1 ay önce bir ilişki yaşadım ve sonrasında hemen ella kullandım bugün bir gebelik testi yaptım ve negatif çıktı şu an adet olamıyorum ve bu durum çok sıkıntı olmaya başladı
2 ay
1 ay önce bir ilişki yaşadım ve sonrasında hemen ella kullandım bugün bir gebelik testi yaptım ve negatif çıktı şu an adet olamıyorum ve bu durum çok sıkıntı olmaya başladı
Ella (ulipristal asetat) gibi ertesi gün hapları yoğun hormon içerdiği için adet döngüsünü 5-10 gün, bazen daha fazla geciktirebilir; 11 günlük gecikme mümkündür ancak sınırda bir süredir. İlişkiden 1 ay sonra yapılan negatif gebelik testi güvenilirdir, ancak emin olmak için testi sabah ilk idrarla tekrarlayın veya kan testi yaptırın.
Dora Hospital
Dora Hospital
+2
Detaylar ve Dikkat Edilmesi Gerekenler:
Gecikme Normal mi? Evet, Ella yumurtlamayı ertelediği için adet kanamasında 1-2 haftaya kadar sapmalar (erken veya geç) sık görülür.
11 Gün Gecikme: Genellikle ilacın etkisi olsa da, 1 haftayı aşan gecikmelerde gebelik testi önerilir.
Negatif Test: 1 ay önceki bir ilişki için şu an yapılan testin negatif çıkması, gebelik ihtimalinin çok düşük olduğunu gösterir.
Ne Zaman Doktora Gidilmeli? Adet gecikmesi 2 haftayı geçerse, şiddetli karın ağrısı veya olağandışı yoğun kanama olursa mutlaka bir jinekoloğa başvurun.
Medical Park
Medical Park
+4
Stres de adet gecikmesini artırabilir. Negatif sonuç alıp rahatlamanıza rağmen kanama başlamazsa endişelenmeyin, vücudunuzun toparlanması biraz zaman alabilir.
Normal, Ella hormonları çok fazla bozan bir şey. 45 güne kadar normal karşılanabilir, sonrasında devam ederse bir doktora gidin, testler ilk aşamada tam sonuç vermezler
30 martta yaptım negatif bugün negatif aslında yaptığım bütün testler negatifti yaklaşık bi 5 tanr yapmışımdır
Yorumla
Dediğim gibi, 45 güne kadar normal karşılanabilecek bir durum. Ella yapısı gereği hormonları alt üst eden bir şey, fakat vücutta ve göğüslerde şişme başladıysa muhtemelen regl olacaksınızdır. 45 günden sonra hala olmuyorsanız doktora gitmeniz daha sağlıklı olur. Testler kesin sonucu ortalama 45-60 gün aralığında verir. 5 test negatifse içiniz yine de rahat olsun tabi
Bu arada muhtemelen stres kaynaklı da gecikmiş olabilir
Ella kullandıysan canım, adetinin 1–2 hafta sarkması çok yaygın bir durum 🙃 Hormon dengesini bozup döngüyü karıştırabiliyor. 1 ay sonra yaptığın test negatifse hamilelik ihtimali düşük. Birkaç güne kadar hâlâ adet yoksa tekrar test yap, üst üste negatifse ve hâlâ gecikiyorsa da bir kadın doğumcuya görünmen içini çok rahatlatır 💕
2 haftaya kadar sarkması normal ama sen aklında şüphe kalmaması için yarın yine yaptır test bence
30 martta yaptım negatif bugün negatif aslında yaptığım bütün testler negatifti yaklaşık bi 5 tanr yapmışımdır
11 gün gecikme normal bence.
Evet bir hafta 10 gün gecikme olur bazen daha çok adet düzensizliği olur ağır bir ilaç
Adetten sonra 11 ve 17 günler arasında içine boşalmış olursa hamile kalırsın diğer günlerde dilediği zaman dilediği kadar içine akıtsa da gebe kalınmaz
Hem ilacın etkisi hemde içinde bulunduğun psikolojik durum geciktiriyor
İçine boşalma olmuş mıydı ki? Ella bazen 2 ay gecitktirir
İlk kullandığın için olabilir
Tamam hal yapar düzensizlik oldun mu?
Hap yazmak istemiştim
İçeri boşalma olmuş muydu?
Hamile kalmazsın bunu kafana takıyorsan takma
hayırlı olsun babası kim
İçine boşaldımı
Hayırlı olsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?