ben sene 2016da 2. sınıfta bogaziçinde iktisat okuyordum. Babam dükkanı sattı bana 20bin tlsini bana verdi. O zamanlar çiftlik bank yeni yeni ünlü oluyordu bizim derslerimizde bu sistemin nasıl çalıştıgı anlatılıyordu.Çiftlik bankın dolandırıcı sistem oldugunu biliyorduk hatta hocamız şikayet etmişti. Ama daha yeni yeni tanındıgı için piramidin batma ihtimali yoktu çünkü herkes akın ediyordu. Bende aldıgım 20bini 9ay tutup 90bin yaptım. Aynı zamanda çiftlik banka açılan şikayetler 10-20ye yükselince direkt parayı çektim 1 sene sonra sistem çöktü bende 90bin tl oldu. Sonra para faizde kaldı 105bin tl oldu. 3. sınıfta arkadaşlar arasında kripto paraların gidişatını takip ediyorduk.Çogu marka aniden koyun zihniyetiyle ödemesini bitcoinle almaya başladıgı sırada bu bizim dikkatimizi çekti. Ben tüm paramı değerlencegini ön görerek bitcoine yatırdım 2021 e kadar ellemedim yaz ayındaki çöküşte panik yapıp parayı çektim 370bin tl param oldu parayı çekmeseydim 420bin olucaktı olsun bunada şükür.Ögrencinin parası böyle olabilir işte. Ekonomi biliyorsan ufak sermaye ile katlayabilirsin. Şimdi bitcoin riskli duruyor başka yatırım parlamadıgı sürece para faizde kalıcak planladıgım egitimim için degerlendirecegim.
1
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Bak seni sevdim:) Yani senin gibi bir dostum olsun isterdim çünkü bu işlerden biraz anlıyorsun Yani özelden konuşmak istersen böyle ilerisi için olan planları/hedefleri…. bana söyle