18 yaşindan büyük herkesi̇n di̇kkati̇ne, önemli̇ bi̇r konu?

Genel Sağlık Sigortası (GSS) kapsamında, kullanmadığım sigorta için 1.600 TL borcum olduğunu öğrendim, üstelik her ay da ceza faizi biniyormuş, haberlerde görmesem inanın ki haberim olmazdı. Kalkıp Sosyal Güvenlik Kurumu'nu olayı araştırmak ve sormak için gittim ve çalışan adam bana borcu ödemem gerektiğini, borç ödenmediği takdirde hiçbir sağlık kuruluşundan faydalanamayacağımı, ancak gelir testi yaptırırsam belki bir ihtimal Yeşil Kart kazanacağımı ama borcun gelir testiyle silinmeyeceğini söyledi ve ayrıca ikamet ettiğim adrese bildiri geldiğini söyledi ama yıllardır gelen giden bir şey yok, bildiri gelmeden gitseymişim silinecekmiş borç, eh. Ben de biraz araştırma yaptım ve birçok kişinin de bu şekilde GSS adı altında borçlu olduğunu ve meblağların dört basamağı geçebildiğini öğrendim. Şimdi size soruyorum arkadaşlar, içinde barınmadığınız bir evin kirasını ve faturalarını, kullanmadığınız bir arabanın benzinini ve vergilerini öder misiniz? Tabii ki de hayır. Ben birkaç yıldır devamlı gelir elde edecek kadar çalışmıyordum, sadece freelancer işlerle uğraşıyordum ve kazancımla da kredi borçlarımı kapattım, faturalarımı ödedim. Zaten doğru düzgün hastaneye de gitmem, gidersem de Antalya'da yaşadığım yerde genel iş imkanı olan turizmde bir sektöre girmek için gerekli olan sağlık belgelerini çıkarmaya giderim, zaten bütün belgelere cebimden para veriyorum. Rica etsem aranızda bu konular hakkında bilgisi olan ya da önceleri bu sıkıntıyı çekip ne yapması gerektiğini bilen varsa yorum yapabilir mi? VE AYRICA HERKESİN E-DEVLET ARAMA BÖLÜMÜNE "GSS" YAZIP, VARSA BORCUNU ÖĞRENMESİ GEREKTİĞİNİ DE SÖYLEMEYİ UNUTMAYAYIM, SAĞLICAKLA KALIN.
18 yaşindan büyük herkesi̇n di̇kkati̇ne, önemli̇ bi̇r konu?
Cevapla