Fikrinizi söylemekten çekinmeyin lütfen; direk körü körüne yatırım yapmayacağım.
Ön bir araştırma için fikrinizi merak ediyorum sadece. şimdiden teşekkürler
Ön bir araştırma için fikrinizi merak ediyorum sadece. şimdiden teşekkürler
Faizden uzak durduğunu hatta hisse senetlerine bile hassas davranıp uzak durduğunu haram olduğunu yazmışsın bu çok güzel ama su ktipto paralara sıcak bakmışsın bu haram değil mi sence. Bankalarin vadeli hesap gibi. Bir miktar koyuyorsun ama adam sana fazla para veriyor bunu biri bite yapsın ki risk. Duyduğumuza göre sürekli takip etmezsen zarar bile edebilirsin yazık olur sermayeye
kripto paranın dini açısıyla ilgili baya bi video izledim; kimse haram diyemiyor, helal de diyemiyor. bi bilinmezlik var çünkü.
bu bilinmezlik ortadan kalktığı zaman yani helal olduğu zaman da her şey için çok geç olucak.
Sence eğer haramı biliyorsan kendi kararına göre haram mı bunu düşün. Milli piyango için bile haram denirken, yani kuran da şans oyunları diye geçer, bu da karşılıksız sana gelen para yani miras vs gibi değil. Mantikli düşünürsen bir miktar para koyuyorsun ve yerine fazla para alıyorsun kumar da böyle değil midir masaya herkes bir miktar para koyar ve şansı olan kazanır hepsini ne farkı var bir düşün ki bu kripto paranın fda sahibi müslüman biri mi yani hisse senetleti için söylediğin söz için yazıyorum bunu. Ayrica çok dinledim dediğin günümüz fetvalarini verenler kim. En kıdemli diyanet başkanının bile bazen şaşırtıcı açıklamalarin olurken bunlara günümüz insanına nasıl güvenilir. Ki haram mı helal mi belli değil diyorsun bu demekki şüpheli ve suphelilerden de uzak durun denir yine kuran da. Tabi karar senin çünkü herkesin çukuru ayrı ve herkes kendi başına. Inşallah bir hataya bilmeden de olsa düşmezsin
her cemaatten en az bir kişiyi dinledim diyebilirim ama şans oyunuyla aynı şey değil bu ki kesin kazanıcaz diye bişey de yok. kaybetme ihtimali de var. bana altın gümüş gibi bir yatırım geliyo ayrıca merkez bankasının olması ve bi adamın kararıyla senin paranın bi günde yarıya inme ihtmali yok gelecekteki durum için. çünkü sınırlı sayıda var. uzun uzun konuşmak isterim bu konuyu sizinle ama dediğim gibi kumar ya da şans oyunu gibi bişey değil bu
Ben şöyle düşünüyorum, sonuçta para koyuyorsun ve daha fazlasını alıyorsun ve sizin de söylediğiniz gibi hep kazanacaksin diye birşey yok kaybetme ihtimali de var diyorsunuz işte bu kumar masasında da aynı durum yok mudur. Altın gümüşle aynı gibi demişsiniz aynı olamaz çünkü altin gümüş piyasası kur üzerinden hareketli yani bunun gibi bir koy on al değil. Sonuçta dünya piyasasi gibi kur marjı var ki çok büyük kazanç da yok yani kimse size hayali para vermiyor sadece var olan paranız değerini koruyor ya da düşse bile paranız tamamen bitmiyor. Söylediğim gibi karar takdir sizin ama pek mantıklı değil bir koy 10 al ya da tamamen kaybet. Son olarak tüm cemaatler de ne söylediği belli değil, herkes kendine göre yere çekiyor her konuyu. Bizim şu zamanda uyacağımiz düzgün cemaat yoktur, koskoca diyanetin bile zaman zaman ne dediğini bilmiyorken cemaatlerin yorumu bizi bana göre bağlayamaz. Biz kuranın değişmez kelimelerine ve peygamberimizin sözlerine riayet ederiz çok afedersiniz günümüzde kendini istediği gibi uydurmuş sözde din adamlarına ya da sarıkli cübbeli diye cemaatlere değil. Aksigorta imami bile oturtuldugu yerden siyaseti konuşuyorsa biz günümüz din adamlarından ne bekleriz gerisini siz düşünün
Aksigorta değil ayasofya*
özelden yazar mısınız? burası baya dolacak gibime gleiyo :)
Dolsun sorun yok ki zaten herşeyi söyledim. Gerisi sizin bileceginiz şey. Iyi geceler
yorumunuz da haklılık var ama o zaman bi eve bi arabaya da 300tl fiyat biçmemek gerekir?
10 yıllık evlere 300 bin tl isteniyo; 95 model şahin olmuş 30k?
bi ürüne arzın atması onun değerini arttırır. Bu talep artışının fazla olması günah mı sizce?
Arz talep grafiğini araştırmanızı isterim. Bu kumar değil ekonomidir.
Bu fiyatlar ekonominin berbat olduğunun göstergesi. Faiz ya da haramla ilgisi yok. Bizim yatırımımız faiz olmamalı, sadece istediğimiz bu. Piyada kötü diye harama bulaşırsak yanımızda ölürken ateşi götürürüz ve hiçbir bahanemiz de bizi kurtaramaz
Bitcoin ile faizin ne ilgisi var?
Herkes pazardan domates almak istese; domates fiyatları aşırı derece artar ve domatesin piyasası artar.
aynı şekilde bu bisiklet, sakız, süt, kahve için de geçerlidir.
Kripto paraya ilgi olduğu için fiyatı artıyo, değerleniyo. Bunun faizle bi ilgisi yok
Yoksa şayet bireysel emeklilik sistemine yatırırdım. %25 devlet katkısı oldukça ciddi bir meblağ. Bunun yanında hisse senedi, dış borçlanma, döviz vb yatırım sepetleri ile de ana paranı katlamak mümkün.
faize girmiyorum ; dini inancım gereği
Cevap
6Cevap
Kendime göre yazıyorum. Yani kendi isteklerime göre, yaşam tarzıma göre yorum yapıyorum. %10'nı nakit olarak döviz cinsinde tutarım. İhtiyaçlarımın dışında %5'i TL olarak cebimde bulunur. Geri kalan %70'ni garanti coinlere/tokenlere atarım uzun vadeli atarım yani. Geri kalan %15'i ile uğraşmalık kripto para borsalarında al/sat yaparım.
Kripto paralar risklidir. "Bu işte para var lan." gibi bir kafayla girilmemesi gerekli. Bilinçli bir şekilde hareket edilmesi gereken bir yer.
Şu an için böyle. Durum değişir, şerit değiştirmek zorunda kalırım. Kriptodan çekilip altına geçebilirim. Söylediklerim kendi uygulamayı düşündüğüm plandır. Yatırım tavsiyesi değildir. Kendi kararınızı kendiniz verin. Evet, uzun oldu biraz.
teşekkürler
daha uzun da olabilir, böyle fikirleri okumak iyidir.
Coin moin kripto vs boş iş kim diyorsa boş yapıyor altına yatırım yap boşver
Ben 4 bin TL yatırdım şu an 15 bin aslında dediğiniz gibi o kadar da boş değil sanki
@nazlıcan34 şanslısın
hangisine yatırmıştın?
Evet haklısınız o kadar boş yorum ki o para da size helal olarak geri döner inşallah sorun yasamazsiniz he görüşüme atladiginiz için teşekkür
Özür dilerim haklısınız
Evleneceksem eşya alırdım ufak tefek
ileriye dönük bir yatırım yapıcaksam uzun vadede altın alırım, Şu sıralar fazlaca popüler olan Binance (bitcoinin altcoinlerine yatırırım daha fazla kazanırım)
en iyi kripto borsa siteesi hangisi? çoğu kişi binanceyi öneriyor; Türk siteleri de var. siz hangisini önerirsiniz
Ekonominin durumuna gore doviz, altin veyahut uzun vadeli dusunuyorsam hisse.
Bu tarz bir seyle ugrasilmak istenmiyorsa sayet uygun krediyle, guzel mevkide arsa veya ev.
en az 150 200k lazım bir arsa veya ev için saınırm
3000 lirasını borsaya uzun vadeli olarak yatırırdım
borsa haram olduğu için uzak duruyorum
Borsa haram değil caizdir sonuçta bi şirkete ortak oluyorsun burda haramlık bi konu yok
ama o şirket faizli işlemler yapıyosa haramdır. faizsiz çalışan şirketler de var ama onların da kar oranı düşük.
Onu şirket yöneticileri düşünsün sen sadece yatırım yapıyorsun bi arsa alıp bekletmek gibi düşün
ortak oluyosun şirkete; ve o şirket harama bulaşıyor; sen de bunu bile bile o şirkete para yatırıyosun.
bu görmemezliğe gelmek; safa yatmaktır.
ortak olduğun bi bakkalda, ortağın diğer marketlerden ürün çalıp sizin bakkalda sattığını düşün; sen de bunu biliyosun ve sırf para kazanmak için sessiz kalıyosun, aynı şey
şu an için kripto para en kazandıranlar arasında eğer vaktim de varsa kripto paraya yatırım yapardım
çok fazla kripto para var, hangisine yatırım yapacağımı bilmiyorum, yoğun bi araştırma yapmak gerek; körü körüne girmek istemiyorum aslında
Külçe altın
İkiye böl
Altın
Bana yatırım yap
kar ediceksem neden olmasın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?