Araştırmaya göre 4 kişilik bir ailenin sofrasındaki kırmızı et miktarı yarı yarıya düştü. Siz ne düşünüyorsunuz?

Sözcü’den Gamze Bal’ın haberine göre, ETBİR Başkanı Ahmet Yücesan, 2017’de yıllık kişi başı kırmızı et tüketimi 14 kilo iken bu rakamın 2022’de 7 kiloya kadar düştüğünü açıkladı.

2022’nin ilk altı aylık döneminde üretim maliyetlerinde yüzde 150’nin üzerinde artış olduğunu söyleyen Yücesan, nihai ürün fiyatlarının ise aynı dönem aralığında yüzde 110 civarında arttığı bilgisini verdi.

Ancak talepteki düşüşün sürmesi nedeniyle maliyetlerdeki artışın etiketlere tam olarak yansıtılamadığını kaydeden Yücesan, “Kurban Bayramı sonrası da talepteki düşüş sürecektir. Bu yüzden bayram sonrası fiyatlarda değişim olmaz ama eylül ya da ekim ayında yeni bir zam gündeme gelebilir” dedi.

Öte yandan, süt üreticisinin uğradığı zarar nedeniyle anaç hayvanların kesime gönderilmesinin kırmızı et üretiminde 2022’nin ikinci yarısından itibaren sorunlar yaratacağına da dikkat çeken Yücesan, şöyle devam etti: “Sütte yaşanan krizin ete de sıçramasına az kaldı. Bunun net sonuçlarını 2023’te göreceğiz. Azalan üretim, fiyatları daha da yukarı çekecektir. Süt üreticisinin zararlarının giderilmesi çok önemli.”

Araştırmaya göre 4 kişilik bir ailenin sofrasındaki kırmızı et miktarı yarı yarıya düştü. Siz ne düşünüyorsunuz?
Araştırmaya göre 4 kişilik bir ailenin sofrasındaki kırmızı et miktarı yarı yarıya düştü. Siz ne düşünüyorsunuz?
Cevapla