demin oturup kardeşimle bir hesap yaptık. 3 kişilik aileyiz, sırf mutfağmıza harcanan aylık masrafımız 25bin küsür çıktı... vay arkadaş dedik biz bile şaşırdk. şimdi şu da bir gerçek ki biz dışardan filan hiç yemek yemeyiz, sipariş vermeyiz ama et ve somon gibi balık ağırlıklı besleniriz. beyaz ekmek yerine kepekli alırız ki iki kat pahalı, bol mevye sebze peynir yoğurt tüketiriz. peki sizin durumlar nasıl?
Güncellemeler
+1 yıl
peki ya sizin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Benim ailemde de sağlıklı ve kaliteli beslenmeye özen gösterilir. Çoğunlukla evde yemek yapılır ve dışarıdan yemek siparişi verilmez.
ne kadar harcanır
Ortalama 30 bin TL civarı. Dışarıdaki yemek harcamaları hariç.
kaç kişilik aile?
5 kişinin mutfak parası.
Naptın kızım sen. Dışarıdan söylesen o kadar tutmaz be
yapacak bir şey yok. bir kalıp peynir 70 / 90 lira. eti balığı zaten baya tutuyor. sizde durumlar nasıl
bir de İstanbul her şeyde diğer şehirlere göre pahalı
Orası öyle tabi de biraz da ayağını yorgana göre uzatmak lazım. Valla biz 2 kişiyiz. 3 ay önce 6 bin liralık alışveriş yaptım. Deterjanı yağı vs. Haftada bi 500-600 lira sebze meyve alıyoruz. Ayda en fazla 2500 yapıyor.
He sen istanbudlasın. Orası pahalıdır evet ama çok fazla ya. Ben mesela künefe Mısır vs severim. Toptan alıp buzlupa arıyorum evde kendim yapıyorum. Dışarıda bi künefe yesem 150₺ en az. 2 kişi 300 yapar. Arabayla gitsen 100₺ de yakıt 400₺
Ben 10 tane künefe alıyorum BİM’den, bi pakette 2 tane var 370₺ yapıyor. Bana 1 aydan fazla gidiyor mesela.
biz tatlo matlı hazır yiyecek bile tüketmyoruz. İstanbul cidden pahalı. 19 litre su 99 lira veriyoruz. antrikot, kıyma, somon vs derken iyi para çıkıyormuş. ama en azından dışardan leş şeyler almyoruz. bi pizza alsan 500 lira veriyon üstünde bir şey de yok
Orası öyle tabi, elbette sağlıklı besleneceksin. Ama 25 bin gerçekten çok fazla. 3 ay önce sadece 2 bin lira kıyma ile kuşbaşıya vermiştim. Hala bitmedi. Haftada 2 kez falan et yiyoruz. Balkona saksı aldım, orada domates biber falan yetiştiriyorum, idareli kullanınca oluyor
aa keşke ben de yapabilsem. ne güzel kendi salatılık malzmelerini kendin üretmek ayrı bir keyifti. yok, şunu görüyoruz ki İstanbul gibi bi yerde adam akıllı beslenmek bu kadar pahalıymış. düşünün dışarda bile yemeyiz. zaten dışardaki ürünler o kadar pahalı ve kalitesiz ki anlatamam.
O yğzden diyorum Ya işte. Cam kenarında bile yetiştirirsin. Gerçekten keyifli. Bi komşumuz taşınıyordu saksıları boşta kalmış bize verdi toprağıyla beraber. Çilek de diktim. Pazarda fidesini 30₺den satıyorlardı. Başka yerde akşam 10₺dem verdi. Akşam pazarı olduğu için 14 taneyi 100₺ ye aldım elinde son kalmış. Dün de onları diktim. Suluyorum bakalım
Yanlız tek yaşıyorum benim kahvaltı şarküteri mutfak masrafı 8 10 arası değişiyor
6 kişilik aileyiz mutfak masrafımiz 15 bin max
nasıl başarıyorsunuz, hangi şehir
Diyarbakır bilmiyorum ki genellikle pazara falan gider annem ondan herhalde bizde sizin gibi et balık tavuk severiz
şehir farkı da var. ben bir ekme 18 lira veriyom. bir kalıp peynire 70 lira. ne bileyim meyvesi sebzesi eti balığı her şey burada çok pahalı
O zaman haklı olabilirsiniz oralar pahalı ama mesela uygun yerlerden atıyorum 5 kiloluk peynir vesaire alırsanız uyguna gelebilir
Diyarbakır’a gittim, orası Kastamonudan ucuz. Burada ekmek 10₺ Diyarbakır’da 8₺. Yemekler falan ucuz. Kastamonu öyle değil
20000