Makyaj yapmak, topuklu giymek, takı takmak, bileğini göstermek, ayak bileğinin gözükmesi, bol giymene rağmen çalışırken hatların belli oluyor ya, bu tesettür nasıl olacak dünyanın en zor şeyi gerçekten
1 ay
Makyaj yapmak, topuklu giymek, takı takmak, bileğini göstermek, ayak bileğinin gözükmesi, bol giymene rağmen çalışırken hatların belli oluyor ya, bu tesettür nasıl olacak dünyanın en zor şeyi gerçekten
Bu konuda mezheplere göre çok yorum vardır genel görüş, bol ve el ayak yüz hariç kapalı giysiler, dikkat çekmeyen ek aksesuar, makyaj dikkat çeken şekilde değil. Bazı mezhepler mesela ayağın görünmesini caiz görmez , hanefide ise sorun yoktur. Yani bu konuda kişinin niyeti de baskındır kişi gerçekten Allah rızası için kapanıyor ise neler olması olmaması gerektiğini kalbiyle bilecektir.
Aksesuarin dikkat çekmeyecegini nasıl anlayacağız ki makyaj yapilipta nasıl dikkat cekilmeyecek kapalı giysiler renk desen yapılması gereken şeyler nelerdir
Bunları kişi tahmin edebilir kesin yorum yok çünkü bunlar detaya inmek oluyor.. Makyaj olarak ne yaparsak abartmış oluruz sorusunun cevabı çok değişken olabilir. Sana göre sade olan, başkasına abartı olabilir. Makyaj genel olarak mezheplere göre caiz bulunmuştur abartı olması sakıncalı görülmüştür. Yani mesela kapatıcı sürmek sorun olmaz kişi bir kusurunu örtmek istiyor pek dikkat çekmekle alakası yok ama ruj, rimel allık gibi eklentiler kaş boyamak vs yüzü hem değiştiriyor hem de artık dikkat çekiyor. Aksesuar varsa boyun kısmı kapalı olacak dışarıda birinin dikkatini çekecek kadar gösterişli, parıltılı olmamalı. Renk desen konusunda belli kural yok bazı yorumlar koyu renkleri dikkat çekmemek için uygun bulmuş olsa da vücut hatlarını belli etmeyen bir giysi yeterli.
Ya takı takıp nasıl dikkat cekilmeyecek ki takı güzel değilse de takmanın mantığı ne sevmezsin ki
Off bilmiyorum ya herkes bişey diyor gerçek ne anlamadım
Çok detaylı konuda gerçekler yoktur yorumlar vardır. Orada sen kalbin ne derse onu seçeceksin. O kadar araştırmaya gerek yok bence kafan karışır.
Öyle olmuyor işte bol giyinip makyaj doldursam takı doldursam topuklu giysem oluyor mu
Buna kimse doğru yanlış diyemez işte net görüş ve hüküm yok. Öyle iyi hissediyorsan yapabilirsin mesela. Kim neye göre yaparsın yapamazsın diyebilir? bir grup toplanıp yasaktır, değildir diyemez bana sorarsan. Genel hükümler belli gerisi kişiyi ilgilendirir.
Tesettür konusu tam kalpten inanılan çok kişisel bir alan kuzum 💛 Bu kadar detaylı sorunca fark ediyorum ki gönlün çok hassas. Ben dini hüküm veremem ama bu tarz sorularda mutlaka güvendiğin bir hocaya ya da ilahiyat alanında uzman birine danışman daha doğru olur.
el ayak bileği gözükmediği ve dar giyinmediğin sürece bence sorun yok bence diyorum 😁
El ayak bileği gözükmüyor ya rahat yok herhalde bu dünyada rahat hiç hareket edemiyorsun yazın uzun çorap mı giymeliyiz
evet hareketler kısıtlı oluyor. ben siyah ince çorap giyiyorum ne kadar tesettüre uygun bilmiyorum. uzun etek giymeye çalışıyorum
Neden bu kadar zorluyor allah kadınları
kız deme öyle 🫢 bu kadar farkında olmak da iyi değil ya
Bol ferace, pardesü, çarşaf gibi şeyler tercih edebilirsin.
Üstüne de büyük eşarp, sufle olur.
Spor ayakkabı, babet
Takı ve makyaj olmamalı
Ferace pardesü çarşaf daha çirkin yapıyor insanı zaten dayanilmaz Bir emir çok zor ağlıyorum bunu yaparken
İnsanların gözüne güzel görünmek için yaparsan zaten tesettüre ulaşamazsın
Çocuk değilsen ağlanacak bir şey yok
gercek tesetturde bol şeyler giyilmeli takı makyaj gibi dikkat cekici şeylerden uzak durulmalidir
Dar ve çekici olmalı🙈
Çekici derken
En iğrenç kıyafetler hangisiyse onu mu giyelim güzel giyinmek yasak mı
Külliyatı haramdır! Gerçek tesettür sade gösterişsiz vücut yapısını belli etmeyen bol kesim giysi ile olur
Külliyat ne demek
Sade yani desensiz mi olucak düz kumaş mı renkler nasıl olmalı
Külliyatı demek tamamı anlamına geliyor yani makyaj, oje, ruj , takı, topuklu ayakkabı vs vs aklına gelebilecek her türlü insan nefsini cezbedici ve terbiye den çıkaran her şey Allah katında haram ! Tesettür düz, sade gösteriş İncik boncuk iş nakış içermeyen kumaştan olur vücudunu sarmaz belli etmez içi görünmez
Düz sade mi böyle giyinirsek doğru düzgün erkekler denk gelmez ki
Hayır tam tesettürlü kızları sadece Afganistanli erkekler istiyor
Hayır Allah'ın emri olduğu için
Makyaj kısmen yüze vücut hatları belli olmamalı bence.
Makyaj da yasak diyorlar
Yani çok kstı baksrsan yassk ama günümüzde bukadsrda yasak bence yanlış snlaşılan düşünce
Keşke annem beni dogurmasalardi
Bazılarımızın sınavı zordur böyle düşünme her şer bir Hayri getirir sabır önemlisidir
Keşke kolay olsa dünyanın en çirkin insanına dönüşmek çok zor olmalı hareket kısıtlaması her şey çok zor
maalesef herkesin sınavı yaşamı zordur
Açık kadınlarki çok kolay
Bilemezsin başkasıylada bakıp kendinede işken etmeyesin...
İşkence gibi geliyor ama yapmakta zorundayım ne olacak halim bilmiyorum
Durumun nedir tam anlamadım ama sana tavsiyem kendini asla ama asla aşılmayscak surumlarda olduğunı düşünme derim
Nasıl anlamadım ki
Elinden geleni yaptığını düşünüyorsan sorun olmaz
Elimden geleni yapsan yeterli demiyor Allah
Sen kapalı mısın
Evet
Ne yaparsan yap yine de vücudun belli oluyor mu
Vücut tam gizlenemez ki zaten
E o zaman
Tesettürdeki amaç ne sana göre? Mantığını anlamış mısın bir önce onu öğrenelim
Keşke dogmasaydim nedir bu çektiğimiz
Kapalılık çok çirkin yapıyor beni nefes alamıyorum
Ne anlamda çirkin yapıyor? Göğüs ölçün 85 ikrn 70a mı oluyor ne değişiyor fiziğinde
Saçımı kapatıyorum makyaj yapamıyorum topuklu giyemiyorum takı takamiyorum kıyafetin nasıl olacağı hakkında bilgim yok
Sen kendin nasıl beğeniyorsan öyle yap sırf kapalısın diye makyaj olmayacak diye bir şey mi var ae makyaj normal doğal bir şey kötü bir şey değil Yeter ki için iyi olsun
İçim iyi olsa da nafile sadece için iyi olması yeterli olsaydı tesettür emri olmazdı açık kadınlar Dünya hayatını yaşıyor gerçekten hayat onlara güzel
Üzülme abla onlar cehennemde yanarken sen cennette saçlarını savuracaksın
Üzülüyorum İşte
Kapalıların hayatı gerçekten zor ben hiç kapalı biriyle tanışmadım ama tahmin edebiliyorum nasıl his olduğunu hiç özgür olamamak😔
Önce beyinde sonra bedende olmalı
Beyinde hiç olmuyor ama bedende olmak zorunda
Aynen öyle tabiki bedeni kapatıp yeniden başlamak gerek
oldugu kadar elinden geldigi kadar
Gerçek kapalılık çarşaf tır
Bence tam ortunulneli
Eşine istediğin kadar süslen kardeşim
Evlenmicem ben zaten tesettürlü kadınlarla çirkin erkekler evleniyor
🤦
@bberatt1 onlar gerçek tesettür değildir
Nasıl belli oluyor
Egiliyorsun işte belli oluyor
İş yerinde mi
Evet
Bı yazabilir misin
Tüm bunları yapıyor musun
Makyaj olmucak
Aşırı çirkin olunmak için mi bunlar özgüvensiz ot gibi yaşam
Size laf mi anlatalim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?