11 günlük çalışma 4033 liraysa
1 aylık çalışma 11bin ediyor.
Ve bu asgari ücretin altında kalıyor. Asgari altı yatırmak yasak değil mi Nasıl olabilir bu?
11 günlük çalışma 4033 liraysa
1 aylık çalışma 11bin ediyor.
Ve bu asgari ücretin altında kalıyor. Asgari altı yatırmak yasak değil mi Nasıl olabilir bu?
Asgari ücret 11400
11400 / 30 = 380 tl günlük ücretin.
380 * 11= 4180
yaklaşık 150 tl lik bir kesinti var oda sanırım bes için falan kesmiş olabilirler.
Bes kesintisi var da. Benim anlaşmam 12.5 TL uzerindendi. Yani 11 günlük 4583 TL oluyor ama 4033 yatmış
Anlaşmam asgari ücret üzerinden değil 12500 üzerinden
Anladım şimdi. Peki neden böyle bir kural var. 3 gün sonra 1 aylık maaşım yatacak. merak ediyorum ne kadar yatacağını
Kural değil yasal maaşın asgari ücret üzerinden hesaplanır.
Sen tam çalışıyorsan asgari ücreti alırsın. Geriye kalan ve yaptığın anlaşma + olarak üstüne eklenir.
Yani sen istersen 30 bine çalış fark etmez asgari ücretlisindir. aldığın maaş asgari ücret + diye geçer.
Böyle durumlarda asgari ücret hesaplanır + ücretini ekstradan hesaplatmak istiyorsan gidip konuşursun onlarda kabul eder etmez. işin resmi tarafı asgari ücrettir. gayri resmi tarafı senin anlaşmandır.
Sigorta asgari üzerinden yatmıyorsa bu kural değişir mi peki?
Tmam anladım teşekkür ederim
Cevap
4Cevap
Gün değil de saat hesabı yaparsan daha net belli olacaktır
Maaş gününe denk gelmişsin çalıştığın kadarı yatmıştır bidakine tam alırsın
Onu biliyorum da maaşım 12.5 normalde 11 günlük çalışmam 4583 TL etmesi lazım ama 4033 yatti
Vergi cart curt bişeye kesilmiştir öbür aya tam alırsın
4180,7 tl ortalama yatması gerekir.
Anlaşmam 12.5 uzerindendi. 11 günlük 4583 vermesi lazimdi
formül şu aldığın net maaş / 225 * 7,5 * gün sayısı
Jalmiyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?