Benim asabım bozuluyor olaya parmak basmak istemiyorum ama dayanamıyorum. "Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır." sözü geliyor aklıma. 20 yıldır iktidarda olan bir parti, her seçim öncesi kardeşinize yetkiyi verin devalüasyon ile enflasyon ile nasıl mücadele edilir görün diyor. Gördüklerimiz ise sadece içler acısı. Global ekonomiye hiç göz gezdiriyor musunuz? 10 senedir aldığımız maaşlar aynı, sadece TL - Euro ve Amerikan Doları karşısında değer kaybettiği için TL bazında maaşlar yükseliyor, hatta dolar ve euro olarak aldığımız maaşlar bile düşüyor. Kamu İktisadi Teşebbüsleri "KİT'ler" satılarak bu günlere geldik. Satılacak bir şey kalmayınca, üretime de balta vurulunca ülkede yiyecek bir şey kalmamaya başladı. Bu sebeple cari açıklar ortaya çıktı. AK Partiden alınan belediyelerde seçimden sonra yeni gelen başkanlar ay başında personele maaş ödeyecek parayı bulamadılar kasada. Sebep? Çünkü kendisinden önceki başkan ayın başında parayı alıp yediği için Ay sonuna hesap yapıpta personele para ödenemedi. Halk açlıkla mücadele ederken milyonlarca liralık arabalara biniliyor. Hadi bir saraya eyvallah dedik dedik ama 2 saray daha nereden çıktı? Yazlık ve kışlıkta olması gerekiyormuş... Yıl boyunca Sayın Başkan gelip çay içer misafir ağırlarsa diye, sürekli maaş ödenecek personeller, sürekli yanan ışıklar, sürekli kaynayan tencerelerin parasını halk ödüyor nasıl olsa. Dünyada çay üretiminde ve tüketiminde listenin ilk sırasında olan bir ülkenin en büyük çay fabrikası nasıl olur da zarar eder ve varlık fonuna devredilir? Maliyet muhasebesi ve finansal muhasebesi iyi olan bir kişi bana anlatabilir mi? Yıllardan beri tank yapıyoruz, uçak yapıyoruz, araba yapıyoruz nerede? Altay tankı Almanlar motor göndermediği için durdu, ATAK için yarın İtalyanlar elini çekse ne yapacağız? Araba 2012 de, 2016 da 2021 de gündeme geldi hala da yapılacak. Bir ara test sürüşü bile yapılıyordu ama hala yok. Çiftlik Bank CEO'su Tosuncuktan hiçbir farkı olmayan bir yönetim. İnsanlara kazanıyoruz gösterip batıyoruz... Merkez bankası bilançosunu hiç incelediniz mi? 3-5 ay gibi bir sürede neden sürekli merkez bankasının başkanları değişiyor? Ülkede üç tane millet vekili istifa edince tüm televizyon kanalları günlerce haberini yaparken neden bir bakan istifa ettikten sonra haberini yapmadı? Mesela bu bakan hesap devri yaptı mı? Kasamızda açık var mı? Bu bakan istifa ettikten sonra nereye gitti? Ülkede bitirilmeyen bir şey kaldı mı? Tarım-Hayvancılık-Sanayi-Esnaf kim dimdik ayakta? Sadece yandaşlar... Başkanlığa gelirken bir söz vermişti Sayın Başkan Kamu personelleri sayısı çok fazla azaltmak gerekiyor... Demişti. Peki 20 yılda 2 katı arttırılması? Kendimize silahlı-silahsız örgüt elemanı mı topluyoruz? Peki ya yap-sat-işlet-devret mantığı ile üretilen şehir hastaneleri, yollar, köprüler? Eğer söz verilen hasta sayısı olmazsa, söz verilen araç geçişi sağlanamazsa yıllık 100 milyar dolar ödeyeceğimizi biliyor musunuz? Lübnan gibi bir yerden gelip Türk Telekom'u devletten kredi çekerek satın alıp ödemeden kaçıp gittiğini dünyanın en kötü internetlerinden birini kullandığımızı? 5-6 yerden birden maaş alan tok evin aç kedilerini? Karısına 100.000 mark nafaka ödeyenleri? Ülkeyi şu anki haliyle eline hangi parti eline alırsa alsın. Batışta olan bir ülkeyi ayağa kaldırması gerekecek. Kendisi devam ettirirse Sayın Başkan Katarlılara satmaya devam edecek. Taa ki satacak yer kalmayana kadar. Dünya da seyehat özgürlüğü olarak kaçıncı sıradayız baktınız mı? Pasaportumuz kaç ülkeye vizesiz gidebiliyor? Almanya'da bir genç bir aylık maaşı ile 3 adet iPhone 12 Pro Max alabiliyorken biz neden yemeden, içmeden köşeye atarsak 9 ayda bir tane alabiliyoruz? İnsanlar diyorlar ki elalem 1 milyon tl'ye passata biniyor 2 milyon tl'ye bmw'ye biniyorsunuz bu adam gelmeden önce binemiyordunuz... Güzel kardeşim Almanya'da, Amerika'da, Fransa'da insanlar kendi ülkesinin para birimi ile 20.000 para birimine bindiği arabaya sen 2.000.000 para birimine biniyorsun... Biz zengin değiliz, ülkede fiyatlar şişirilmiş. Peki ya sigaradan dolayı hastalandığın zaman sağlık ücretlerinin devlet bütçesinden karşılanmaması fakat içtiğin her sigarada sağlık ücretini peşinen ödemen? Artık daha fazla yazıp moralimi bozmak istemiyorum. Yeter artık, gerçekten yeter. Kopamadığınız şu koltuklarınızı bırakın bu ülkenin insanlarına yazık etmeyin, bu gençleri köreltmeyin. İnsanlar yurt dışına kaçabilmek için her gün hangi ülkeye giderim diye araştırma yapıyorlar... Esen kalın, saygı ve sevgilerim ile...
kaliteli bir belgesel.. kesinlikle herkesin izlemesi gerekli ve ülkenin tek adamı tüm bakanlarına yani kendinin seçtiği bakanlara sizde mi arkamdan vuracak mısınız diye soruyor.. daha kötüsü işinin ehli gerçekten ekonomi işini iyi yürüten adamları piyasadan çektirip yerine iş bilmezleri getirdiler.. ilk 7 yılında muazzam bir yönetim sergileyen akp son yıllarda tam aksini yaparak sy. erdoğanın da video da belirttiği gibi hükümeti bitiren sebepleri kendisinin yapıyor olması durumu çok kötü şekilde özetliyor..
Eyyyyyy saf temiz kalpli türk milleti yaşlaniyoruzzz bu yokluklta çoçuk doğurun genclerimiz pardon kölelerimiz çoğalsın intihara ya da ülkeyi terk etmeye baş koysunlar ekmeksiz kalın sömürülün batığımizda yastık altındaki altınları satın paramizi degerli yapalım Eyy milletim. bu ramazan sogan ve patates benden sakın haa aç kaldım demeyinnn
Şaka gibi ama gerçekler bunlar ulkemi çok seviyorum ama artık insanlardan enfret ediyorum yemin ederim bazen kendimi salak gibi görüyorum bu insanlar zalim değil vampirrrrler kanimızı emdiler canımız kaldı Elin yabancısı ülkemde fink atıyor bizlerse sefil haldeyi virüs virüs diye diye kendilerini yırtıyorlar televizyonda milletn sömürdükleri parayla aşı aldılar şimdide bilme hangi ülkeye yuzde kaçını hibe ediyor sanırsın babasının malı zıkkkım olsun 1 liram dahi haksız yere kulanılıyorsa dilerim ki hepsinden çıksın amin
Ya içim sızladı kendimden de utandım çok rahat bir hayatım varmış Hayatımın kıymetini bilememişim Herkesin mutlu olmasini isterdim keşke hepimiz eşit koşullarda olsaydık İnşallah ilerde insanalra daha faydalı işler yapabilirim Inşallah hepimiz güzel işler yaparak Topluma bir katkı da sağlarız eleştirmekle olmuyo maalesef Birşeyler yapmak lazım
Belgeseli izlemenizi öneririm. yorumlara gelirsek, bu dünyada ezen olmazsak ezilen olmaktan başka seçenek yok. burasi artık böyle bir yer. o renkli günler geride kaldı. dunya artık günden güne daha karanlık ve boka batan bir yer oluyor. hukumetimizin de zaten marifetleri ortada. yandaslari dışında kimseye Hayri dokunmadigi gibi yaptıklarıni da insanların başına kakiyorlar. kopek gibi vergi alıyorlar köpek gibi yapmak zorundalar. butun gençler bu durumda ben dahil. bu yıl okulumu bitirdim ama 5 yıllık eğitiminin karşılığında bana eğitimsiz vasıfsız bir elemanın maaşı teklif ediliyor. bunu kabul etmediğinden çalışmıyorum.3bin lira alarak 10 yıl hiç yeme içme dışında para harcamadan okulda harcadiklarimi ancak kazanırım. akli olan para kazanma umuduyla üniversite bitirmesin
Biliyorum bu durumları bende içerisindeyim Kıt kanaat geçiniyorum ama su söylüyorum Bahşiş veriyorum utancımdan Traş luyorum bakıyorum çırak aç son tl lerimi ona veriyorum Şimdi bana verecek veriştirecekler lakin herkes ne yaşıyorsa onu bilir gerisi boş
Belgeseli baştan sona izledim. Belgeselciliğin en iyi tarafı kanıt sunması kesinlikle. Geçmişten günümüze nasıl bir ekonomik bunalımın içine girdiğimizi izleyen herkes objektif olarak yorumlamalı diye düşünüyorum. Taraf tutmak veya siyasetin ötesinde yapılan yorumlar içler acısı gerçekten. 🤷♀️
Çok üzülüyorum😔 27 yasima geldim hâlâ debeleniyorum. Yoruldum ben de artik
7
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
bu kriz 2018den beri var bu krizden önce peki ne yapıyordunuz ya da 2018 2019 2020 de ne yapıyordunuz hiç geleceği düşünmediniz mi yatırım felan yapmadınız mı? saçma bir bölümü okuyup birşey olunmayacağını bilmiyor muydunuz? geleceğini düşünmeyip üstüne evlenip üstüne çocuk yapan birisine üzülmem ama çocuğa üzülürüm.
Ve gençlerin ilgisini böyle videolarla çekmeleri... Gençlerin gidip böyle kanalların altında konuşması... Herkes maske takıyor gençleri kandırmak için çok kötü
Türkiye hiçbir zaman hak ettiği değere kavuşamadı fakat özellikle son yıllarda durum çok daha kötüye gidiyor. Umarım toparlanabilmek için elimize bir şans geçer.
Çok acı ama gerçek bunlar. İşsizlik giderek büyüyor okullardan mezun olanlarda 10 kişiden 1 tanesi iş buluyor oda şanslı işe kendi işini yapiyor yoksa para için hangi iş olursa yapmaya başlıyor.
O yorumları okuyan biri anlar ki bu ülkenin gençliğini öldürmüşler, dün bir baktım gelecek kaygısı resmen bütün ülkenin gençlerine musallat ettirilmiş. O yorumları okuyup utanan bir siyasetçi var mı acaba
Bunun sadece iktidara bağlanmaması lazım. Türkiye sınırları içindeki topraklar 450 senedir gerileme döneminden çıkamadı. 1980 lerde başlayan yüksek teknoloji sektörünü kaçırdık. Şehitlerimizi katlettik. Her yer beton oldu. İktidar ise eskiyi devam ettiriyor. Paranın bol olduğu zamanda gittiler borç alıp betona yatırdılar. Şimdi başka iktidar gelse nolur? Emin olsun aynısı. Yine eneflasyon. Vs. Üzgünüm toplum olarak değişmemiz lazım.
Ülke ayrımcı ve nefret dolu bir kitle tarafından uçuruma sürükleniyorsa ayrımcı biz değiliz. Daha geçenlerde muşmula suratlı iktidar ortağı hepimize kılıç artığı diyordu.
Hala bu boş birleştirici görünümlü sümsüklüğü savunmak da ne bileyim...
Ben solcu falan değilim. Tipik sümsük yaklaşımının en büyük sorunu hep yanlış sonuca varmalarıydı. Solcular bunların farklı bir versiyonu zaten. Türkiye'de sol da %10 bile değildir Chp'yi falan sol sanıyorsun onun etkisiyle böyle saçmalıyor olabilirsin. CHP yapı olarak sosyal demokrat ve kapitalist ekonomide konum edinme prensibinde bir oluşum.
Bu arada benim ülkeyi kendi zihniyetimin yönetmesini beklediğimi de nereden çıkardın o da ayrı bir soru işareti. İki dakikada kategorize edip ayrımcılık yapan birinin de millete birleştiricilik partalı atması ilginç
@Ragnar_Lodbrok Bu yorumunda muhafazakar sağcılığı eleştirmişsin."Türkiye'yi darbeden beri aynı iktidarın farklı varyasyonları yönetiyor. Türkiye muhazakar sağcılığın pençesinde heder oldu asıl." Geriye solcular kalıyor zaten. Bir de kürt partisi. Sen muhafazakar sağ diyince ben de seni öyle kategorize ettim.
Ülkeyi kimin yönetmesini istiyorsun %0,5 lik kesim mi?
Muhfazakar sağ zaten Akp+Mhp+İYİp tir.
Sümsüklüğün tersi ülkede bokluk çıkarmaksa savunmaya devam et sen. Aferim sana.
Ay evet efendim lütfen bizi vatan haini falan diye aşağılayan, elinden gelse bir kaşık suda boğacak ruh hastası kibir abideleriyle birbirimizi ayrıştırmayalım, hepimiz kardeşiz falan.
Bu arada anarşizm bile şu ülkenin mevcut halinden daha kabul edilebilir bir düzen. Ne çıkacaksa çıksın şahsen umrumda değil. Dibine kadar karaktersizlik ve kaypaklığa bulanmış bu millete ehe ehe diye sırıtarak yanaşacağıma ortalık karışsın umrumda olmaz. Böyle diye diye ülke diktatörlüğe evrildi. ben 10 yıl önce eleştirken de senin bir iki nesil evvelin ''Öyle deme Türkiye gene güzel güçlü bir ülke'' diye aynı masalları anlatıyordu
Bazen ancak olanı yıkarak yeni bir şey kurarsın. Türkiye'de de aile yapısı, devletçilik, milliyetçilik, gerontokrasi gibi dünyada artık karşılığı bile olmayan 100 yıl öncesinde kalmasına rağmen milleti esir almış her türlü düşüncenin, duruşun ve kültürün kesinkes ezilip geçilmesi lazım.
''Ben yaşlıyım bana bir şey diyemezler'' diye haddini bilmezce konuşan kardeşim'' ihtiyarların lafını bilmediğinde kafalarının kırılması falan lazım mesela.
@Ragnar_Lodbrok Hayır. Ben şidette karşıyım. Bunlar benim için anlamsız. Kominizmle denendi bunlar. Devletin başındakiler yine parayı yedi. İnsanların dedikleriyle dünyayı kurtaramazsın. En iyisi ki sen kendine bir bahçe ve müstakil bir ev al ve keyfine bak.
Söyleneni anlamıyorsun. Komünizmle falan alakası yok bunların. Türkiye arkaik değerlerde ısrar edip insanlarını dünyadan koparan faşist bir ülke.
Muhtemelen hiç dışarıda falan ciddi ciddi zaman geçirmedin. Bizim ülkemizin insanı dünyanın kalanıyla aynı gerçeklikte bile yaşamıyor. Edirne'den öteye geçse kafasının içindeki değer yargılarının hiçbirinin zerre kadar geçerliliği yok.
Bu artık rejimle falan alakalı değil sosyal bir buhran ve tıkanma içinde ülke.
Türkiye'nin en büyük sorunu yaşlılar. Ve bunların kafalarının içindeki değer yargıları.
@Ragnar_Lodbrok Bunun için yaşlıların kafasına sıkmaya niyetim yok. Veya gençliğin üzerindeki etksini tamamen silmek. Yaşlılar yüzünden böyle gidecekse böyle gitsin ve bu umrumda değil. Tek isteğim köşemde olursa keyfime bakmak ve elimden geldiğince insanlara yardımcı olmak. Cidden umrumda değil.
Ayrıca sen sadece yaşlıları gözlemlemişsin. 17 yaşındaki ergenler de böyle yetişiyor üzgünüm. Önünü alamazsın. Yaşlılarla bağı tamamen kopartmak bana göre değil.
Kominizm bunu denedi diyorum. Hiçbir boka yaramadı.
@Ragnar_Lodbrok Senin gibiler ancak karmaşa çıkarır. Yaşlılarla bağlantıyı full kesmek istiyorsun Avrupadaki Amerika'daki gibi. Gelişmeyi bunun sağlayacağını düşünüyorsan yanılıyorsun. Bizim halkımız tembel. Klasik Akdeniz ülkesiyiz. Bunun yaşlılarla doğrudan ilgisi yok. Her neyse daha fazla devam ettirmeyeceğim.
Sıksın! Bize ne mk Afrika'da insanların durumu çok kötü o zaman kimse şikayet etmesin evet. Ne mal adamlarsınız mk ya. İnsanları bu devlet bile değil senin gibi kerestelerin oy verdiği ülkede yaşamak öldürüyor.
Millet ölüyor zaten, doktorundan kahve işletmecisine intihar vakaları aldı başını gidiyor, it gibi çalışıp üç kuruş kazanmadıktan sonra yaşasan ne olur mk sünepesi?
Milleti öldürdü zaten bu ''ehehe çok şükür'' kafası. Ölüyormuş gibi sızlanıyormuş millet, seni yetiştiren ana babanın ben ta...
Rabbim hepsine güç kuvvet versin, gerçek çok zor yani şu okuduklarim, keşke böyle yerlerdeki yorumları okusalar da memlekettin haline birde bunların gözünden baksalar
anooo öldüm bittim loo yardım edin bana nasıl olsa sosyal medya istediğim gibi kendimi acındırırım ispatlayamazsınız da belki bi enayi gelir de bana para falan verir beleşşş
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Sürekli hdpkk reklamı yapan bir kanal yorumlarıda hdpkk genel merkezindekiler yazmıştır