Yatırım tercihiniz seçeneklerde yoksa ayrıca yorumda belirtebilirsiniz.
Altın/Gümüş (Değeri Metal)
Hisse Senedi
Kripto Para
Arsa/Arazi (Gayrimenkul)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
2004'de babam 100.000 TL ile İzmir'in biraz dışında olan bir ilçesinden 1 dönüm arsa almıştı. Şimdi 5.000.000 TL'ye müteahhite verdik üstüne 10 tane değeri 700.000 TL olan daire ve 1 tane değeri 2.000.000 TL olan dükkan alacağız.
Maalesef bu devirde 100.000 TL'ye imarlı arsa bulmak zor. Fakat birkaç dönüm bağ bahçe alarak bu seviyede olmasa da kâr edebilirsiniz hatta asıl işiniz bile olabilir eğer dikiş tutturursanız.
Mükemmel bir cevap ve muazzam bir gelişme. Paylaşımınız için teşekkür ederim. :)
Merhaba,
Ben de kripto para alanını güvenli bulmayanlardanım. Çünkü bununla ilgili bir çok dolandırıcılık hikayeleri var. Bana göre en iyi yatırım yine faiz olur. Devletimiz sağ olsun sadece faiz konusunda getiri sağlayabiliyor.
Belki kripto dünyasına da denetim gelse güvenimiz yerine gelir.
Son 5 yılda en çok kazandıran kripto da olsa güvenli bulmuyorum.
Tercihim hisse senedi, ama BIST 30 senetleri, spekülatif senet değil Al bekle senetler.
Sürekli ekran başında değilsen, hızla değişen ülke gündemini de dikkate alarak seni haklı bulduğumu belirtmek isterim.
Kripto tarafı hala çok kazandırıyor ama yine haklısın ki, hala "güvenli" şeklinde niteliyemiyorum.
Yasa ile yatırımcı korunmadığı sürece çok dolandırıcılık haberi okuruz.
Soğuk cüzdan ne bilmeyen binlerce insanın parası kripto borsalarda.
100 yerine daha yüksek bir miktarda tercihim gayrimenkul olur, o da ayrı mesele...
Soğuk cüzdan konusu gerçekten de kritik. Ayrıca hızlı bir şekilde bir regülasyon şart. Ama sadece devletin kripto para kazancından vergi almasına yönelik bir düzenlemeden bahsetmiyorum. Olası dolandırıcılık haberlerinin önüne geçecek bir düzenleme ifade etmek istediğim.
Arsa konusunu bilmem ama devletin özellikle şehirlerdeki kira/satılık ev konusuna da el atması gerektiğine inanıyorum. Pandemi öncesi/sonrası kira artışları İstanbul'un bazı semtlerinde %290'a kadar çıkıyor.
100.000 lira olmasa da bir batıp bir çıkan bir miktar kripto param var zaten ama büyük bir yatırım için sanırım tercihim altın, gayrimenkul veya arsa olurdu. Bence en güvenli yatırım araçları bunlar...
Sen sepet yapan bilinçli yatırımcılardansın sanırım :)
Kripto paraların neler? Maliyetleri nedir? Belki beraber bir yol çizeriz.
Aynı zamanda küçük çaplı bir zengin. :) Süper bir haber. :)
Cevap
17Cevap
Kripto Para. Önümüzde birçok yakımı olacak ve sağlam proje olacak değerlendirdiğimiz coinler var. SXP - ARPA gibi.
SXP radarımda değil ama ARPA'nın 0,83 direnci ile savaşı devam ediyor. Orayı geçmedikçe atak yapamaz.
Yakım ile birlikte o da fiyatlanacaktır. Balina programında sağlam alımlar görüyorum. Ek olarak nakit USDT varsa SXP kesinlikle öneririm. 10 - 13 $ gibi bir yolu var. Sepetimi burada paylaşayım, belki yararı olur size.
$KAVA 4$
$FLM 0.57$
$TWT 0.5740$
$NWC 0.64$
$SXP 1.70$
$HOT MALİYET 0.00035000$
$TFBX 0.0004700$
$COS 0.01942$
şu an bu sepet toplamda %250 kâr'da ve halen beklediğim hedefler gelmedi. Sadece kâr satışları yapıldı.
Kripto yanında yazan rakamlar maliyet mi?
Bence sepet karın oldukça iyi. 👍
Bir de yeni arz projelere giriyor musun acaba?
KAVA, TWT, HOT iyi coinler.
Şu anda aklıma takılan soru ise şu: Evet yakım ile geride kalan coinler değerleniyor. Ama bunun yaklaşık bir yüzdesi ya da formülü var mı? Bunu bir araştırayım. 🙃
Senin bu konuda bir fikrin var mı?
Sepetimin yanında belirttiğim rakamlar maliyetim. Sepetimdeki coinlerin büyük bir kısmının yakımı var ve bir kısmı da Mainnet güncellemesi alacak. Yakım sonrası coinler değerleniyor ama ben yüzde ve formülü o coinin geleceğine ve projelerine göre hesaplıyorum. Mesela SXP, Binance borsasının 2nci coini, yakın zamanda satın aldı. Binance'de BNB nasıl yürüdüyse, SXP'de ilerliyen yıllarda öyle yürüyecektir. Ayrıca MasterCard ile birlikte ortaklık söz konusu. Yani ekim ayında 3.9$ dan, 10 - 13$ yükselmesi çok mümkün, grafik ve tablo buna müsait. 5.8'i kırarsa önü çok açık. Bu tahminler tamamiyle grafiğe göre yapılıyor, grafik çiziliyor ve gidebileceği hedefler belli oluyor.
SHIB bende de var. Kaç adet olduğunu bilmiyorum 🤷♂️
Ama SXP’nin MasterCard ortaklığını biliyorum. Binance tarafından alındığını bilmiyordum bak. O zaman BNB gibi yürür tabi ki. Bir teknik analiz de ben bakayım uygun olduğumda.
SXP konusundaki paylaşımların için de ayrıca teşekkür ediyorum.
Sayenizde sizlerden de öğreniyoruz ☺️
Yatırımı kendime yaparım yurtdışında eğitim görmek için.
Çok mantıklı bir yatırım. Böyle bir seçenek olsa ben de bunu seçerdim. :)
Dünyanın en büyük borsacılarından buffet derki tüm yumurtaları bir sepette taşımayın bunun için neye yatıtım yaparsanız yapın farklı enstürmanlara bölmek daha mantıklıdır
Kesinlikle katılıyorum.
100bin. Az bir yatirim.. leasing demek isterdim ama , borclanma maalesef doviz uzerinden.. kur'a baktigimizda biraz daraltir likiteyi ama tiplar 2-3 yilin biraz stresli olur lakin daha sonrasinda toplarsin meyvesini..
Eğer üretici isen leasing tabi ki mantıklı bir seçenek. Gelirin de döviz olursa daha güzel olur tabi ki.
Simdi detaylandirmadim sevgili deniz ama 100bine uretici pozisyonu, buyuk sikinti. sermayenin 2/3 u oz kaynak kipirdayamayiz... Topraksiz tarima gecilebilir ama leasing olmasa da.. alternatif olarak..
Haklısın. Mantıklı konuştun.
Ben daha önce borsa ve forex oynadım. Anladım ki küçük paralar ile yatırım olmuyor. O yüzden en iyisi artan parayı altına yatırım yapmak. Küçük küçük birikimler daha sonra büyük paralara dönüşüyor.
Farklı bir deneyim olmuş. Özellikle Forex bambaşka bir dünya. Vadeli işlemler ise oldukça riskli.
Hangi şart değişiklikleri sizi zorladı? Kaldıraç oranlarına gelen düzenleme mi?
100bin tl paramı altına yatırdım. şu an için ihtiyacım yok. Gelen gelirlerimi üzerine ekleyip devam ediyorum.
Türkiye'deki altın stoklarının nedeni belli oldu. :)
Kripro para analizi biliyorsan cok karlı bir iş %200 kâr yapmıstım hiç bilmezken bile
Kar yapınca piyasadan çekildin sanırım?
Evet, analiz yapıyorum. Elimden geldiğince yardımcı olurum.
Sanırım mega boğa sezonunu bekliyorsunuz 😉
Profilimde Linkedin ya da Twitter hesabım var. Oradan takip edebilirsiniz.
Hesabımda duruyor şimdilik. Sanırım çocuklarımın eğitimine yatıracağım 😀
Çocuklar bizim geleceğimiz. Gelecek birikimimiz de sanırım onlar için. :)
@Benn0052 Biraz da yurtdışı görmelerini sağlamak faydalı olacaktır.
@Benn0052 Dünya global bir köye dönüyor mu diyorsun?
Etheruom girerim ama şimdi değil doge şu an çok düşük kesin alınır bol sans 😁
Ethereum her zaman alt kriptoların abisi konumunda. Projenin temeli de sağlam. Doge içinse Elon Musk'ın bir tweet'ine bakar. :)
Kesinlikle öyle ama bayramda 15. Di gircekdim param yoktu şu an 27. Ama işte para olmayınca hiç bişi olmuyo doge 2.200 kadar dusdu oda çok iyidi şuanda 2.300 de dusdu gene dediğim gibi para lazım😁😁
Doge'nin 0,82 USD'ye kadar yolu var. Ama alım yaparsan da sen bu kadar uzun vadeli yapma, terste kalabilirsin. 0,25-035 gibi 10 birimlik hareketlerle al sat yap.:)
Sen neyi oneriyosn 🙂
Öneri vermem doğru değil sadece terste kalmaman için yardımcı olmaya çalışıyorum. Doge'ye inananlar var ama kripto paralar içinde spekülasyona da en açık kripto para, Doge. Bilmem bu konuda hem fikir miyiz? :)
Dediğim gibi etheurum şu an yüksek alınmaz doge müsait 😁🙏
Altin veya arsa arasında kararsızım.. arsa daha ağır basıyor
Türkiye'de gayrimenkul fanatikleri çok ya. Peki senin nedenin ne?
İşimi garantiye almak😉
Farklı bir yaklaşım. :)
Türkiyede durmam en büyük yatırım o olur
Çok yaratıcı bir cevap! :)
Tutan yok gidebilirsiniz.
Gittim zaten torontodayım
😂😂
Ciddiyim kanadada yaşıyorum iki yıldır
Ailenle mi gittin peki?
Evet
İyi gitmişsiniz şu an orda okuyor musun?
İkinci soru: Oralar çok soğuk mu? Ben de gitmeyi düşünüyorum ama soğuk ile aram iyi değil de 😅
Okuyorum
Kışın baya soğuk oluyor -25 i gördük ama yazın sıcacık
Yazın sıcak ise bir şekilde oluru var 😁
Çok sıcak hatta biz maraştaydık türkiyedeyken ora bu kadar sıcak değildi
O enlem ve boylamda bu sıcak Çok enteresan gerçekten
Mesela şu an saat burada 12:35 sabah cidden bunaltıcı bir sıcak var
Nerden biliyorsun Maraş da oturduğunu 😲
Aslen maraşlıyım zeki adam ama şu an maraşta yaşamıyorum fakat bunu sana ispatlamaya çalışarak nadide parmaklarımı yormayacağım okey mi inanan inanır insanları neden kandırayım değil mi tanışmıyoruz bile azıcık kafatasının içindekini çalıştır eskimiyor
@tuncturk1 Toronto'da yaşadığının kanıtı var merak etme sen. Dediği gibi kimseye ispatlamak zorunda değil. Bilenler yetiyor ona.
100bin çok bi para değilki. altında duruyor şimdilik
Haklısınız. Paramızın değeri her geçen gün azalıyor.
o civarda yatırırım mevcut zaten kripto ve borsadayım
Kriptodaki coinlerini ve borsadaki hisselerini paylaşman mümkün mü? Paylaşımın yatırım tavsiyesi niteliği taşımayacaktır.
kripto ; holo ve xrp
borsa: esen, sasa, logo, fener
Hem kripto hem de borsada tespitlerin iyiymiş. Sadece "Fener" neden o sepette onu anlayamadım. Ama elbet senin bir bildiğin/beklentin vardır? :)
teşekkür ederim hocam, bende arkadaşımın tavsiyesi ile takip etmeye başladım onu, kağıt belli bir seviyenin altına düşmüyor atak yaptığı sırada yakaladığımda günlük al sat yaparak kazandırıyor bir şeyler :)
Atak bir oyun sergiliyorsun o zaman. Başarılar :)
sağolun teşekkürler :)
Fızıkı altın al koy kenera bı on sene unut, on sene sonra benim brz altınm vardı bı bakayım ne olmuş de 😊
10 sene kadar unuttuktan sonra diğer seçenekler de en az altın kadar kazandırır gibi geliyor. Ne dersin? :)
Vaziyet kesinlikle kötü. Önümüzdeki 10 yılda para dışında daha büyük sıkıntılarımız olacak gibi duruyor.
Dogru yatırım ypmak ıstıorsan x gün geldıgınde koyunde ya da ınsanın fazla olmadıgı bır yerde bır sıgınagın ve kndıne ve aılene yetecek kadar yıcek ılac kendını ve sevdıklerını koruyblcek sılah ve muhımmat ve takasta kullanblcegım bşyler. Mesela alkol, benzın, gümüş gıbı şeylwr ve halen paran parsada fızıkı altın alıo kenera koymak en mantıklısı
Odun alırdım önümüz kış
Çevik Yiğit ile tanışıyorsunuz sanırım? Nereden? 😀
Pardon, yukarıda bahsettiğin bayan arkadaşı demek istemiştim.
Altın ya da mevduat hesap faize yatırırdım
Mevduatta paranız yüksek seyreden reel faize karşı erimez miydi?
Kesinlikle arazi olurdu.
Neden?
Test edildi ve onaylandıysa başka sözüm yok hakim bey :)
Bir kısmı kripto bir kısmı altın bir kısmı e faize
İşte bilinçli bir yatırımcı. :) Kripto'da hangi coinlerdesiniz?
Banka hesabımda duruyor
Sen böyle deyince neden "Dolar/Euro (Döviz)" şıkkı eklemediğimi sorgular oldum :)
uygun bir yerden arsa alırdım sanırım
Bunu düşünen ciddi bir çoğunluk var. Ve şehirler dışa doğru büyüyor
Çeyrek altın alırım
En temizi. Ne akar ne kokar. İstediğinde nakite çevrilir. 😉
Tabiki.
Kripto para alırdım.
Var mı aklında bir kripto para ismi? Belki yardımcı olurdum.
Holo için ben de %100'e yakın bir artış bekliyorum. Bu belki 2022 Mayıs'ı da bulabilir.
Etherium içinse 3.500 USD üzerinde kalıcı olursa 4.200 ve 4.700 USD'lik bölümleri hedefleyebilirsin.
3.500 USD önemli ve kırılamayan bir direnç. O bölgeye yakın giriş yapmamanızı öneririm.
Altına yatırırdım 🙂
İşte altının değerini bilen biri :)
Üç beş günde biter
Harcamayı iyi bilen bir arkadaşımızsın o zaman 😅
Doğrudur, çok büyük bir tutar değil.
Bitcoin net
Sen gizli üye değil de gizli zengin olabilir misin? :)
😂🤲🏻🤲🏻🤲🏻
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?