Arkadaslar merhaba, genc bireyler olarak fikrinizi merak ediyorum. Normalde vergi urune kuruma ve icerige gore degismektedir. Devlet urun tiplerine gore belirledigi vergileri isyerlerine yansitmasini soyler is yerleride bunu takip ederek musteriler yani biz vatandastan vergisini kasa basinda keser. Bu kisimda hepimiz ayni fikiriz peki maasimiz yani gelirimizden kesinlen verginin neden vergi donusumu yok? geliri cok yuksek olan ile az olan vatandastan ayni miktarda vergi almak kadar sacma bir kural olabilir mi? Ben ayni zamanda Kanada vatandasiyim ve bu aylarda gelirimi devletin belirledigi vergi basamaklarina gore hesaplayip ona gore ya emeklilik fonuna para aktariyorum ya da odemedigim fazla vergiyi devlete gelecek yil oduyorum. Eger fazla vergi odemissem de bunu devlet bana geri oduyor.
Bu sekilde ihtiyaci olan vatandaslara da devlet yardimci olmus oluyor. Fazla kazanandan fazla az kazanandan az vergi alinmis oluyor.
FEDERAL PROVINCE/EYALET
$49,020 or less 15.00% first $45,142 5.05%
$49,020 - $98,040 20.50% over $45,142 up to $90,287 9.15%
$98,040 - $151,978 26.00% over $90,287 up to $150,000 11.16%
$151,978 - $216,511 29.00% over $150,000 up to $220,000 12.16%
More than $216,511 33.00% over $220,000 13.16%
Yukarida ornegini gordugunuz vergilendirme sistemi Kanadaya ait ve bu araliklara denk gelen gelirinize gore ya extra vergi oduyorsunuz ya da vergi iadesi aliyorsunuz.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer