Bu ülkede her sene bir ürünü överler, şöyle faydası var böyle faydası var derler ve fiyatını yükseltirler.
Olayın asıl önemli noktası şu, Arz ve talep ilişkisi. Malum kötü bir ekonomiden geçiyoruz, yıllık enflasyon her ay artarak devam ediyor. Üreticiler ve aracılar da bu süreçte etkileniyor, malum yakıt fiyatları artıyor. Çünkü petrol fiyatları Savaş dolayısıyla hızlı ve rekor bir artış yaşadı. Toparlamak gerekirse, bu süreçte üretim de yavaşlamalar yaşanıyor, hatta bazı alanlarda dışarıdan almak devletin gözünde daha kârlı sayılıyor (uzun vadede dışa bağımlılık). Tabii halkın çoğunluğu tüketme üzerine kurulduğu için artık o bir ot olmaktan çıkıp ihtiyaç haline geliyor. Talep fazlası olunca fiyatlar yükseliyor, diğer tabirle uçuyor.
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ben Bi pazarci olarak yaziyorum kivircik kasasi halde 75 tl Şu an icinde her kasada 6 tane olur sebze satan pazarcida kivirciktan para kazanmaz su zamanda ama tezgahda cesit olmasi acidinsan mecbur bulundurur pahalila gelelim gubre pahali zaten Ayrica koyden sebzeler gelirken nakliye parasi veririr tarlaci tirlara benzinn artigi icinde nakliye '%100 arti ve vergi yani kdv kesilir koyluden bu mal hale girinci bida kdv kesilir ve bu mali pazarci veya manav alinca bida kdv kesilir yani 1 kasa ya 3 Kere vergi kesilir ve mali alirken halde hammaliye eklenir ustune yani tasima parasi tasima parasida artti halde aracilar yani mali satanlar komisyon koyarlar malin ustune bide vergiler kesildigi icin Ayrica mallarin konuldugu kasalar benzinle yapiliyorr benzin artigi icin konularda artii siyak kasalar 2sene once 1 tlye alinirken simdi 8 tl oldu pazarcinin masrafida arti ben 2sene once 10 kilo poseti 150 tlye alirken simdi 450 tl aliyoruz benzinle yapiliyor posetlerde yani benzin benzin benzin benzin dusmeden vergiler dusmeden gidada dusmez
Ülkenin toprakları çok şükürler olsun da... Yönetmeyi bilmedikten sonra tarıma destek vermedikten, verimli araziye araplar alıyor diye beton diktikten, açız diye ağlayan çiftçiye dalga geçer gibi cevaplar verdikten ve hâlâ bu zihniyeti destekleyenler olduktan sonra ben pek de şaşırmıyorum açıkçası. En kötüsü de bu ya... Şaşırmamak. Artık alışmış, kanıksamış olmak. Allah sabır versin çiftçiye.
Tepki vermiyorum. Daha doğrusu veremiyorum artık. Millet tıpış tıpış alıyor, tepki vermiyor. Kredi çekip alanlar oluyor vs. Bu kölelik ve öğrenilmiş çaresizlik böyle devam eder. 80 lira da olsa millet ses çıkarmaz. Twitter da iki hashtag atarlar o kadar.
Mesele kişiler değil bizim millet hedef göstermeyi seviyor 90 lardan bu yana biri geliyor biri gidiyor gene ayni değişen bir şey var mi o günde ekmek kuyruğu bugün de istediğiniz kadar hedef gösterin ülkenin konumu değişmediği sürece bu durum tekrarlar durur insanliginizi kaybetmemeniz dilegi ile savgi sevgi eksik etmemek dilegi ile 🙏
Her sorunda herkes birilerine yüklenip birilerinden medet umar.. yeni gelenler de basta atar tutar sonra aynisini yapar... vatandaş bu döngüde sadece birbirine sarar, sen şuna oy verdin sen buna oy verdin diye... siyasiler yine kazanir...
Ekonomi şaha kalktı.. ucuyoruzzzz... Yahu Araplar gibi sürekli tüketen üretmeyen bir ülke oldu bu hale getiren bir yönetim var türk lirası sürekli değer kaybedip halkı sürekli fakirleyen bir ülke oldu. Dış güçler gelese bunlari yapardı zaten. Daha beter günler bizi bekliyor.
sebze meyveyi ithal ediyor olmalıyız diye düşünüyorum ancak akaryakıta gelen zamları bu gözler gördü meyve sebze fiyatlarına hak vermiyor değilim geçtiğimiz yıl Ağustos ayında 3,70 tl olan gaz bu günlerde 11 tl civarından seyrediyor yani neredeyse 4 kat arttı zam yüzde 400 o zaman bu oranı bütün tüketime uygularsak aynı fiyatlar meyvede sebzede herşeyde önümüze çıkacaktır. bu arada yılbaşında asgari ücrete yüzde 35 zam elektriğe yüzde 125 zam buradan ne anlıyoruz? neymiş bize rahat yüzü yokmuş
hala bu ekonomik şartları ve fiyatları makul bulanlar var ve ewt asgari ücretle çalışanlar bile var bu insanları bilim insanları bile çözemez yahu savaşın olduğu rusyada ve Ukrayna da bile enflasyon daha düşük? artık cikipta batirdik bile diyemiyorlar Allah sonumuzu hayır etsin
Biz ölelim hep birlikte ölelim harbiden bu nedir ya çatalla verdiğini kepçeyle alıyor asgari ücrete zam yapmasaydida hiç birşeye zam gelmeseydi kiloyla sebze alma devri bitti artık birde çıkıp milletimizi enflasyona ezdirmicez diyorlar dalga geçer gibi yazık yazık
bu toplum her şeyi hak ediyor açlıktan sürünürler geberirler umarım 20 yıldır bu akp illetine oy vermeye devam ettiler hâlâ da veriyorlar artık suçluyu akp hükümeti olarak bile görmüyorum ben, direkt bu toplum suçlu. hükümetleri de kendi yansımaları işte
Benim anlamadığım kivi 10 TL kıvırcık 25 siz yine 20 iyi bulmuşsunuz yani eskiden kivi 25 TL idi kıvırcık 5 TL idi şimdi meyve düştü sebze arttı ben anlamadım biri açıklayabilirmi bunun nedenini? 🥝🥬
Ederinden fazla olan şeyleri almazsak bu sorun olmaz ama bizde bir ürün fazla pahalı oldu mu daha çok rağbet görüyor kalmaz diye herkes ondan alınca satıcının iştahı kabarıyor.
Normal her şey artıyor haa keşke meyve sebze gıdalarda olmasa ama etkiliyor işte onları da buna dur denmeli yoksa gidişat kötü kimse de dur demiyecek kimse bir şey yapmaz da
Pazarda 300 liraya anca bir haftalık yemek çıkarırsın biraz meyve belki. Ekonomi gerçekten kötü. Adam gider ayak ülkeyi mi bagryor anlamadım. Gerçi kimin sorumluluğunda bu fiyatlar gelir gider dengesi bilmiyorum siyasetle ilgili bilgim pek yok ama ülkenin yonetilemedigi kesin.
Peki baban muzu kendi mi satıyor aracıya mi veriyor. Eğer aracıya veriyorsa vermesin kendi satsın. Hep Tv'de görüyorum çiftçiler yetiştiriyor ya ucuza veriyor ya da hiç satamoyor. O yüzden üretici kazanması için kendi satmali
@nannerl bakma atıp tuttuklarına, Türkiye'de hal yasası gereği üretici kendi ürününü Antalya'da üretip İstanbul'da satamaz. O ürün hale girmek zorundadır. Eğer kendi ürününü İstanbul'a götürmeye kalkarsan ve yolda yakalanırsa ürünün imhasi ve para ile cezalandırılır. Yani aracı yaratan bizzat kendisi devletin. Ürünün hale girmesi demek en az 3 tane aracının da araya girmesi demektir.
Ülke batmış ancak tarım bakanı hala çok şükür açıkta kimsemiz yok herkesin karni tok kimse aç değil ben hiç 5 milyon mültecinin açız diye bagirdigini duymadım diyor
En son üsküpte 1 yeşil bibere 20 lira verdim yine gideri var bir sekilde
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Bu fiyatlar yanlış, hepsi az gosterilmis. Digerlerini yazmaya gerek yok sadece domatesi yazayim. En ucuzu markette 26 lira. Pazarda 30 tl. Diger urunlerde ona keza.
Gıda fiyatları bütün gelişmekte olan ülkelerde yüksek, dünya ekonomi dinamiklerinin bir sonucu
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Dolar ile ekiyorlar dolar ile işçiye para veriyorlar normal yani 😂😂 aslında türk lirasını komple kaldıracan dolar kullanacan bu sefer kıvırcığı 20 dolara verir bu şerefsizler 😂
Evet ihtiyac ben de kimse almasın demedim heralde ama bu kadar sikayet edip bu kadar alisveris yapilmasi hic bisey saglamaz. Herkes biraz disini sıksa marketlet bos kalicagindan fiyatlar da artmaya bilir. Ben etrafta hic sikayet eden toplum göremiyorum maalesef
İnsanlar zaten asgari seviyede alıyor artık kiloyla alanlar sadece azınlık zenginler. Hani eski zamanlarda değilizki milletin 6 aylık stoğu yok. Bir insan yemeden içmeden kaç gün dayanabilir. 3 gün genel boykot mu ilan edilsin , kazanmışlar kazanacaklarını umurlarında olmaz marketlerin
osmanlıcılık oynayıp memleketi göçmen ülkesi haline getirdi iç işleri dediğin mafya olmuş bir kaç yıldır makamlar boş yöneten yok denetleyen hiç yok iran bir tık bizden zengin hatta yra yemişiz
Bazı malum particilerin açıldı az da olsa, e bende verıyorum o kadar para hatta bazı şeylerden kısıp karnımızı doyurur olduk ama napalım kurunun yanında yaşta yanar hala ayaklanan halk vs yok ot bunlar ottt anca sövsünler icraat yok
Bunlar cok sacma yorumlar.. kimse bir seyi haketmiyor.. zengin olup oy verenler bundan etkileniyor mu? Vatandasin birbirine salvo yapmasi oy oranlarını degistirmiyor... asıl bu pahalılıktan etkilenmeyenler etkiliyor.. o yüzden gerçekten gereksiz ve mantıksız bir yorum
Teyzecim, sen böyle dedigin zaman tamam bu teyze hakli diyen bir tane oy sahibi cikar mi? Senin takim gibi parti tuttuğunu düşün, biri sana hak ettin dese senin oyun değişir mi? Gaza gelir yine ayni partiye oy mu atarsın? Bu iktidari böyle sözler ile oy kaybından koruyacak olan sizlersiniz... ben ne yazdım sen ne anlıyorsun? Birbirini yiyen vatandas ne zaman kazandi?