Güncellemeler
1 yıl
Başardın değil napardın yazdım harfleri değiştirmiş otomatik klavye
Hatta o zamanlar 1 milyonunun olsa başardın röportajları dönerdi hatırlayanlar bilir… Sizce hala öyle mi ya da şöyle sorayım o röportajlarda ki sordukları 1 milyonu güncelleyerek kaç paran olsa başardın demeliler?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Benim için öyle ama bir şey sahibi olmak için hala düşük
Orta kalite 0 bir otomobil bile alamaz artık demi
Arabalardan pek anlamam ama sıfır arabaların pahalı olduğunu biliyorum sadece
Orta kalite 1.5 milyondan başlıyor o kadar diyeyim 5 sene evvel araba aynıydılar bir 0’ı eksikti sadece…
Hayır değil.
Deli değil ama yine iyi para kabul et demi
Benim arabam zatən 2 m. Bencə şuanda geçmişin 200 k sı bile değil.
Benim 1 milyona yakın param harcadım…Yani motorsiklet aldım üstü de anlamadın bitti…Şimdi babadan kalan iki tarladan biri satılıp bana 1 milyon düştü ve diğeri de satılırsa bir o kadar daha düşecek…Bir dairem basit ucuz bir yaz evim 500 binlik bir arabam bir de motorum var…Eğer diğer tarla da satılıp toplam param 2 milyon olursa ben zengin sayılır mıyım sence aylıkta 15-20 bin kazancımız var…
Bana görə değil. Hərkəsin zənginlik anlayışı farklıdır tabi.
asla 1 mılyon tl artık para bile değil
5 sene evvel öyle röportaj yaparlardı ama peki o röportajların kaç para olarak güncellenmesi gerekir daha doğrusu o zamanların 1 milyonu kaç olmalı…Bu arada Deli olmasa da fena bir para feğil kabul et
inan 1 milyon tl hiç bir halt etmez sadece ömrünü kısaltır sürekli düşünür durursun nasıl degerını koruyacagım nasıl degerlındırıcem dıye ev almaz iş yaptırmaz boyunu uzatmaz kısaltmaz sadece banka hesabında ya faıze koyar ya dovız altın yapar ya krıptoya sokar ya da borsaya atarsın sonrasındada risk almak yoksa hayatında yerınde sayarsın arttıgını sanırsın ama alım gucu artmaz rısk alsan zaten kesın batırır 0 ı gorursun şimdi sen söyle 1 milyon iyi bi paramı :)
Tabi ki değil…Allah’a şükür evim var uzun süredir yaklaşık 10-15 senedir para biriktiriyordum 1 milyon değil ama çok yakın birikimim vardı geçen seneye kadar ama gittim hepsine güzel bir motorsiklet aldım 500 bin kadarına şimdi o motorun ikinci eli gene aynı 500-550 bin malesef…altın alsaydım para 1 milyonu görecekti…arta kalanla da ev tadilatı yaptırıp battı balık yan gider deyip 0’ı görmüştüm ki Rahmetli Babamızdan kalan iki tarladan biri 2 milyona satıldı…Bana 1 milyon düştü…Kardeşimin tavsiyesiyle faize yatırdım…Dostlar yılbaşı öncesi hepsini altına dönüştür diyor kararsızım o konuda…Bu arada diğeride de satılırsa benim toplam birikimim 2 milyon 50 bin olacak…Ne diyorsun? Bu arada 1 değil ama 2 milyon biraz iyidir heralde…Bazı arkadaşlar çerez parası bozuk para muamelesi yapıyorlar çok kafam bozuluyor.
bak kendın dıyosun sıfırı görmüşsün sonuç evet 1 mılyon tl kusura bakma ama çerez parasıdır 5 sene öncesinin 100 bin tlsi
Evet 700-800 bin birikimim vardı ama motorsikletin iyisi biraz tuzluca malesef…
O zamanlar da araç piyasasından deli kar eden arkadaşlar oldu youtubeda orada burada aracımın değeri ikiye katladı 3’e katladı diye uçan kaçanlar vardı biraz da ona güvenerek aldım benimki sabit duruyor
aracın 3 e katladı da ne oldu arkadas satıp 2 tane mı alabıldın bunlar fakir kafası evim 10 mılyon oldu ohh 20 oldu eeee olduda ne oldu aq sen yıne acsın :) zengın olabılmek ıcın zengınlıgın gercekten ne demek oldugunu anlamak öğrenmek lazım :)
Dediklerine harfiyen katılıyorum sanki diğerleri sabit durdu da bir arkadaşın arabası uçtu ama bazı modeller neredeyse hiç artmıyor ya da çok az…
Bu arada iyiliği şurada Deli değil de iyi para…Ben bu parayı bu gün biriktirmeye başlasam 10 seneden önce asla biriktiremem tezgahtarlık yapıyorum tesbih falan satıyorum daha önce de Rent a carda çalışıyordum…Yani harcaması kolay ama biriktirmesi zor olan bir para demi…
yoo günümüzde sahip olması çok zor bi rakam değil bu gun çık sokağa 100 kişinin 30 unda buna yakın o cıvarlarda birikimleri vardır
herkeste oldugu ıcın degerı yok zaten herkeste olan degıl olmayan degerlıdır
Ciddi misin yahu bunlar kuru ekmek soğan mı yiyor ya da işleri hep tırında mı gidiyor…Ben kazancımın yarısını harcıyorum valla doğan ekmeğe talim etmiyorum tesbih kolye tasarımcısıyım…Kendimi denemek için bu yaz başından sonuna kadar biriktirdim 50 bin arttırdım…Aylık kazancım 25 binyarısından fazlasını yiyiyorum kuru ekmek soğana talim etmiyorum
Birikimi olanlar yaşlı amcalardır çünkü bu meblağlara ulaşmak için zaman lazım
bak meslegın ne bılmem egıtım durumun ne bılmem ama sunu dıyım para kazanmak ve bırıkım yapmak egıtımsız vasıfsız ınsan ıcın cok daha kolay 1 kazanırken her işde çalışırlar seçici değillerdir 2 harcarken yaşam standarları çok düşükdür fazla harcamazlar cogu işletmenin çaycısında müdüründen daha fazla nakit bulabilirsin :)
Eğitimin açıköğretim işletme ama 2 değil 4 yıllık…Fena mı? Uzun yıllar Rent a carda çalıştım ama çalışan bir eleman olarak askeri ücret civarları…Şimdi kendi tasarladığım tesbihleri satıp ayda 10-30 arası bir şey kazanıyorum çok şanslıysam 30 genelde 15-20…Ve ben her şeye rağmen canım bir şey çekerse muhakkak harcarım yarın öbür gün ne zaman öleceğimiz belli değil iyi yaşarım…Mesela indirimleri hiç kaçırmam dondurma ürünlerinde /25 indirim var dediler gittim 700 liralık Cartedor bilmem ne aldım, çikolatada indirim var yarı fiyatı dediler inanmayacaksın gittim 10 bin Liralık alıp dolaba zulaladım…Yani kazanırım harcarım da ay sonuna ne kalırsa…2008’den beri para biriktiriyorum tüm birikimim ancak yarım milyonluk bir motorsiklet aldırabildi daha fazlası da olabilirdi ama dediğim gibi müsrif değilim ama bir markete girince ne istediğimi bilir ve alırım 😀
işde tahmin ettiğim gibi e aslan parçası karışmak gibi olmasın ama 30 bin lira gelir elde ettiğim iş olsa yarın bırakırım o işi
Ne diyorsun ya ayda 30 bin fena para mı? Askeri ücretin neredeyse iki katı yaz sezonu bana kolye veya tesbih tasarlayıp yaptırtıyorlar…Günde Atölyede 6 saat kadar çalışıp 30 bin kazanıyorum Allahaşkına Ali Ağaoğlu’nun bir yakını falan mısın neden bu paraları beğenmiyorsun…
Ali Ağaoğlunun yakını degılım ama bende fena değilimdir hani :) işin şakası bi tarafa ben sadece senin bakış açını genişletmek bak değiştirmek değil genişletmek
Peki şöyle bir şey sorayım biz yıllarca kiradaydık annemin akıllı politikaları sayesinde dört adet evimiz oldu babama kalsa hala kiradaydık neyse bunu geçiyorum benim kardeşimle ortak olduğumuz için bir daire bir de basit yazlık evim var 2009 dizel Focus un var X paket 500 binlik motosikletin var kışın 30.000’e kadar kazanç yazın 10-15’lere kadar düşüyor tabi ortalama 20 bin kazancım var… 47 yaşında da SGK’dan emekli olacağım kaç para alacağımı bilmemekle birlikte çok düşük 12-15 bin gibi olur sanırım…Sence ben zengin miyim orta gelirli mi…? Bu arada sen ne iş yaparsın onu de hele birde 😀
Diğer tarlada satılırsa benim toplam param 2 milyon olacak artık kendi kazançlarıma kalmış
zengınlık hesabında kac paran oldugu kac tane daıren oldugu ile ölçülmez zengınlık nedır bılıyormusun istediğin şeye dilediğin zaman ulaşabiliyorsan bu zengınlıktır otekı gecıcı bı durumdur bı gun gelır gıder bana gelınce bır cok sektorde demeyeyım ama bı kac sektörde faliyet gösteren bir firmam var sektörleri merak ediyosan tahhüt yazılım turizm ve perakende sektörü
ama bana sorarsan zengınmısın dıye hayır derım
Ya istediğin şeye istediğin an ulaşmakta iyi değil…Hiç bir şeyden zevk alamazsın…Mesela ben ayın donunu anca getirirken şimdi Rahmetli Babam ve Annem sayesinde Allah onlardan Razı olsun bir tarlamız satıldı 1 milyon hesabıma yattı direk bir anda anormal sevindim…İhtiyacım yok ama hemen sahibindene girdim 1 milyona alabileceğim otomobilleri incelemeye kafamda bizim arabayı da satsak 500bin oradan koysak şunu alırım bunu alırım diye düşünmeye başladım…Diğerine de talip var olur olmaz ayrı oda 1 milyon getirse ben alabileceğim Mercedes’lere bakacağım sahibindende ve bu küçük mutluluklar yani almayacağım ama istersem bir Mercedes’in olur hazzını bir zengin yaşayamaz…
işde hayattan haz alıyosan zengınsındır zengınlık cok para degıldır sen zengınsın ben fakir :)
bu arada güldüğüme bakma cidden öyle düşünüyorum
Aynen her şey para değil iyilik gönül zenginliği ve maneviyatta önemli ama istersem bir 3.20 D veya C180 D alabilirim ama bana focusum yetiyor bu da ayrı bir haz elimde lüxe geçecek güç var diye düşünmek uykularını daha rahat uyumak falan filan…Bu arada sizin aylık ortalam kaç bu işten iş nasıl yorucu mu?
inan ne kazandığıma aylık bakmıyorum yuvarlanıp gidiyoruz işde diyelim :)
Bu arada son olarak şunu sorayım yılbaşından önce altına geç diyorlar senin fikrin nedir?
epeyce bi geç kalmışsın derim :) ve sana bir tüyo daha vereyim ama bunu abu sordugun soru ile badaştırma genel olarak kabul et şimdi sana sorum var benımde sence ınsanların yuzde kacı zengın yuzde kacı fakir
/99’u aç mevcut yönetime isyan ediyor orada burada her yerde /‘1’lik kesimi zengin…Zengin olmasının ana sebepleri ise ya Atadan Miras kakıyor bunlara ya yolsuzluk yapıyorlar Dilan Polat gibi ya Mafya Sedat Peker gibi ve o yüzde birlik kesiminde işini layıkıyla yaptığı için zengin olan kesimi de gene yüzde 1 bence
Geç kaldın diyorsun da bu arada para elime daha geçen ay geçti çok zaman olmadı ki 😀
demekkı yuzde 1 sadece zengın olabılıyorsa demekkı bu yuzde 1 lık kısım herkesden farklı dusunen farklı yapan bı kesım yanı herkesın soyledıgının dusundugunun aksine hareket eden bir kesim olması gerekmezmi
bilmem mesajı aldınmı
Biraz da şans dediğinde vae tabi…Mesela bir arkadaşıma Devlet işi iyidir kendini garantiye alırsın dedik bir sohbette öyle şey olmaz Devlet işi zenginlerin köpeğe verir gibi azıcık bir maaş verip kendilerini zengin etmeye yarar o rezidansta oturanlar sabahın erken saatinde köpek gibi çalışanlar sayesinde orada oturuyorlar demişti…Hiç biriniz işe gitmeyin grev yapıp çalışmayın bakalım o zengine ne olacak demişti…Tabi böyle de veya benzerleri düşünenler var…
sen kendi pisliğini temizleyen zengin gördünmü arkadaşın haklı sayılır ama grev yapsan ne olacak yuzde 1 bır araya gelır bırlıkte hareket ederde yuzde 99 bır araya gelemez ılla fıre verır :) zengının zengınlıgıde bundan kaynaklıdır
Evet yapacak bir şey yok Rahmetli Annem hep şöyle derdi etrafta hiç insan olmasa da bir sürü yeni doğmuş çocuğu çırılçıplak bir alana bıraksan ve günden güne gözlesen aralarında açıkgöz olanlar yemeğini de bulup kendine çalı çırpıdan ev bitkinden kıyafette yapar azcık canım olanlar ya acından ölür ya da o açıkgözün himayesinde çalışır ölmeyecek kadar yer içerler…
Canım derken s. alak manasında
Allah rahmet eylesin doğru demis
Değil artık