Size çok ciddi söylüyorum.. ben bekarım ve çok şeylerde alan biri değilim, ama asgari maaşım bana yetmiyor.. aile geçindiren insanlar bu parayla nasıl geçiniyor? Et yemiyorlardır.. muz ya da başka meyve yemiyorlardır... yoksa geçinmek imkansız.. ve şu düşünülen rakamlar böyle.. yorum sizin🤷♀️
2021 için düşünülen asgari ücret 2.542-2.673 TL arasındaymış. Sizce bu miktar yeterli mi?
Sorun asgari maaşta değil, sorun TL'nin değersiz olmasında. 2300 bile aslında birim olarak fazla ama para değersiz olduğundan alım gücü çok düşük. Şu anki pahalılıkta kesinlikle yeterli değil ama asgari ücreti 5000 TL yapsalar alım gücü çok fazla değişmeyecek. Birçok ürün pahalanacağı gibi işten çıkarmalar da olacaktır.
0
0 Yorumla
En İyi Cevaplar
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Iyide yuksek olsa yine bir sey degismeyecek ki. 5 binde verseler bu sefer vergilerden kesecekler ekmek olacak 5 lira. Et olacak 100 lira. Yine ayni hesaba geliyor yani. Kazandigimizla harcadığımız hicbir zaman bir degil malesef. Onun dışında evet yukselsin ama bu sefer okumuş kesiminde maasinin yukselmesi gerek. Bugun sozlesmeli bir ogretmen 4000 lira maas ile başlıyor.(en son 300-500 yukselttiler sanirim hatirlamiyorum) simdi asgariyi 3.5,4 e çıkarırsan adam cikar ben niye okuyorum ki der. Gider işe girer alir parasını. Asgari 4 olacaksa ogretmen maasi 5-6 olacak. Doktor maasi 6-7 ise 10 olacak. Hemsire maasi 5 ise 6-7 olacak. Bunun dengesinin saglanmasi lazim. Gerci lise mezunu bekci bile ogretmenden, kısmen hemsireden falan ondan bundan fazla kazaniyor ya neyse.
2015 te asgari ücret alıyordum tek başıma para biriktiriyordum. Yıl 2020 asgarinin iki katı alıyordum ve borcum oldu. Bu hükümete oy vereninde hala destekleyeninde aklını sevsinler. Topları inşaata kaçsın.
Artık karı koca çalıştığı için eve 5 bin lira giriyor diye düşünüyor gelen iktidarlar. Ama eşi çalışmayan kadın tek maaşla ev kiraysa en çöp evin kirası 800 Tl elektrik su aylık 200 desen Bin Tl gitti. E haftalık pazara 150 lira gidiyor. Ayda 600 de o ettimi sana 1600. Bunun tüpü var yuvarlak hesap ayda bir tüp 100 lira desek 1700. Bir de kışın kömür parası var. 4 çuval kömür alsan 343 Tl etti mi sana 2 bin 43 TL. Yol masrafı var her gün metro ile işe gitsek günde 8 liradan 4 haftada 160 lirada o desek 2 bin 200 yapıyor. Senin eline kalacak olan 300 tl onlada çocuğun harçlığını versen gunde 10 Tl versen zaten 300 Tl yapar. Telefon faturanı ödeyemiyorsun üst baş alamıyorsun. Her türlü yetmiyor. Kömürü belediyenin ucuz kömüründen bile alsan kurtar mıyor. Bu yüzden İntihar edenlere çok hak veriyorum 🤷
Ben durumu şöyle özetlemek istiyorum. 2005 yılında asgari ücret 350 lira, gram altın 18.4 lira. O zaman asgari ücret ile 19 gram altın alınıyordu. Sene 2020. Asgari ücret 2324 lira, gram 461 lira. Suanki asgari ücret ile 5 gram altın alınabiliyor. Alım gücünün ne kadar azaldığını anlatmaya yeter sanırım.
SAÇMALIK bu kadar olmaz ya ! gerçekten ben memur olarak söylüyorum ya inanın ya wallaha ayıp ya üsttekiler 25.000 TL alıyor neden bunlar bu kadar yüksek alıyor denilmiyor ama asgari ücrete gelince 100 TL zam bu ne olmaz böyle şey Türkiye standartlarında bakın Lüks demiyorum her bir ailenin ihtiyacı olan çocuklarına kıyafet alabilmeli LW felan demiyorum ya daha kaliteli giyinilmeli , özel okulda okutabilmeli , yazın tatile ailecek gidebilmeli , yurt dışına seyahat edebilmeli. Bizler sadece basamak olarak kullanılıyoruz en az aileye yetebilecek ücret 7.000 TL arkadaşlar. Her sene zaten 100 TL kiraya zam geliyor. meyveye , giyime , yiyeceğe , her şeye zam gelirken nasıl 100 TL asgari ücrete zam gelir akıl işi değil gerçekten ya Güzel ülkemiz ekonomide kötüye gidiyor allah sonumuzu hayr eylesin başta diyecek birşey yok.
Cidden idare edecek bir maaş için maaş'ın en az 4.500 TL olması gerekir. Asgari ücrete zam gelir gelmez hemen hemen her şeye de zam geliyor. Ne anladık biz bu işten.
milletle dalga geçiyorlar kime yetecek ki görende bu yıl ki asgari ücretin çok üstünde veriyorlar sanarsın
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Devleti yönetenler bir hafta asgari ücretli vatandaşlar gibi yaşamayı deneseler kendileri de anlarlar neyin ne olduğunu ama hepsi alışmış cebe indirmeye millet kimin umurunda acaba hepsi alışmış lüks hayata
Yetersiz bu ekonomik şartlarda evli çocuklu ve kira da yaşayan aileleri baz alırsak 3500 den başlamalı ama bu tabi ki bu iktidar varken imkansız yine katarlılara bi şeyleri satıp peşkeş çekiyorlar
Çoook bile. 2499,99 yeter. 2500 lira bile fazla. Bu halk 2.500 lirayı hak edecek ne yaptı? Saman ithal edilen ülkede, peynir ithal edilen ülkede asgari ücret bence yüksek bile.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Yeter tabi hamdolsun 2000 den önce kaç lira alıyorsunuz yeni nesil sukursuz hamdolsun ülkemizde her şey var yediğimiz onunuzde yemedigimiz arkamızda neyimize yetmiyor eyitimsizler eğitimli olsanız tarih okursunuz Trump bile Türkiye Elhamdülillah gelişmiş ülke dedi
Asgari ücret millet vekili ücreti ile aynı olmadığı sürece hiç bir zaman yeterli olmaz. Adı üstünde millet vekili benim yerime millet yerine mecliste fikir sunuyor konuşuyor dimi? Madem öyle benle aynı parayı alacak.
Bundan bir süre sonra dinler tarih olacak gelecek bize cahil gözüyle bakacak hayvanlari yiyen barbarlar diyecekler bize oyle soyluyor bazi akilli düşünürler
@Cramella eğer ki islam dini yok olursa buda kıyametin kopması demektir Allahın vaadi bir gün mutlaka gerçekleşecektir. Amaç zaten dinleri yok edip kendi çıkaracakları sahte bir dini yaymak dünya yı sözde yöneten asalakların bi amacı
Şaka maka zor gunler bekliyor bizi özgürlüğümüz için kuru ekmeğe bile şükür diyeceğimiz savaş günleri biz bunlara katlanırızda biz bu durumdayken şaşalı şekilde yaşayan devlet büyükleri olmasa kimsenin zoruna gitmez bu durum
valla ben ileriyi göremiyorum tahminen survıvor artık yaşam tarzımız olacak gibi ya da açlık oyunları olabilir hayatta kalmak için çalan çırpan öldüren insanlar göreceğimiz kesin