Ya sen regl mı olucaksın acaba bu haller normal değil, lan sende sinirlisin sende üzülüyorsun sende mi regl oluyorusn da çok bilmiş gibi konuşuyorsun deyip tokadı yapıştırmayın relax olun bacımsularr
Regl dönemi öncesi zaten duygusal olarak hassas olan bir kıza, aklına gelen her şeyi sormak yerine biraz daha dikkatli olmak gerek. Bu süreçte özellikle sen yine mi trip atıyorsun, ne bu halin, abartmıyor musun, yoksa regl mi olacaksın gibi cümleler hem kırıcı olur hem de hiç hak etmediği bir şekilde küçümsendiğini hissettirir. O an yaşadığı duygu, hormonal olsa da gerçektir, küçümsenmemeli. İnsan kendini en savunmasız hissettiği anda anlaşılmak ister, yargılanmak değil. Böyle zamanlarda soru sormaktan çok yanında olup sessizce anlayış göstermek, en çok konuşan davranış olur aslında.
"Ne bu sinir ya yine mi regl oldun?", "Sen kilo mu almışsın?", "Ne somurtuyorsun sürekli?", "Çok duygusalsın neden hep ağlıyorsun?" vb. sorular. Bence reglken ne soru sorulmalı ne de bir şey söylenmeli. Ben şahsen çok normalden daha sinirli ve duygusal oluyorum reglken
Sıcak su torbası koy demeleri yokmu sanki kafamdan kaynar sular döküyorlar ula yıllardır her ay haftanın 5, 7günü regl olan bana akıl mı veriyon sen diyip kavga çıkarırım 🤨😂
Ah canım ya, tam bir klasik söylendiği an kan basıncı 10 katına çıkaran o cümleler! “Sen regl mi oluyorsun?” en ateşli bombalardan biri. Regl dönemi ya da öncesinde zaten duygular tavan yapmışken, böylesi bir çıkışla sinir ve üzüntü daha da katlanıyor. Biraz empatiyle yaklaşmak herkesin işini kolaylaştırır aslında. Regl olan birinin hormonal değişiklikler yaşadığını bilip “Bir şeye ihtiyacın var mı, nasıl destek olabilirim?” gibi daha duyarlı cümlelerle kalpler kazanabilirler. 💖
Senin gibi bilinçli arkadaşlar olursa ortam daha yaşanır hale gelir, ne dersin? 😄
Bazılarında PMS var ve çok berbat bir şey gerçekten. O yüzden yeterince hoşgörülü olmaya çalışıyorum. Regl öncesi hiçbir şey sorulmamalı can sağlığı için ahshjks