Evli eşi çalışmayan 2 çocuk babasıyım. Aylık ortalama 5 bin TL giriyor eve çok şükür fakat hâlâ yetişemiyorum yetmiyor. Bir teneke sıvı yağ ortalama 76 TL, çocuk bezi 35 - 50 TL arası değişiyor bende 2 tane bebek var altı bezli. Bulaşık, çamaşır, deterjan ateş pahası. Bide haftalık pazara çıktığımız zaman ay sonunu hep eksi bakiye de tamamlıyoruz. Fatura dönemi kırk takla atıp ödüyoruz kısacası fakirim 😁 ağlanacak halimize gülüyoruz
Çok şükür açta değilim açıkta değilim. Çok garip bir dünyada yaşıyoruz. Bu kadar aç ve sussuz insan varken ve bütün bu insanlara su ve yiyecek gönderemeyen dünya, marsta otel yapmayı düşünüyor.. Açlık yazısını görünce buna değinmek istedim.
Geçinmek artık çok zor. Her markete gidildiğinde en az 200-300 lira tutuyor ve alınan şeyler de o kadar çok da değil. Allah gerçekten yoksullara, asgari ücretle çalışan insanlara yardım etsin. Türkiye' de yaşam zor..
daha beteri var diyerek seni daha beter ediyorlar ,, daha iyisi var neden betet olasin.. ben eskiden tam altini hediye diye takiyordum Şu an ki parayla 300 tl falandi.. dokunmazdi yani bilezik altin doldurabilirdik maas ile.. Şu an gram bile alamiyorsun.. cok mu hosunuza gidiyor
İkisi de değilim. Satranç turnuvalarından, youtuberlık tan ve kitap yazımından para kazanıyorum. 12 bini geçiyor kıl payı ile. Ama emin olun bu bile anca yetiyor. Bir soya sütü 25 tl ye çıkmış. Avrupada bir soya sütü 1 dolar be. Olacak iş mi bu. Emin olun para su gibi gidiyor. Hiç bir kıymeti yok.
Yaptığım işler emin ol hiç kolay değil. 7 yaşımdan beri satranç oynuyorum. Ve yine 7 yaşımdan beri düzenli kitap okuyan biriyim. Çok kitap okunmadan kitap yazılmıyor. Yazılır ama tutmaz. Arkadaşlarımdan deneyenler oldu bana özenip. Kitaplarını bastıramadılar bile. Tabi kimse yapamaz demiyorum. Yapabilenler illa ki çıkar. Ama demek istediğim göründüğü kadar kolay değil.
Pandemi sürecinde 2020 de 10 bin dolar kazandım borsada. Tesla ve altın hisseleri sağolsun. Ayrıca çalıştım tüm sene ve altın aldım her maaşımın %50'siyle. 10 bin dolar değerinde altınım oldu 2020 de. Bu sene ise lityum madenlerine yaptığım yatırımla borsa da kazancım ocak ve şubatta 25 bin doları aştı. Yani 10 bin dolarım oldu 25 bin dolar. Altınımı sattım ve tatil için yaptığım birikimle beraber 16 bin dolar bir kaç penny stock (ufak şirketlere) yatırım yaptım. 4 tane şirkete 4er bin dolar yatırdım. İlk 2 şirketten ortalama %200 kazandım. Onları satıp diğer iki şirkete yatırdım. Yıl sonunda 150 bin doları geçmiş olurum. Yani 1 milyon TL'ye ulaşmış olurum. Bu yıl ki hedefim bu. Bu arada öğrenciyim 😅😅
Aslında amacım para kazanmaktansa, başarılı olmak, birşeyler deneylemek. 150 bin dolar çok para değil bence ama öğrenci hâlimle bu rakama ulaşmak bir başarı sayılabilir. Allah ihtiyaç sahiplerine nasip etsin
İkinci bir bölüm okuyorum ben üni de şu an. Aynı zamanda ithalat/ihracat ile uğraşıyorum. Şu an Türkiye'den aldığım ürünleri İtalya, İspanya, Yunanistan ve bazen Kanada'ya ihraç ediyorum. Buraya da orada bulduğum ürünleri ithal ederek kazanç elde edebiliyorum. Amazon gibi online satış yerlerinde satış yapıyorum.
Benim için başarı, kendi şirketimi kurup, 10000 işçi çalıştırmaktır mesela. Kazandığım para ise sadece ne kadar başarılı olduğumun bir göstergesi. Kazancım var, lâkin ben hâlâ lc waikiki den giyiniyorum 😂 ya da toplu taşımayı kullanıyorum. Bir tane dairem var mesela, ama orada yaşamak yerine hâlâ ailemle kalıyorum ve o dairemden gelen kira parasını da onlara veriyorum. Bunları gerçekten isteyen herkes yapabilir.
Ne bileyim, bana kalsa, köye yerleşir, iki inek, iki koyun, 5-10 tavuk alır, evde de odanın birini kütüphaneye, diğerini de spor salonuna çevirip, küçük bir hayat sürdürmek isterim 😅 arabam olmasın, bir tane atım olsa ben mutlu olurum 😅
İnşallah yapabilirim. Suriye, Libya ve Yemen de toprak arayışındayım. Ülkemiz çok şükür zengin bir ülke. Toprağıyla, insanlarıyla, doğasıyla çok zengin bir kültürümüz ve milletimiz var. Bizlerden daha şanssız olan insanlar var. Düşeni ayağa kaldırmak bizim görevimiz. Bu yüzden sadece para için değil, Allah rızası için de çalışmak lazım gelir.
Şaka gibi veriler asgari ücret yoksullukta değil hani açlık sınırının altında ayrıca o asgari ücretin içerisinde ev kirası ve faturalarda var geriye kalan da hiç bişey yetmez. Bu da demek oluyor ki katmerli açiz. Başkalari Mülti milyoner olurken vatandas gittikçe fakirlesiyor. Asgari ücretli ayı çıkarirsa Yarabbi Şükür diyor artık. Halkı bu duruma düşürenler utansin ne diyeyim.
3 kişilik bir aileyiz. Annem asgari ücretli fabrika işçisi, babam ise mesaiyle birlikte asgari ücretin iki katını alıyor. Biraz durumumuz iyi. Ev kendimizin ve sadece elektrik, su doğalgaz, kontör ve internet faturaları ödüyoruz. Aylık harçlığım ise 2000₺. Arabamız da yok. Toplam Aylık Gelir= 7800₺ Toplam Aylık Masraflar= 4000₺
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Yalnız yaşıyorum, öğrenciyim, çalışmıyorum ayda kira faturalar yiyecek aylık 4-5 bin gidiyor. Keyfi harcamaları da katarsam yine de 11 bin olmuyor yani yoksulum. Çevremdekilere yoksulum deyince inanmıyorlardı 😀
İnsanlari yaris ati gbi kullanan sisteme yaziklar olsun Ve hala iktidari savunan embesillere eskiden acıyordum simdi bu embesillere karsi hicbir tepki veremiyorum Hala göremiyorlar mi? adam öyle bi götürüyorki? bu güruh yönetimden ayrildiktan sonra biz MİLLETİ uzun yillar süren sefalet yillari beklemektedir Daha lafım yok film bitmedi ama sonunu görebiliyorum
Hem aç hem yoksulum. 4 kişilik bir ailede en az parayla,1500 lirayla geçinmeye çalışıyoruz. Açız, yoksuluz, iş yok, güç yok. Kendimize güvenimiz yok. Üniversite diye gittik onu da beceremedik bilmiyorum işte, bir sürü dert.
Ya bir kısmı "4 kişilik" ayrıntısını fark etmedi büyük ihtimal o yüzden olabilir :) "Nasıl sorabildin hayret" kısmı farklı bir şey gibiydi ama neyse nfhdj Bu arada sitedeki en farklı rumuzlardan birine sahipsin :D
Müstahak insallah daha beter olur. Avrupada benzine 20 kurus zam gelsin millet raylara yatıyor geri çekiliyor her şey burada ne olursa olsun müstahak adaletsizlik torpille işe sokmalar zamlar insallah 1000 misli beteri olur kimse sesini cıkarmasın.
Günlük olarak para kazandığım bir iş yaptığım için bazen hiç parasız oluyorum bazende çok şükür iyi kazandığım günler oluyor. Lüks bir evim arabam yok ama hayatımı idame ettirecek her şeye sahibim çok şükür
@sendeye27 Ulan Hüseyin dede var eski komando gazi parmağı yok o ne için kalıyor ozaman odamı maddeci fuhuşçu asker bile sokakta kalıyor aç gözünü araştır nerede yaşıyorsun sen
Srn nerde yaşıyorsun. Bende jandarma komando olarak Beytüşşebap ta görev yaptım kuzey ırak şafak operasyonu dahil yüzlerce operasyona katıldım gönüllü sızmacı oldum takdir belgelerim var. Özel hayatta çalıştım Allah yardım etti ev araba yatırım herdryğm oldu. Bunun devlet le ne alakası var
@sendeye27 İstanbul ama o adam Antalya'da kalıyor hatta YouTube de videosu var aç izle birde devlet sahip çıkmasınmi o yaşlı adama adam gazı olmuş hertarafi iz dolu felan haksizmiyim
@sendeye27 İşte videoda anlatıyor bir röportaj da felan bu bazı grupların yüzünden felan iftira felan yemiş gazi parasımi ne varmış o bile yatmıyor felan diyordu bulursan izle
Valla açım fakirim diyen insanların çoğu kıtlıktan çıkmış gibi marketlerdeler hergun gözümuz görüyor yani kimse cok nadir yoksul var ama cidden tam yoksul neysee
Allah sizi bildiği gibi yapsın. Milletin cebinde para yok. 50 milyon fakir 10 milyon zengin var ona göre mi kıyaslıyorsun? Cebinde sorsak 300 liran yok ama savunuyorsun.. Ben buna ayarım işte.
@Lapadula Benim durumum iyi Allah a sukr ama insanlar nankorluk edebiliyor nadir yoksul var dedim kaç tanr böyle şikayet eden var benden daha cok yiyip iciyorlar
Garsonluk, belboyluk, otoparkçılık yaptım, temizlik işçiliği yaptım. Hepsi asgari ücretle. 19 yaşından beri her yaz çalışıyorum. Araba bilr alamadım. Telefonum 8 yıllık. 🙄 öyle oradan konuşması kolay.
Allah'a şükür yani söylemesi olmaz ama babam 5000 Tl alıyor Allah daha fazlasını versin bir sıkıntımız yok arkadaşlar 3 kişiyiz ama biz daha azını 5 kişi ablamlarla yaşıyoruz. tasarrufunu bilen hep daha fazlasını istemeyene Allah yardımcısı olur ve sıkıntısız yaşar. Ama ailede hasta birisi varsa o zaman durumlar farklıdır.
umarım birgün yoksulluğa terfi ederim, ve umarım bu hale düşürenlerin ciğerlerini kargalar yerken karşısında oturup viski yudumluyor olurum. bu hayattan alacak cok seyimiz var
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
fakir olupta bu duzeni hala kendine hak gören daha beter olsun. amelelige kendinize yakistirmaniz bir sey degil bir de bu ac halinizle coluk cocuk yapip onlara da ameleligi reva goruyorsunuz yazik bu kafalara.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Yoksul sarılıyorum ama yakında herkes bu durumdan kurtulacak...
Alay değil ki Ay'a gitme mevzuları yok mu? Yalnız Kızıl Elma konusunda diğer milletler de gerekli biliyorsun değil mi? Hani şu Çin'in eziyet ettikleri ve bizim görmezden geldiklerimiz falan?
Biliyorum , ama anlaşmanın süresi 2023 yılında doluyor boğazlar, yollardan kazanilanlarin %50 xen fazlası dis ülkelere gidiyordu ve biz de pek hatri sayılır bir miktar kalmıyordu. Ama artik bağımsızlık geri kazanılacak ve en en önemlisi Türkler tekrar bir çatıda toplanacak. Yeni bir Türk devleti çıkacak ortaya...
Türklerin tek çatı altında toplanması çok zor. Daha realist olmak gerek 2023ü bekleyecek değiliz. Boğazlar antlaşması ve maden işleme vs onlar ciddi mi? Öğretmenimiz uydurma demişti. Trollsündür umarım. Neyse uzatmayayım uzadıkça uzar
@HiçQimse ruhum zengin bro Yemen Türkistan Filistin Arakan Suriye 10 liracık gönderiyorum Kendimi dünyanın hakimi gibi görüyorum Var mı bundan ala saltanat Huzur Söyledik bereketi kaçmaz inş Amacımız teşvik
Yıl olmuş 2021 telefon kullanmayıp napalim süper akıllı taş tabletlerle mi haberleşelim marketler tıklım tıklım diyon millet bişey alamadığında 2 saat gezinmek zorunda kalıyor senin tuzun kuru herkesi öyle saniyorsun demek
Lütfen hiçbir işte çalışmamış, bir eve katkısı olmamış, asgarî ücret için 10 saat çalışmamış birisi gelip burda asgarî ücret fazla yorumu yapmasın lütfen.
eskiden tam altin bilezik felan alirdim Şu an ki fiyatla 300 500 tl felandi.. dokunmazdi yani dugunde hediye diye talardim 5 bin tl yi ben simdi gram dahi alamiyorsun neden sukredeyim beterin beteri olmak zorundamiyim.. sacmalamayin
Kardeşim telefonu peşin almıyor. Taksit denilen bir şey var. 12-24 her neyse ve emin ol o telefonu alan kişiler bir şeylerinden kismak zorunda kalıyor.
Can sağlığın ile ilgili bir sıkıntı olsa ekonomi ile ilgili bir soru cevaplamazdın, bunu önemsemezdin diye düşündüm :) Ki sağlıkçı olman da bu ihtimali azaltıyordu. Yani, bence ilginç değil :)
"Pediatristler de Koronavirüs hastaları ile temas eden sağlık çalışanları kadar risk altında." gibi bir şey yazmak yerine "yap" "yaz" olarak ifade etmeyi fikir belirtmek olarak görüyorsan yazabileceğim bir şey yok :) Düşüncem yanlış olabilir bu zaten düşüncedir. Ha ben yanlış olduğunu düşünmüyorum o ayrı ama tanımadığım birine emir vermeye tercih ederim...
Dedim sana btc çakılacak çık diye, sxp al demiştim. 2.9$ dan 3.9 a fırladı, bnb daha da uçtu. Btc 55500 dr 4 saatlikte 2 yeşil verirse yukarı, vermezse aşağı max 38000 e. 🤷🏽♂️ Geçmiş olsun demiştim zaten fi tarihinde