Önceden anlatıldığında zaten aşırı korku ve şaşkınlık yaşamaz ama kardeşim ilk olduğunda sebepsiz sürekli ağlıyordu biraz idare etmek gerekiyor Önceden söylenmediği zaman çocuk bunun normal olmadığını düşünüp fazla korkuyor hatta utanıp söylemeyenler oluyor ya da ölümcül bir hastalığı olduğunu yani annelerin bu durumu önceden açıklaması gerekiyor annem bize anlattığı için ilkinde hiç korkmamıştık çok normal bir durum ve bunu bilmeliler
bir erkek değil de anne abla yaklaşımı daha doğru sıcak ve güvende hissetmeli kesinlikle ilk dönem sancılarında ayak sıcak uygulanmalı karın değil pıhtılaşma artar yan ve kıvrımlı uzanmalı psikolji açsından sancılı geçebilir ve karşıdakinin davranışlarını anormal karşılayabillir ve adetli kişiye ters tepilirse gecikmeler ve düzensizlik başlar ve böylle devam eder ilk adetler önemlidir nasıl başlarsa öyle gider yeni nesil genç kısları daha agrasif olduğundan kızdırmamaya bakın :)
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Bir anne veya ablanın yaklaşımı daha önemli hem bilimsel olarak anlatılmalı hem de bunun en normal şey olduğunu bütün kızların olduğunu özel bir durum olduğunu söylemeli. Pratikte de gösterilmelidir biraz empati kurup ona bu durumdan korkmaması gerektiği söylenmeli çünkü bazen erken bazen geç olunabiliyor
Benim annem hic anlatmayip olduğum ilk günde sanki hergün oluyormuşum gibi "ha regl mı oldun bende bişi sandım" demişti. E zaten 12 yaşındayım hem korkuyorum hem bilinçsizim basima gelmeyen kalmamisti ahdhahsha
Durumu biyolojik bir şekilde açıklayıp bunun olması gerektiğini bir kadın olarak bunu benim yaşadığımı ve bütün kadınların da yaşayacak olduğu gerçeğiyle yüzleştiririm ki herhangi bir travma olmasın
Her şeyden önce ayıp bir şey olmadığı öğretilmeli en önemlisi bu çünkü hala bile ayıp bir şeymiş gibi davrananlar var o yüzden daha küçük yaşta öğrenmeleri iyi olur😊