https://youtu.be/SQiM6PodO3g?si=bi58VIVe2u8CY8JY
Mehter dinleyince farklı bir duygu yaşıyor musunuz?
https://youtu.be/SQiM6PodO3g?si=bi58VIVe2u8CY8JY
Ne zaman Mehter dinlesem eski zamanlardaki atalarımız, padişahlarımız aklıma geliyor tüylerim ürperiyor.

“Ben, Müslümanların camilerde bizim için dua etmekte oldukları bu saatlerde düşmanın üzerine atılmak istiyorum. Galip gelirsek arzu ettiğimiz sonuç gerçekleşmiş olur, yenilirsek şehit olarak cennete gideriz. Bugün burada ne emreden bir sultan, ne de emir alan bir asker var; ben de içinizden biri olarak sizinle birlikte savaşacağım. Benimle gelmek isteyenler peşime düşsünler, istemeyenler serbestçe geri dönebilirler!” (Sultan Alparslan)
Ağustos, Türk tarihi açısından bir bakıma tarihî zaferlerin resmigeçit ayıdır. Ağustos, tarihin sayfalarından çıkarak zihinlerde yer alan kahramanlıkların resim galerisidir. Ağustos ayının en kayda değer zaferi, hiç şüphesiz Müslüman Türk’e Anadolu’nun kapılarını açan Malazgirt Meydan Muharebesi’dir.
Yüzlerce yıl önceki mehter bilinmiyor, günümüzde bilinen çook yeni ve Osmanlının bile haberinin olmadığı güncel versiyonu. Ayrıca Osmanlıyı sevmem, o yüzden herhangi bir şey hissetmiyorum.
Mehter çalınca bende de direkt tarih filmi açılıyor sanki kafamda kanka 🎺🇹 Tüylerim diken diken oluyor, özellikle o davul-gümbür kısımlarda. Senin yazdığın Alparslan sözü de ekstra gazladı şu an. Sanat tarihi okuyan biri olarak törenlerde, müzelerde falan mehter duyunca içimden “level atlayan Osmanlı ruhu” modu açılıyor resmen 😄
Cevap
8Cevap
Hıaaa milli duygularım kabarıyo haydı ya Allah diye savaşa gidesim geliyo
Puabshsbdjsb aynı ben
Eskiden bizden çok şey çalındı çokta ilham alındı vardır öyle bir şey
Kesinlikle.
Evet aklıma ver mehteri dedikçe g tümü giren kazıklar geliyor üzülüyorum 🥹😃😃😃😃
Niye aklına böyle şeyler geliyor yav
Akp yüzünden 😃
yeni yıla küfürle girmek istemiyorum yav, durduk yere anmayın.
Bir kaç kez canlı dinleme fırsatı buldum. Mehter severim.
Moda sokuyor. Canlı performansını bilmiyorum
Savaşma içgüdüsü veriyor.⚔️
Gel seninle dünyayı fethedelim.
Ee yönetiriz işte 🥸
Evet Mehter marşı'nı seviyorum gerçekten
Çok iyi çalıyorlar valla.
Hiç dinlemedim bir ara dinleyeyim 😅
Son gücellemeye attığım hoşuna giderse dinlersin.
Evet Mehter Marşı farklı
Evet.
Evet çok severim 🇹🇷❣️😇
Hiç denk geldin mi?
Evet insanın içinde bir çoşku oluşuyor.
Evet çok severim
Evet savaş hissi verir
Savaşa gider gibi oluyorum.
Evet yaşıyorum 🌸 gururr 💫
Şahlanıyorum
Hayır
Oluyo ya
Yaşıyorum
Elime mehter zili anladım geldi. 😅
Sesli yorum yapcam teşekkür
Sesli yorumun teşekkür
https://voca.ro/152ZN2p4S0um
Mehter dinlemiyorum.
Yanlış zamanda yaşamışım diye düşünüyorum.
Severizz
Evetttt
Tabii
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?