Kur Korumalı TL Mevduat sistemine katılan tasarruf sahibi ilk grubun vadeleri önümüzdeki hafta doluyor. Vade sonu yaklaştıkça hesaplamalar da başladı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) 18 Mart itibarıyla Kur Korumalı TL Mevduat (KKM) hesaplarında 561 milyar 869 milyon TL biriktiğini açıkladı. Bu tutarının 70 milyar TL'lik bölümü 23-30 Aralık 2021 dönemde büyük çoğunluğu TL hesaplardan geçişle KKM'ye bağlandı. İşte bu ilk grubun 3 aylık vadeleri bu hafta doluyor. Birinci grupta ortalama kur seviyesi 11.84 liradan 70 milyar TL'ye verilen döviz garantisinin devlete ilk maliyeti, -önümüzdeki hafta doların 14.72 lira (14-19 Mart ortalaması) olduğu varsayımıyla- 14 milyar lirayı buluyor. Bankacılık uzmanı, ekonomist Erol Taşdelen, sürekli Türk Lirası'nda kalıp paralarını vadeli hesapta tutanların kur korumalı hesaplarda karlı çıkacağını belirtti. Taşdelen, "İlk açan grupta dolar 11.62 liraydı. Şu an görünen faiz gelirini düştüğümüzde +2 TL fazladan kazançları olacak. Bu normal faiz gelirinin iki katından fazla ek gelir demek" dedi. Bu farkı Hazine'nin ödeyeceğine işaret eden Taşdelen, "Asıl sorun bu. Hangi kamu yararı var da kur farkı vatandaşın vergileri ile Hazine tarafından karşılanıyor. Bu durumda Hazine'nin sosyal transfer harcamaları ihtiyacı olana değil parası olana gidiyor. Devlet eli ile zenginden alıp fakire verilmesi gereken kaynak, parası olan zenginlere gidiyor" dedi.Kaynak: Sözcü
Kur korumanın devlete ilk faturası 14 milyar lira. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Devlet yöneten bir insanın böyle saçma politikalar yapması çok komik geliyor ben 21 yaşında bu topun altına gitmezdim bunlar gerçeği nasıl göremiyor anlamıyorum
Ebesinin nikahı diyorum. Torunlar bile bu borcu ödeyemez. Döviz Garantili yollar köprüler kur korumaları heyki ne hey. Asıl filmi görün devretme felanda olmayacak çünkü garanti faturaları patlayacak şirketler londra tahkim mahkemelerinden haciz talep edecekler köprü yol tünel felanda devretmeyecekler. 😎 şimdi alamancının biri çıkar "miyemleket ehonomüsü uçiyeah kaçiyeah"
Bunca parayı faiz ile devletin (yani milletin) kasasından çıkarmak yerine çeşitli ve geliri yüksek, gelişim teknolojisi alanında yatırımlarda kullanmamak niye? Bu neden böyle? Yazık çok yazık
Nas duyarlığı olan rte şimdi pas duyarlığı içinde sürekli topu orta sahada dolaştırmaya uğraşıyor fakat faiz lobisi topu kapıp kaleyi ablukaya aldı. (Fileler dahi yırtıldı) Sermaye yandaşı bu iktidar hiç bir zaman çalışan işçi kesimini düşünmedi. İşçiyi düşünen ve cumhuriyet tarihinin en iyi zammını yapan isin rahmetli erbakandır.