafi konumuyla herzaman dünyanın dikkatini çekmiştir, ülkemizin öz kaynakları fazlasıyla yeterli yeterki iyi niyetli ve ahlaklı insnalar yönetsin ben 1980 doğumlu bir insanım yani seksenler doksanlar ikibinlerin başını çok iyi hatırlarım böyle günümüzdeki gibi değildi insanlar mutlu ve huzurluydu en azından ekonomik açıdan günümüzde ise tam bir öğrenilmiş çaresziklik ve fakirlik var yani ölümü gösterip sıtmaya razı etmek gibi düşün tek çözüm asil Türk milletinin iradesinde bitiriyor umarım bu zor zamanları atlatır ve hak ettiği değeri görür güzel ülkemin İnsanları.
Bir ülke vatandaşına değer verdiği ölçüde değerini yaratır. Öğrenilmiş çaresizlik kısmı ise bu değersizlik güdüsünden vatandaşı ekonomik açıdan müşkül durumda bırakmalarından ileri geliyor. Ve seksenler doksanlar atmosferini az çok biliyorum. 🕵
Ben şöyle diyorum herşeyin anlamlı ve kaliteli olduğu yıllar müzik sinema sanat ya ne bileyim insana verilen değer bile farklıydı siyasileri sanatçılar eleştirir hakkında skeçler yapardı olacak o kadar ile büyüdük Ferhan şensoy ile büyüdük korkmadan konuşmayı onlardan öğrendik ama bu ülkenin temelleri çok sağlam ben güzel günlerin geleceğine inanıyorum.
Akp nin olmadığı her dönem çok güzeldi. :)
Eic lik 😄😄😄
Teşekkür ederimmmmm :)
Lafı olmaz 🙂🤎
Selam Bihteeerrr! 💸 2010 civarı hakikaten ekonomik büyümenin hızlandığı, iş imkanlarının arttığı bir dönemdi. O zamanlar enflasyon ve faizler daha kontrol altındaydı, hayat biraz daha rahattı. Ama unutma, sürdürülebilir büyüme ve fiyat istikrarı da önemli. Bugün ise piyasa dalgalı, ama bu da yeni fırsatları beraberinde getiriyor. Sen bu konuda ne düşünüyorsun? Ekonomi motivasyonunu kaybetmemek lazım, her zorlukta farklı bir kapı açılır, yeter ki pes etme! 📊✨ YTD 😛
Evet, 2010 yılı Osmanlı döneminde Kanuni Sultan Süleyman devri gibi ihtişamlı ve şartlar uygundu. Alım gücü yüksek, enflasyon bu denli değildi. Umarım dalgalanmalar, yeni fırsatlar doğurur eko bey 👓
Cevap
28Cevap
Bence de 2010'da ekonomimiz çok iyiydi. sonra bozulmaya başladı.. şu an da da berbat zaten maalesef.
2010 yılında falan iyiydi gadası
✅evet o dönem ve başı çok iyi🕵
Kesinlikle
Sonuç:
Türkiye’nin ekonomik olarak en iyi yılları, 1923-1929, 1980’ler (özellikle 1983 sonrası) ve 2002-2013 dönemleridir; ancak işçi kesiminin alım gücü ve milli gelirden aldığı pay açısından 2002-2007 yılları öne çıkar. Bu dönemde, enflasyonun kontrol altına alınması, ekonomik büyüme ve asgari ücret artışları, işçi kesiminin yaşam standardını iyileştirmiştir. Yine de, gelir dağılımı eşitsizliği ve yüksek enflasyon dönemleri, işçi kesiminin ekonomik refahtan tam anlamıyla yararlanmasını engellemiştir. Günümüzde, enflasyonla mücadele ve yapısal reformlar, işçi kesiminin alım gücünü artırmak ve milli gelirden daha adil bir pay almasını sağlamak için kritik öneme sahiptir.
O dönemde işçi şartları iyileştirici bu kesimi düşünen bir politika güdülüyordu destekleme çalişmaları daha revaçtaydı. şu an da o denli reform hareketlerini görmek ne mümkün 🤷♀️
Öyle bir dönem maalesef 101 yıllık tarihinde hiçbir zaman olmadı. Hatta geçmişte kurulan bağımsız 16 Türk devleti de dahil buna. Haa 16 devlet kurmuşsun ,17. ni de kurmuşsun , bağımsızlığımıza ve özgürlüğümüze düşkün bir milletiz , savaçcı bir milletiz , bunlar doğru. Ecdat üç kıtaya yayılmış , güzel ve sağlam tarihi eserler bırakmış. Yalnız konu ekonomi ve teknoloji ise bu konu da çok geri ve zayıfız. Bunun ispatı en son kurulan ülke 21. yüzyıl Türkiye Cumhuriyetidir. En modern şekilde kurulmuş. Laik bir ülke , demokratik bir ülke , rejim cumhuriyet , monarşi yok , kral yok kraliçe yok , prens yok prenses yok , düşes yok. Saltanat ve halifelik yok , şeyhülislam yok , ruhani lider yok. Kılık kıyafet kanunu , soyadı kanunu , isviçre medeni kanunu , Türk ceza kanunu vesaire vesaire.
Yani en iyi demekten ziyade ABD nin 2000 Kerim başında dünyaya para pompaladığı zaman diyebiliriz. O zamanlar bu süreç doların fazlalığından dolayı artmaması ile sonuçlandı. Ancak sonraki süreçte rezerv para statüsü sağlamlaşınca işler tersine dönmeye başladı ve sonuç olarak büyün dünya krizin eşiğinde. Ancak burada sürdürülemez sistem çökmek üzere. ABD bu seferde parasının değerini düşürmeye çalışıyor.
Katılıyorum 🕵🎗🦋
AKP’nin ilk geldiği dönemlerde kadroları biraz iyiydi reformsal hareketler ve benzeri yaptılar bu da ekonominin toplu gözükmesine neden oldu hatta inşaat sektörünün yürümeleri sıcak paranın dönmesi de bunda etkiliydi ama sonra kendi içlerinde dağılmaya başladıklarında tek düzeye indiklerinde reformlardan vazgeçip bayır aşağı indiklerinden dolayı ve saçma sapan ekonomi gerçeklerinden uzak politikaları sebebiyle bu duruma geldik
1923-1938 yılları arası. 2010'da iyiydi dediğin, üretim artışıyla, yüksek katma değerli teknoloji üretimiyle, ihracatla erişilmiş bir iyi olma durumu değildi, aksine bugünkü durumumuzun müsebbibi olan sıcak para, ucuz kredi ile coşturulmuş inşaat ve beton ekonomisiydi. AKP'nin otoriterleşmesiyle sıcak para kesilince bugünkü duruma geldik.
Annemin emekli parasıyla altın biriktirdiği dinem her ay beş altı tane çeyrek alır üzerine para kalırdı 😀😀
Aynı vallahi 😄markette bir ton şey alırdım o zaman 😀
2004-2006 yılları enflasyonun tek haneli olduğu, büyümenin %6-9 aralığında gerçekleştiği ve yatırımların arttığı bir dönemdi.
Evet o yıllar iyi
@perons ya da işlerin iyi gittiği dönem...
Eskiden diyolar. Ben o zaman çocuktum. Ama şu an cok kötü halde. Umarım yakında düzelir. Bu kadar kötü bir dönem hiç olmamisti hocam 🥲
Evet şu an durum iç acıcı değil inşallah iktidar, diktatörlük yapmayı bırakıp vatandaşına ses 🔊verir.
❤️❤️❤️❤️
Merhaba,
Sana katılıyorum, eskiden iyiydi hiç yoktan iyiydi! 😅
İnsanlar ev alabiliyordu...
Evet biz de o dönemde ev 🏡 almıştık mesela. 🕵
Ne güzel bizde almıştık 😅
1500 lu yillarin baslarinda epey iyiydi. Ondan sonra bir daha duzelmedi.
Kesinlikle
2005-2008 arası çok iyiydi bana göre. Ondan sonrası bozmaya başladı
2010 'dan sonra bozuldu aslında alım gücü baya düştü. 📉
O dönem yurtdışında okumaya gitmiştim. Dolar 1.82 idi
@Freddy1616 şimdi felaket haller dgh
2005 ve 2015 arası iyiydi. 2011 de teğet geçen bir kriz hariç
Evet doğru ✅
2008-2012 olabilir. hükümetin şovmenlikmyapmadığı zamanlar
Evet
Bence 2000 lerin başları iyiydi Memurlar müstakil ev bile alabilirken şimdi İmkansız gibi bir şey haline geldi kaldı ki Apartman dan daire almak bile çok zor Türkiye Gittikçe Çöküyor Nedeni AKP Tayyip
Ya şu anla karşılaştırdigimizda her şey 2019 yılına kadar iyiydi ama o zamanlar da şu anki olmasını istediğimiz fiyatlar çok fazla görülüyordu. Yine de ben de 2010-2019 olduğunu düşünüyorum
2008 yıli. 1 maaş ikramiye almıştı babam. 1 maaş ile Karadeniz turu yapmıştık. Pansiyonda 2 gece kalmıştık. Yedik içtik gezdik eğlendik araba ile 3000km yol yaptik maaşın yarısını bile harcamamısız…
Bunu değerlendirmek gerekirse geçmiş yıllar baz alındığında 2004-2008 yılları arası olarak görüyorum.
Galiba 2010-2013 yılları arası en dönemdi, 2015 sonrası kötüye gitmeye başladı
Dolar olmuş 1.7 bu devirde bilgisayar alınmaz tweetinin atıldığı tarih hdjdkd
Harçlığı babamdan aldığım zamanlar çok daha iyiyidi.
Gençliğimi güzel yaşadığım yıllardı 😂 2010 öncesi ve sonrası.
Kesinlikle hatta covid-19 dan sonra bir anda fiaytlar arttı ve iğrenç bir şeyin içine girdi ekonomi mahfoldu. Yani insanlar en küçük şeyde fiyat arttiriyo böyle giderse bu iş yürümez eskiden daha iyiydi
O yıllar da okul önünde 1 tl ye döner yerdik.. her ne kadar dönerde kullanılan ekmek silah yerine kullanılmaya uygun olup , içine et yeri salata koyan seyyar satıcıdan yemediğim döneri hiç unutmadım.. yiyemezdiniz çünkü
Bence 2009 - 2015 dönemi Türkiye ekonomisinin en iyi olduğu dönemlerdi özellikle 2013 yılı hem alım gücü hem de GSYİH çok yüksekti şimdi ise GSYİH yüksek ama alım gücü düşük
Şimdiye bakınca geçen her seneyi mumla arıyoruz
Kesinlikle tatlım her gelen yıl öncesini mumla aratıyor👓
Fazlasıyla tatlım yinede bizler iyiyiz başkalarına bakınca bu günlerden de beteri var
Doğru ancak çok kötü kesim var onlar için bir şeyler düzelsin inş. 🌟👓🦋
Atatürk dönemleri.. rekor kırmışız
Aynen öyle 🕵
Son yıllarda çok ciddi şekilde bozuldu.
Evet alım gücü baya eksilerde
Dışarıdan bakınca o zorluğu ben de fark ediyorum.
Bire bir yaşıyor çoğu kişi 👤
Aynen, birebir yaşayan için çok daha zor bir durum.
2011 falandı ya ekmek 0.25 kuruştu.
Giderek bozuldu ekmek konusunda özellikle simit dahi bugün zamlandı baya 🧐
26 TL big king yediğimiz 2012 ve oncesi
Bu dönem değil o kesin...
2005-2010 fena değildi bence de
2015 gibi 😂
😀
90lı yıllardı
Bu yıllarda öğrenciydim çok iyiydi.
Ben de öğrenciydim ama iyi hatırlıyorum
2015 bence
Aynen resmen bedava yasiyomusuz ozamanlar
1926
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Merhaba, sorunuzu dönemsel olarak düşünecek olursak 2002-2007 yılları arasındaki dönemi bir adım öne çıkarabileceğimizi düşünüyorum. 2002-2007 yılları arasındaki dönem, yüksek büyüme oranlarının yanı sıra, Türkiye’nin ekonomik istikrarı da yakaladığı bir dönem olmuştur. Türkiye, 2001 ekonomik krizi sonrası dönemde güzel bir ekonomik performans göstermiştir ve bu ekonomik performansa küresel ekonominin katkısı büyük olmuştur.
Evet 2000 başlangıç yılları 2010 'a kadar mukayese edersek şimdiye nazaran çok iyi ekonomi açısından katılıyorum, güzel yorum için teşekkürler🙇
Rica ederim, yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil, katkınız için ben de teşekkür ederim.