Hanımlar , yumurtalık kisti adetle nasıl atılır? Böyle bir şey mümkün mü? Daha önce böyle bir şey yaşayan varsa deneyimlerinizi anlatabilir misiniz?yumurtalık kisti adetle nasıl atılır
Özel Günler & Hijyen konusunda 850 cevap paylaştı.
Yumurtalık kisti adetle nasıl atılır?
Şimdi şöyle şöyleyeyim, yumurtalık kistinin bir çeşidi yok birkaç çeşidi vardır ve kadınlarda genel olarak görülen kist çeşidi basit yumurtalık kistleridir. Basit yumurtalık kistleri şöyle oluşur:
- Adetin ilk gününü takip eden 14. günde vücudumuz yumurtlama dönemine giriyor ve bu dönemde yumurtanın çatlaması bekleniyor. - Çatlayan yumurta eğer sperm ile birleşirse gebelik oluşuyor, birleşmezse bir miktar kanla beraber vücuttan atılıyor yani adet dönemine giriliyor. - Eğer yumurta yumurtlama döneminde çatlamazsa, bir sonraki dönemine kadar yani 1 ay kadar büyümeye devam ediyor, büyüdükçe de adet düzensizliği veya ara kanamalar gibi şikayetlere neden oluyor. - Çatlamayıp büyümeye devam eden basit yumurtalık kistleri, bir sonraki adet döneminde vücuttan atılıyor yani yumurtalık kisti adetle nasıl atılır derken aslında basit yumurtalık kistlerinden bahsediliyor ve çoğunlukla kolayca tedavi ediliyor. - Çeşitli sebeplere bağlı olarak basit yumurtalık kistinin dönüşüm geçirmesi veya direkt farklı bir yapıda büyümesi durumlarında ise adetle atılma söz konusu olmuyor, uzman doktor muayenesi ve tedavi gerekiyor. Soğan suyu, maydanoz suyu, bitkisel kürler gibi yöntemler olsa da bu yöntemler doktor muayenesi olmadan kesinlikle denenmemelidir.
Yumurtalık kistlerinin büyük bir kısmı şeffaf bir sıvı ile kaplıdır, bazıları da kahverengi olabilir (çikolata kıstı). Çoğunlukla zararsızlardır. Adet kanamasında atılması gereken yumurtalar atılamadığından birikme oluşur ve kist oluşmaya başlar çoğunlukla, bazen çok nadir de olsa rahime veya vajinaya alınan hasarlar da kiste neden olabiliyor. Doktora gitmenizi öneririm; çok basit birkaç tektik yapılır hormon hemogram vs gibi, kanlar alınır, ultrason çekilir, eğer gerekli ise emar da çekilebilir, sonucuna ve yaşa göre gerekli ilaç tedavisi veya ameliyat yapılabilir, iyi geceler.
Adetle atılmaz. Belirli bir süre doğum kontrol hapı kullanmalısın daha sonra da geçip geçmediğine bakılır. Azalmışsa bile tekrar oluşma ihtimaline karşı yılda 1 kez kontrole gidilmeli. Geçmiş olsun ☺️
Bilmiyorum pek bilgim yok ama ıssırgan otunu yediginde yumurtaliklara iyi geldigini duymuştum icerdeki intabı zararli şeyleri söktürüyormuş diye duydum ciy yiyemezsen tava böregi yap öyle tüket istersen
Ben 3 ay visanne kullandım dr bir 3 ay daha kullanalım dedi ilaçsız soğan suyu kürü deneyenler var işe yarayıp sonuç alan var mı bilmiyorum ben başladım ama devamını getiremedim
Adetle atılmaz diye biliyorum birde hangi belirtiler vardı doktorum banada kadın doğuma git demişti bir kere gittim o da doğuma girmiş birdaha gitmedim
Tabikide olabilir benimde kistim vardı tedaviye gitmedigimde 6 ay adet görmemiştim ama benimki büyüktü biraz diğerlerine göre kistden şüpheleniyor isen mutlaka git bir sey olmasa bile 6 ayda bir git muayeneni ol ve her adet bitiminin bir kac gün sonrasi meme muayenesi yap
En İyi Cevaplar