Çok şükür 3 yılın ardından tekrar Almanya'ya dayımın evine geldim ☺ Stutgartta türk mahallesinde oturuyoruz. Neyse konuta dönelim 😊
En sevdiğim ürünlerden biri nutella 😋

En son bu fiyattan almistim. Birde gelin Almanya market fiyatına bakalım.

Sadece bu değil! Kıymadan ete! Elmadan muza. Telefondan tablete her sey Almanyada daha ucuz 😶
Golden cinsi miss gubu Elma Almanya'da 0,99€ turkiyede 25tl saka gibi umarim dönüşüm olmaz buradan...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
9Cevap
Yalan söylüyorsun Almanya bizi kıskanıyor 🤒🤕
Başımızdaki zat sağolsun her gün bizi sıkıyor...
Anca bu kadar denk gelir 😂😂😊
Başımda değil altındaymis 😂😂
Almanya gıda fiyatlarının en uygun olduğu Batı Avrupa ülkelerinden biri zaten.
O Alamancıların Almanya kötüleyip bize Türkiye övdükleri için Türk vatandaşlığından atılmalarını diliyorum mesela
Kanka Almanya’da 4 Euro pahalı burada herkes Nutella almıyor OĞLUM 10 euroyla 10 TL BİR DEĞİL DEĞİL DEĞİL DEĞİİİİİİİL!!! YETER ya! okadar kolay olsaydı şimdi Babam Nutella fabrikasını almıştı 100 Euro 100 tl gibi değiiiiiiil!!!
Ne diyorsun hemserim 🤔 100euro tabı 100tl değil. 4,60€ 100tl 😂
Kazanmasından bahsediyorsan turkiyedeki insanların günlük ücreti 283,53tl
Haftaya markette ise gidicem günde 10 saat için 160€ aynı işi A101'de yapsam 290tl veriyorlar günlük aşağı yukarı...
Kısa bir değerlendirme yaparsak turkiyede en son kıyma 300tl yani 1 kilo zor alıyor burada ben 8-11€ arasında değişen kıymalardan rahat 20-15kg arasında alabiliyorum farka bak 15-20 kat!
Zaten burada almak daha kolay ona laf etmiyorum ama öyle bir konuşuyorsunuz ki sanki biz bedavaya alıyoru sizin yüzünüzden Türkiye’deki akrabalarım bizden 1 bavul Nutella istemiş enayi yerine koyuyoruz sanki para için çalışmıyoruz para bize öylesine geliyor bu arada Türkiye’deki akrabalarım hepsi zengin villalarda oturuyorlar günde 10000k harcıyorlar ama yine de bizden istiyorlar
O onların açgözlülüğü ona bir şey diyemem... ama Almanya ile burayı kıyaslayamazsın bile... eğer 4 Euro sana pahalı ise bizim için o ekstra ve lüks konumdadır...100 Euro ulaşılamaz konumdadır... Almanya'dan arkadaşım geldi suratıma haliniz içler acısı dedi ve gitti
@ForgottenTomb Almanya’yı sadece kendiyle kıyaslayan ülke Türkiye türkiyedekiler zaten Almanya’dakilet gibi yaşayamaz olum bu ülke Ekonomi kralı bütün arabaların sahibi çoğu makineler buradan çıkıyor Türkiyedekiler kendilerini Azerbeycan Yunanistan Bulgaristan vb ülkelerle kıyaslamalı ben anlamıyorum zaten Türkiye Fransa’yla Almanya’yla yarışa giriyor
Yarışı bir kenara koy Türkiye'nin Almanya'dan daha iyi ekonomiye sahip olduğunu düşünen bir zihniyet var onlara ne demeli bilemiyorum... bu arada iyi bayramlar
En çok elektronik ürünler ucuz, bilgisayara direksiyon seti aldım. Aldığım birim parayla amerika da infinity marka sedan araba alınıyor ne diyeyim ben şimdi?
Bu nutella neymis arkadas altindan da degerli. 5 yil Almanyada kaliyorum daha bir defa bile almadim 🤣
Nutellanın Türkiye’de 4 lira olduğunu düşünsene ben düşünmek bile istemiyorum rafları yağmalarlar 😂
değerlendirmeye kalmadan zamlanıyor zaten 3 yıl yine iyi dayanmışsiniz.. darısı başımıza
Değerlendiremiyoruz çünkü günlük artıyor
Orada sadece tükçe ile yaşanabilir mi
Evet yasaniliyor. Türk marketleri türk kuaförleri türk tesisatçı ne ararsan var! Ben toplasan 500-600 kelime almanca biliyorum karşıdaki kişilerle pek anlaşamıyorum Almanlar türkçe biliyor bazı kelimeleri bozuk bir şekilde de olsa anlaşıyoruz 😅😂
Seçimden sonra feribotla oraya kaçarım yapıcak bişey yok bi de iş buldum mu tamamdır 😂
Türk derneklerine git fabrikaya girdirirler orada zaten insanlar işaret diliyle anlaşıyor içerisi duruma göre gürültülü ve dil şartı yok. Kuzenim fabrikada elektrik bakım onarımcı hafta için 5 gün 2 şer saat fazla mesai yapıyor zorunlu olmadan aylık nereden baksan 4000€ civarlarında kazanıyor
Oo çok iyi o zaman yakın zamanda bi feribot ayarlarım eyvallah 😂
Bi arkadaşım var orada belki birini ayarlayabilir bana bakalım artık 😅
Ateş pahası
Aşırı pahalı.
Çok pahalı