İşveren daha çok etkileniyor. Çünkü daha çok kazanıyor ve parayı yatırım yapmak yerine yüksek faize yatırıyor. Yine daha çok kazanıyor... Daha çok kazandığı parayı yine bir sürü ekonomik hesaplamalar vs. ile kafa yoruyor. Bu kafa yorgunluğunu atmak için tatile gitmesi gerek. Tatile gidince para harcayacak, sonra harcadığı parayı işçiyi nasıl daha çok çalıştırıp geri yerine koyacak, bunun için kafa patlatacak vs...
İşçi ne yapıyor? Alıyor düşük ücretini her zamanki gibi dar boğazda yüzüyor... Zaten işçi buna alışkın yaklaşık 83 yıldır.
Şöyle, işçi sabit maaşından alım gücü kaybediyor, işveren işin maliyetinden dolayı karından zarar ediyor. burada şöyle bi gerçek var, işveren güzel kar ederken işçisine kara oranla prim vs vermiyorsa, karı düşünce “işçi maaşına bakıyor” zırvasını söyleyemez. Kazanırken paylaştın sanki de kardan zarar ediyorken adamın ekmeğine laf ediyosun.
işverenden işveren değişir. Mesela Ali Koç'un etkilendiğini sanmıyorum. Aksine kendine fırsat bile oluşturmuş olabilir. Ama orta ölçekli bir işlemenin iş vereni fırsatları görmezi biraz zor olduğu için etkileniyor.
İşçi ye gelince her ne oluyorsa işçilere oluyor. İşçinin kendini uzatma şansı yokken kısalması an meselesi.
Çoğu şeyde olan hep alt tabakaya oluyor, ezgin sınıfına. O yüzden bu konuda da işçi diyorum. En basiti korona illeti çıktı, çoğu yaw he arabalarca dolusu gıdayı, ihtiyaç malzemelerini stok yapıp evinde karantinaya çekilirken işçi sınıfı canını riske atarak açlıktan ölmemek için çalışmak zorunda kaldı.
İşverene yükü çok fazla. SGK bugün 1500 tl. bir eleman yemeği dahil 5000 tl maliyeti oluyor.. Oysa bir elemandan bu kadar yüksek verim elde edilemiyor. Emekci emeğinin karşılığını alamıyor. İş veren ise yaptığı masrafın karşılığını alamıyor
Eğer bir yerde çoğunluk çiğ tavuk yiyor ve pişmişini de bir kişi yiyorsa o büyük ihtimalle işverendir. Bu devirde işverenlere bir şey olmaz. Olursa işçiye mazluma olur. Kötü olan her yolu kendine mübah sayar o yüzdendir ki sırtları bir türlü yere gelmez onun bunun parasından kısarak büyütürler işkembeleri...
Ne demek işçi valla maaşını bir gün geç ver hemen kaçmaya bakıyorlar bu ay ne kazandık kar mı ettik zararmı ettik bilen yok işçi ne kaybediyor sattığım malı sattığım paraya yerine koyamıyorum bunu bilen yok tabi açmayın benim yaramı
Bunun mukayesesini yapmanın bir faydası yok. Kurtlar Vadisi'nde bir Hüsrev Ağa repliği vardı. ''Ortada bir pislik varsa, herkese sıçrar. Parası olana da, olmayana da.''