
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılBornova Belediyesi'nde kaç kişi çalışıyor? 100 kişi mi? 200 kişi mi? Türkiye'De kaç asgari ücretli var? Asgari ücrete 500 TL zam yaptılar ayçiçek yağı iki katına çıktı. Birçok market ürünün fiyatı arttı.
Asgari ücreti 5890 TL yaparsan kahve içmek için gittiğin kafeye 30 TL yerine 120 TL hesap bırakırsın. 2 TL ödediğin ekmeğe 6 TL ödersin. 20 TL'ye aldığın patatese 60 TL ödersin.
Birçok firma, asgari ücret artışını fırsat bilerek ekstra zam yapıyor. Yapmalı da. Zira çalıştırdığı elemanlar var, bunların maaşları var. Bazıları kâr dengesini zor yakalıyor. Kârı sabit tutmak için fiyat artırıyorlar. Bazıları fırsat bilip daha fazla kâr için daha fazla zam yapıyor.
Asgari ücreti artırmak enflasyonu artırmaktan başka bir işe yaramaz. Ha bir de ithal ürünleri daha kolay alırsın ama iç piyasa fahiş fiyatlar çeker. Hemen hemen birçok ülkede asgari ücret 1400-2300 arasındadır. Birim olarak düşünmeniz lazım. Türk lirasının değer kazanması, gayri safi millî hasıla önemli olanlar bunlar.10 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılİzmir farkı duydum İzmir şehrini asgari ücrette bayağı iyi ve olması gereken de bu para önemli tabiiki fakat mühim olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün kurmuş olduğu sosyal fabrikalar neden hala yeniden kurulmuyor iş asgari ücret olsa yine iyi fakat sosyal boyutu da önemli ve sosyal fabrikalar eğer artarsa daha fazla maaşlar yükselir ve güvensiz yaşam son bulur Akp iktidarı Atatürk'ün ilkelerini uyguluyor ispat etsin sosyal fabrikalar konusunda bilgilensin
00 Yorumla
Para & Ekonomi konusunda 439 cevap paylaştı. :D :D :D şakamısınız siz ya belediye de olur öyle şeyler
siz özel sektörün o parayı vereceğini düsünüyor musunuz tabiki o paranın altında ezilir
adam 7 eleman calıstırıyor
aylık 35 bin lira sigorta primleri ile 50 bini bulur sadece
adam 50 bin kazanmıyor ki işçiye 50 bin ödesin
asgari ücret 2.800 oldu diye kaç milyon kişi işsiz kaldı haberiniz yok sanırım00 Yorumla
- Para & Ekonomi konusunda 614 cevap paylaştı.
+1 yıl4-5 bin olmalı ama bu sefer de iş veren çalışan çıkarmak zorunda kalıyor. Ve bir o çalışana daha fazla sorumluluk yüklüyor.
Asgari ücret yükselse de ürünlere yapılan zamlar ile maaş yine eriyecek. Kaşıkla verdiklerini kepçeyle geri alıyorlar.
O zaman da paranın değeri olmuyor.00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
35
Cevap
100Cevap
Para & Ekonomi konusunda 755 cevap paylaştı. Bornova belediyesi acaba işçi alıyor mu 😀ne var yani 1536 olsa
20 YorumlaPara & Ekonomi konusunda 1,1b cevap paylaştı. en az 4bin olmalıydı
bornova belediyesini tebrik ederim10 Yorumlaİzmir Belediyesi 5 bin 890 lira mı veriyormuş? Bizim buranın belediyesi de 3 bin 500 lira yaptı. İzmir Belediyesi cidden iyi bir maaş sunmuş. Bir yerde yüksek, bir yerde düşük olmasındansa; orta noktada buluşulması daha iyi olur. Örnek üzerinden, ikisi de belediye! İkisinde de çalışanlar aynı işi yapıyorlar. Birine az, birine fazla olunca insan soruyor; o benden neyi fazla yaptı? Ya da o benden neyi eksik yaptı?
Hepsinden önce söylediğim ise; “Keşke bizim de maaşlı bir işimiz olsa!” 😕20 Yorumla
+1 yılbelediyede bunu yapmak kolay. ben asgari ücreti tasdiklediğim için söylemiyorum bunu ama herkese bu düzeyde asgari ücret verilmesi neredeyse imkansız. göz boyama olarak görüyorum. iktidara gelsinler adım gibi eminim bu düzeyde asgari ücret veremezler.
temel sorun şu: asgari ücret nedir? asgari ücret için belirlenen miktar idealdir. yalnız asgari ücretle çalışan birisi haftada iki gün çalışır bilemedin üç gün çalışır yani az çalışır karşılığında bu ücreti alır. sistem bu olmalıdır. bizde her yerde asgari ücret verdikleri için sistemsel sorunlar yaşıyoruz. dayatma maaşı olamaz asgari ücret. düzeltilmesi gereken sorun budur.00 Yorumla"ekonomimiz iyi" diyebilmemiz için bir kere asgari ücretin yoksulluk sınırının üstünde olması lazım. En son 8.000 TL küsürdü o da. Hani yüzüme tükürse oyum onundur diyenler bunu bir sorgulasa yeterli. Bornova Belediyesini tebrik ederim 🤗
30 YorumlaŞaka yaptığımı veya dalga geçtiğimi düşünmeyin. Asgari ücret 8.900 ₺ civarında olmalıdır. Biraz eksiği veya fazlası. Ama ne yazık ki yaklaşık 3/1'i kadar.
31 Yorumlaşimdi şöyle bir olay var :) bende belediye şirket çalışanıyım
Belediye bünyesinde sendikalı çalışanlar zaten 5 000 tl civarı ayılık alıyor
Sendikasız belediye çalışanı 4 000 tl
Belediye şikret çalışanı 3500 tl civarı alıyor
sözleşmesiz şirket çalışanı 2300 tl alıyor
bu bi de kıdemli çalışanlar arasında daha da farklılık gösteriyor10 Yorumla
+1 yılİsterse 100 bin olsun, önemli olan alım gücü. Fiyatlar daha da pahalaniyor her geçen gün. Bu da alım gücünü ciddi miktarda azaltıyor. Yumurta et alamaz olduk. Yag bile alamıyoruz. Asgari ücreti iki arttırıyorlarsa diğer ürünleri 15 bin arttırıyorlar. Böyle olmaz ya
10 YorumlaEn iyi ihtimalle 6 bin tl olsa iyi olur ama temennim olmaması yönünde ne zaman maaşlara zam gelse et süte yumurtaya yiyecek giyecek kira faturalar ve hertürlü şeye de fazlasıyla zam yapılmıyor yani çalışanın cebine bir şey girmiyor yine aynı şey oluyor
10 Yorumla3 ay sonra maaş ödememeye başlarlar artık 😂 alışkın oldukları Bi durum zaten çalışanın maaşlarını ödememek 😂 böyle böyle cahil halkı gaza getirip kullanmayı bıraksınlar yazık değil mi verilen emeğe dökülen alın terine. Bi belediye milyar lira borcu varken nasıl böyle bönkör olabiliyor mantık nerde burda? Mantık yok çünkü sürdürülebilir bir olay değil devamı olmayacak boş Bi balon
11 Yorumla- +1 yıl
İnanmıyorum mantıklı düşünen bir insan 😨
+1 yılÖnemli olan para miktarı değil önemli olan ne kadarı ile yetindiğin mesela ayda bir 3000 TL maaş alan bir işçi üst baş giyimini 150 350 yaparken sen tutarda giidp 1000 TL lik ayakkabı yok 200 TL tişört ne bileyim ya ayağını yorganından dışarı çıkarınca 10 bin TL maaş Bile yetersiz kalır 🤣🤣🤣
018 Yorumla- +1 yıl
@mrtcn1 boyner lcw neden çokmu zor merak ettim
- +1 yıl
@mrtcn1 sanırım sen Adidas Nike fbi rodi Mavi Collins giig firmalar da takılıyor sun 🤣🤣
- +1 yıl
aga kafa mı buluyon benle www.lcwaikiki.com/tr-TR/TR/kategori/erkek/bot
www.lcwaikiki.com/.../1035850
www.lcwaikiki.com/.../1087522 3 parça etti 350 lira zaten. ki çocuk ürünleri daha pahalı ki bir aile en az üç kişi sen yaşamıyon sadece oksijen soluyorsun sanırım. - +1 yıl
Paşa sen gerçekten akılsızsın hiç bir şey mevsimin de alınmaz 🤣🤣 ama sen şeklim olsun modaya uygun olsun diyorsan başka mesele ben geçen 17 adet tişört aldım tane fiyatı 14 TL den sen bunu yaz aylarında satın alırsın tane fiyatı 75 TL 🤣🤣 ee atalar ne demiş devede boy var ama merkebin peşinde gidiyor 🤣🤣
- +1 yıl
Gitmiş birde kışlık linkleri almış bu swit leri yaz mevsiminde satın aldım tane fiyatı 29.90 dan 🤣🤣🤣
- +1 yıl
Bak buda ispatı hatta ayakkabı 49 TL fileli yaz aylarında giymek için https://hizliresim.com/HJ9kNY
- +1 yıl
olay akıllı alış verişse haklısın aga ne diyim sen 17 adeti 14 liradan alırsın. LCW dan giyersin ben gider polo dan 3 tane alırım aynı para. sen gider defactodan 10 gömlek alırsın ben gider kiğıldan 3 tane alırım aynı para. sen gider ayakkabı dünyasından 200 tl ye bot alırsın bir kış giyersin ben giderim kemal tancadan alırım 500 iki kış giyerim hem de ayağım kalite rahatlık görür. sonuçta sen de giyiniyon ben de :D
- +1 yıl
sezon sonu indirim önemli olan hesaplı olmak
- +1 yıl
Çok akıllı kardeş giyimden bahsediyorsun da bunun kirası var faturaları var gıdası var ekstra bir sürü gider var hepsini hesaplasan örneğin evine ayda bir kırmızı et ya girer ya girmez kıt kanaat geçinip hep bir yerlerden kısmak mı akıllılık
- +1 yıl
Evet var kardeşim yok değil sadece inanlar şunu fark etmek zorunda herkes te olan herkeste olamaz dünya bu evet bizde bazı şeyleri hak ediyoruz ama bazen azı ile yetinmek lazım mesela ben bir zamanlar sokakta bile yaşadım şimdi ise bana göre sarayda yaşıyorum
- +1 yıl
@Aesirinefendisi yok arkadaş eti zam gelmeden önce alıp buzluğa atıyor ya da kurbanda kestiğini bir yılda yiyor. :D ev kirası için de 2 aile aynı evde yaşayıp kirayı bölüştürüyor. sonra kahvaltıyı da bizim orta direk gibi yapıyor https://www.youtube.com/watch?v=KY8CxC6JrPw sonuçta yetinmesini bilmek gerek.
- +1 yıl
@mrtcn1 👏👏 daha iyi bir ekonomiyi göz önüne getirip ona göre hareket etmek yerine daha kötü ekonomileri baz alıp şükredelim dersen ilerde o daha kötü ekonomiler de sen olursun
- +1 yıl
@haylazbebe 1000 TL'den daha ucuz ayakkabı 2 senede dağılır yanlız... "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim " sözünü bir araştır istersen, neden böyle bir söz söylendiğini.
Yoksulluk sınının 8622 TL olduğu ülkede neden insanlar 3000 TL ile yetinsiler ki? Ne kadar kolay kabul ediyorsunuz köle olmayı... - +1 yıl
Ah şu aç gözlülük ayran bulamaz içmeye
- +1 yıl
1000 TL ayakkabı 🤣🤣🤣 hym pazarda yapılan sahte Nike tişört lerin orjinal den daha sağlam olduğu ispat edildi biliyorsun demi 🤣🤣🤣
+1 yılTekrar ve tekrar ve tekrar söylüyorum
Asgari ücreti ülke genelinde 20.000 TL'de yapsanız
Asgari ücrete yüzde kaç zaman geldiyse diğer tüm ürünlere de o kadar zam gelir ve yine değişen hiçbir şey olamaz
a pardon değişen tek şey daha fazla çöp paramız olur.
Asgari ücretin artması önemli değil zaten olması gerektiği düzeyde
önemli olan paranın değerinin artması, değeri yok paramızın, enflasyonu düşürmeleri gerek00 YorumlaMemleketim semtim Bornova güzeldir ve yakışır. 😊 Gel gelelim maaş iyi ama çalışma neden sistem olarak kötü onu anlamıyorum. Bornova olarak güzel bircok konuda ama aksaklıkları da atlatmak lazım. Bir yeri guzellestirirken arka sokaklarda kalan yerler hep kötü. Arka sokaklar dizisi gibi. 😁
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılmemur maaşları yüksek olmamalı. Birileri dışarıya ürün üretmeli ve birileri satmalı... Eğer memur kesimine fazla para İŞ GARANTİSi verirse kim bu kadar ithalatın yükünü taşıcak... Sonra 1kg et olur 200-300tl... daha da devam edilirse 500tl 1 kg et... git venezuelleya 1 kg et 10.000 bolivar.
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAsgarî ücretin arttırılmasından yanayım. Burda sorun yok. Ama sadece asgarî ücret mi artmalı. öğretmen maaşları ortada. Yıllarca oku emek ver. Kpss belasına ömür ver. Aldığın maaş ortada. Lise mezunu uzman çavuşlar öğretmenlerden çok alsın. Üstelik asgarî ücretin kaç katı para alsın. Ülkede maaşlar arasında saçmalık var
08 Yorumla- +1 yıl
Bırakın artık şu muhabbeti ya askerlerin aldığı para mı gözünüze batıyo. Sen biliyor musun ne zorluklarla yapıyolar bu işi? Gece bizler rahatça uyurken onlar dağ taş kaç kilo yükle soğukta yağmurda yürüyorlar. Sağlıklarından olan var. Bu ülkeyi kim koruyo sanıyorsun sen ya. Ne kadar alsalar da sonuna kadar hakediyolar. Hatta hakları parayla da ödenmez. Sana kime laf atman gerektiğini söyliyim mi? Hiç bir vasfı olmayıp sırf takipçisi çok diye sosyal medyadan bir ton para kazanan işleri sadece alışveriş yapmak olan insanlar.
Cevap sahibi+1 yıl@Lostinnocent bak güzel kardeşim. 90lı yıllar açısından haklısın. Ama günümüzde o iş öyle değil. Ülkenin ekonomisi ortada. Asgarî ücret 3 bin lira bile degilken libyaya giden bir arkadaşım 6 ay için yaklaşık 300 bin lira para aldı. Türkiye'deki maaşı bunun dışında. 350 bin lira diyelim. Bu parayı asgari ücretle çalışan biri kaç ayda kazanabilir? Ve ben onların aldığı para yüksek demiyorum. Diğerlerinin aldığı para düşük ve büyük bir adaletsizlik var diyorum. Tabi sen klasik söylemleri tutturarak geri adım attirmaktan yanasın. Vatan sevgisi parayla olmaz.
Cevap sahibi+1 yıl@Lostinnocent asgarî ücretle çalışan birisi bırak 350 bin lirayı 6 ayda görmeyi ömür boyu kıtalarda her an fabrika kapanır mı ya işten cikarirlarsa diye uyuyor her gece. Aylık 1000 lira arttırmak mümkün değil ama attirsa bile o askerin 1 ayda kazandığı parayı 3 4 yılda biriktirir yarı aç kalmaya razı olursa
- +1 yıl
Asgari ücret konusunda haklısın , gerçekten az insanlar zor geçiniyor o konuda hak veriyorum. Ben sadece bu konulara asker polis karıştırılmasını sevmiyorum. Çünkü çok yakınım asker olduğu için biliyorum yaşıyorum zorluklarını. Emin ol 10 insandan 1’i zor dayanır zor bir meslek o yüzden ne kadar alsalarda hakları ödenmez, zaten parayla ölçülmez dediğin gibi. Sitemim sadece bunaydı kardesim 😊
Cevap sahibi+1 yıl@Lostinnocent gerçekten hak eden severek bu işi yapanlara sözüm yok zaten. Gerçekten zor bir meslek. Ama içlerinde sadece ve sadece para için yapan vatan millet umurunda olmayanlar var. Mesela çok samimi bir akraba/arkadaşım var. Geçen asgarî ücretli bir arkadaşla tartışıp şu cümleyi kurdu; "sen kimsin ki. Senin aldığın maaştan çok maaşımın kesintisi var." Rütbeli kesimlerde sorun yok gerçekten. Belli bir eğitim almış oluyorlar. Ama lise mezunu uzmanların bir çoğu bu bakış açısında şu an. Tabi genelleme yapmak doğru olmaz. Hepsi demiyorum. Astsubay veyahut subay kesimlerinde bu duruma hiç rastlamadım. Uzmanların hepsi böyle değil tabi ama birçoğu böyle. Tepkim bu yüzden. İşini severek yapan bu vatana layığıyla hizmet eden askerlerimize zaten laf söylemek kimsenin haddi değil. ( Bu tarz karaktersizlikler TSK nın adına leke dusuremez. Tepkimiz sadece çürük elmalara)
Cevap sahibi+1 yılVe eski uzman çavuşlar bu genellememin dışında. Yaşı 30 35 den büyük olanlarda da sorunlu olana denk gelmedim hiç. Askerde yaklaşık 15 uzman cavusla tanıştım. Hepsi kıdemli askerlerdi. Hepsi karakterliydi. Son 3 5 yılda ihtiyaçtan dolayı epey uzman alımı oldu. Daha çok onlarda denk geldim elestirdigim kısımlara
- +1 yıl
Anladım kardeşim yani her meslekte vardır öyleleri. Birde zaten şöyle bir durum var, sırf para için bu işi yapan biri kalıcı kalmaz ki bu meslekte. Bırakır işi, ya da birikim yapıp bırakır. Mesleğini sevmeli vatan aşkı olmalı. O yüzden rütbe filan farketmiyo bence, karakter önemli. İşini hakkıyla yapan uzman, astsubay, subay tüm askerlerimize helal olsun 😊
- +1 yıl
Senin o yakınında bence çok durmaz bırakır işi, eğer işiyle maaşıyla övünüp insanları küçümsüyorsa.
Gizli Üye(18-24)+1 yılBornova'da işçi olsam babamdan çok kazanıyorum. Bir yerde 3 bin bir yerde 6 bin olmasındansa denge sağlanıp tüm ülke yüksek meblağ alabilirdi.
30 YorumlaEy insalar asgeri ücret artamasi hiç bir önemi yok "enflasyonun" düşmesi ve yakın zamanda düşecek gibi değil anlayın artık 3 bin tl alırsın fakat sıfır araba misal 54 bin tl olur 10 bin tl alırsın sıfır araba 800bin tl olur yani
17 Yorumla- +1 yıl
abi haklısın da ben ana fikri anlayamadım enflasyonu biz mi yapıyoruz? yani ben yerli üretici aynı kaliteye aynı fiyatı sunuyor ve ben onu almıyor muyum? ya da ne bilim patatesi boykot mu ediyorum. enflasyon üretimin tüketimi karşılayamadığı durumlarda oluşur başka deyişle piyasadaki paranın ülkenin ürettiği mal hizmet vs ürünlerinden daha fazla olduğu durumlarda enflasyon oluşur. başka bir deyişle üretimin tüketimi karşılayamadığı durumlarda oluşur. yani enflasyonu yapan kim orayı anlamadım.
- Para & Ekonomi konusunda 784 cevap paylaştı.
+1 yılasgari ücret değil sendika ile belediye arasındaki sözleşme bu. belediyelerin garanti geliri var vergisi bilmem nesi. sanki iktidar olsa böyle yaparız der gibi abartmanın anlamı yok. iktidar olsalar bu ücreti yapamazlar zaten. onlara hayırlı olsun Allah daha cok versin. borcumuz vardı bilmem neyimiz vardı demesinler. ve heryerde belediye işçileri hep kendi adamlarıdır
00 Yorumla - Para & Ekonomi konusunda 799 cevap paylaştı.
+1 yılNe güzel insanların hakkını vermek çalmadan çırpmadan keşke herkes böyle olsa.
30 Yorumla Türkiyemizde insanların %40'ı neredeyse asgari ücretle çalışıyor bu çok büyük bir rakam, bunun %10 ve hatta daha düşük olması gerekli, kalifiye eleman asgari ücretle çalışmamalı çalıştırılmamalı. mecbur bırakılmamalı.
00 Yorumla
+1 yılYahu devlet asgari ücreti belirliyor yani bir güvence. Bu miktardan aşağısı olmaz diyor fazlasını veren versin ona bir şey demiyor.
Biz kamu yönetiminde iktisat vs dersler gördük, bilen bilmeyen konuşmasın gayri02 Yorumla- +1 yıl
@Lexoqe1 vay arkadaş sen bilmiyor musun bunun artışı enflasyona direk etki ediyor Bir ülkede üretim yerine para artarsa değeri KAĞIT olur Araştır biraz sonra çemkir bana
+1 yılO da çok fazla.
Ülkede asgari ücret 5890 tl olsaydı ekmek 30 tl olurdu.
Bu yıla göre 3-4 bin tller ideal idi , 5890 tl mühendisler almıyor a q.
Mühendise bu parayı verseler anlarım , asgari ücret için çok fazla.00 Yorumla
+1 yılGerçekçi olmak lazım. Bu belediyede resmen şov yapmışlar.
Belediye halka hizmet için var. Takdir ederim güzel bir iş.
Ama bu maaşlar ile belediye işcilerimi besliyor? Yoksa halka hizmet edebilecek butceyide ayirabiliyor mu?
Madem ki bu zam belediyede hicbir olumsuzluga neden olmamiş peki nedn diger izmirli belediyeler maaslari artirmiyor?
Dedimya bu sadce şov10 Yorumla
+1 yılBelediyeler de hepsi kadrolu asgri ucretle clasan sayisi kac ki hepsi memur lise mezunu en az bilmem anlatabildim mi?
00 Yorumla
+1 yılValla onu bunu bilmem de Amerika’da asgari ücret 2.000 $ Türk parasıyla 14.000 ₺ falan ediyor gerisini siz düşünün ne halde olduğumuzu
03 Yorumla- +1 yıl
Ona göre de hayat pahalı. Ayrıca ABD dediğin yerde işşsizlik rekoru var dünyada 1. sıradalar neredeyse.
- +1 yıl
@TürkİslamNeferi1453 hayır orda hayat pahalı değil bir araba dolusu eşyaya ortalama 45 dolar veriyorlar. 1 tl = 1 dolar olarak düşüneceksin fakir olan biziz
- +1 yıl
@TürkİslamNeferi1453 orda işsizlik fazla çünkü her yerden gelen insanlar var nüfuslara oranla işsizliğe bakmalısın
+1 yılBelediyenin yaptığını devlet yapamıyorsa iktidar yani Bornova Belediyesi'nin muhasebesinde problem vardır :)
00 Yorumla
+1 yılBornova, İsviçre olmuş. Diğer şehirler ise Orta Doğu coğrafyası. Gönül elbette işçilerin gerçek haklarını almalarından yana. Lakin, bu zor bir hayal.
00 YorumlaOlması gereken şey bence Türkiye geçen yıla göre zamlara bakacak olursak asgarî ücret düşmüş gözüküyor
00 YorumlaBir kağıdın miktarı hiç bir zaman önemli olmamıştır alma gücü ne kadar çoksa bir kağıt anca o zaman 5 mala hitap eder.
00 Yorumla
+1 yılDaha güzel saçmalasalardı.
Bir kontrol etsinler bakalım bu parayı alanların kaçı eş dost akraba00 Yorumla
+1 yılAsgari ücret o seviyeye çıksa o muhteşem 5 li inşaat firmaları ne yiyecek aaa yani kan emiciler doymuyor
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılBurda bit haber hilesi varda neyse isci kardeşlerim umarım hal ettikleri parayı gününde alırlar bornova belediyesinde işçiler aralık-2007 ayında greve başlama kararı almışlardı... ayrıca isci ye 6000 vereceksin memurlar 5 bin alacak kavga çıkar
00 Yorumla
+1 yılasgari ücretin çok yüksek olması iyi bişey değil seçim için bir oyun gibi görüyorum ben bu tür haberleri ideal asgari ücret 3000 bin tl olması lazım
00 YorumlaBornova belediyesinde çalışıp asgari maaş kazanmak varmış.
10 YorumlaRekabet biryerde iyidir arada gariban karlı çıkmış😃
10 YorumlaAKP de yapar ama suriyeli vatandaşlarına türklere gerek yok onlar zaten vatan haini
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılTürkiye'de yalnız yaşamama rağmen o para kira, fatura ve market alışverişine anca yetiyor.
Bir ailenin o parayla geçinmesini düşünemiyorum 😕24 Yorumla- +1 yıl
Brezilyada 1500 ya orda olsaydık? Ama asgari ücreti arttıracak tek bir parti var. En az 10 bin TL olmalı.
Cevap sahibi+1 yılBen yabancıyım. Umarım istediğiniz gibi olur.
- +1 yıl
Türkçeniz Türk gibi helal olsun.
Cevap sahibi+1 yılTeşekkürler.
+1 yıliş varsa gelip çalışırım Walla ama izmirli değilim keşke heryerde o kadar olsa adalet olsa.
00 Yorumla
+1 yılKesin adamını alacaklar bizim için bir şey yok değişen
00 Yorumla
+1 yılİzmir'e göç etmek lazım valla
Zaten İstanbul'dan İzmir'e yavaş yavaş göçler başlamış00 YorumlaE okumayalım o zaman ne gerek var girelim asgeri ücretle işe?
00 Yorumla
+1 yılKontenjan açın bizde gelelim kpss 81 puan ile boştayım..
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılBen kendimizi Avrupa ile kiyaslarak hesap yapicam. Şimdi Avrupa 1700 dolar asgari ücret alıyor ve onlarda 5 litre yağ 15 dolar. Bizde 5 litre 60tl bu hesabıma göre 1700x4 olmalı. Yani alım gücümüzün yüksek olması için en az 6400tlye ihtiyacımız var. Ama 2700 TL yarısı bile etmiyor bu hesaba göre.
04 Yorumla- +1 yıl
Kardeşim Hollanda'da yaşıyor sadece yağla hesap yapma Her bir şeyin bir sürü vergisi var Orda da geçim burdan farksız Ama orda kazanıp burda harcarsan o zaman durum değişir Bunu da bekar insanlar yapabilir sadece
Cevap sahibi+1 yıl@ZorErkek23 ben sadece fiyat karşılaştırması yaparak bir fikir ürettim. Boş yapma çok biliyorsan kendin bir fikirle gel.
- +1 yıl
Kimin boş yaptığını bilen anlar
- +1 yıl
Çocuk sana ne demiş boş yapan sensin ergo
Kabahat tl nin değerini düşürenlerde. Emeğimgeçennherkesin abv
00 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 654 cevap paylaştı.
+1 yılbelediye maaşları zaten bi tık yüksek olur ama işe girmek için tanıdık şart
00 Yorumla
+1 yılAtaşehir belediyesi de yapmıştı. İşçiler toplu greve gitti 1800 lira almışlar diye. Yalan bunlar
00 Yorumla
+1 yılBelediye çalışıyor helal olsun
Herkese de en az 4000 lira olsun bence00 Yorumla
+1 yıl1535 işçi olunca 5890 sow u oluyor o disk o zaman ulke genelinde gucu yetiyorsa yapsın o anlasmayı
02 Yorumla- +1 yıl
@gokay_35 disk benzeri orgutlere inanmam adamlar kaymagı yiyor genel md 1 milyonluk arabaya biniyor bunlar ancak işci somurur
vatandaşa bir şey yapmasın da çalışanına iyi baksın bari onlar için bir şey yapsın
iyi bir haber00 YorumlaÜlke iyi yönetilip yontulmasaydı asgari ücret 1000 tl bile olsa yeterdi🤔👍🙏
00 YorumlaBiz ne desek boş DEVLETİMİZ SAĞOLSUN.. açta değiliz açıkta değiliz
03 Yorumla- +1 yıl
salaksin*
Para & Ekonomi konusunda 316 cevap paylaştı. Önemli olan zamlara paralel olarak diğer her şeye de zam gelmesi onlar bizi batırıyo
00 YorumlaAsgari ücret ne olursa olsun alım gücümüz yok. Geçen gün markete gittim zeytinyağ alıcaktım 75 lira en ucuzu. Hayat gerçekten zengine güzel.
11 Yorumla- +1 yıl
Orası öyle ama ne kadar gelir o kadar refah seviyesi bu da bir gerçek
Boşa okumuşuz o zaman aşırı saçma :D Bunların ne özellikleri var ki o kadar fazla alıyorlar?
00 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 308 cevap paylaştı.
+1 yılDemek ki iktidar tarafından ciddi şekilde soyuluyoruz.
00 Yorumla Biraz araştıran kişi bornova belediyesinin aralık ayında bizde asgari ücret 3100 tl oldu açıklamasını bulurdu. Ayrıca geçen sene 2700 civarı olan maaşlar birden 5800 e mi fırlamış. Aratin araştırın önceki anlaşmaların haberlerini bulun.
00 Yorumla
+1 yılBu asgari ücret değil belediye kadrolu işçi toplu sözleşmesi. İnsanları yanıltmasın. Belediye işçilerinin maaşı bu seviyede zaten
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılAsgari ücreti kafaya göre değiştirme nasıl oluyo buna inanmıyom ben ya
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılönemli olan asgari ücretin artması değil enflasyonun düşmesi
14 Yorumla- +1 yıl
Gel de anlat!
- +1 yıl
@ZorErkek23 neyi gelde analat adamlar türkiyenin genel asgari ücretinden daha fazla kazanıyorlar. a101 deki yağ 2825tl alan asgari ücretli içinde aynı 5890tl bornova belediyesinde çalışan adam içinde yani otomatikman refah seviyesi yuksek. Neyi anlatacan anlat bakalım pırıl pırıl kafanla
- +1 yıl
@ganjmaila biz Bornova belediyesi yüksek maaş vermesin mi diyoruz Asgari ücretin ne olduğunu ifade ettik bilmeyenlere... Burda konuşulacak herkesin anlayacağı sığ bir konu değil ayrıca
- +1 yıl
@ZorErkek23 ozaman bu sorunun altına böyle yorum yapma sende bende ona göre yorum yapayım. Asgari ücret enflasyon dengesini sağlamak istiyorsan bir işçinin bana maaliyeti yemeğiyle 4000tl işçinin eline geçen 2825 aradaki vergiyi devlet ozaman kazanç kapısı yapmayacak. Ya işverene bırakacak maaliyetlere yansıtmayalım ya da işçiye verecek ki az çok dengeleyecek. Diğer türlü oturduğun yerden anlamazlar diyemezsin sen.
+1 yılBu zamların siyasi amaçlı yapıldığını düşünüyorum ülke geneli ine yayılması lazım o kadar çok şerefsiz zengin var ki isteseler 5000 bin lira bile verirler. Onların Allahın belasını versin diyorum
10 Yorumla- Devamını Gör (75)
Devamını Gör(120)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Para & Ekonomi > Sorular > Bornova Belediyesi'nde asgari ücret 5.890 TL oldu! Sizce ülke geneli asgari ücret ne kadar olmalıydı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer