Ses tonum ince herkes tenor olduğumu söyledi şan eğitmeni baritonsun dedi?

Arkadaşlar merhaba benim bu sorum şan ve müzik eğitimi almış kişilere, ben hiç ses eğitimi almadım. Sesim antrenmanlı da değildir. Bir gün ses tonumu bulmak için bir şan kursuyla telefonda konuşurken hoca telefonda sesim için tenor dedi. Yanına gidip konuştuğumda da sen bence tenorsun dedi sonrasında piyanodan notalar çalmaya başladı. Bariton sesleri çok rahat çıkardım ama tenor seslerde çıkaramadım. Hoca tabi kendisi de tenor olduğu için bu sesleri çok rahat verebiliyordu. Ama ben hocanın yanına giderken kurs merkezine saat geçti ve kapanmasın yetişeyim diye yolda çok koştum ve boğazım ağrıdı. Sesim hiç ısınmamıştı ve yorgundum. Dediğim gibi eğitim de almadım la notasını fa notasını bilmem. Hocanın çıkardığı sesleri mi taklit edeyim yoksa piyanodaki notaları mı çıkarmaya çalışayım onu da anlamadım. Neyse hoca bunun yorgunlukla veya koşup ses tellerinin yorulmasıyla alakalı olmadığını söyledi. Ben ayrıca amatör olarak la sesini çıkarmaya çalıştığımda evdeyken sesimin ne kadar ince çıkabileceğini anlamak için a5 notasına (mezo soprano) kadar çıkabiliyorum çok zor da olsa ama sesim kötü çıkıyorum ve yoruluyorum tabi bu notaya kadar falsetto yaparak çıkıyorum. Hoca falsetto sayılmaz Normal sesle çıkmak önemli dedi. Ama herkes dediğim gibi normal konuşma sesimi duyunca sen tenorsun der. Ama piyanodaki denemede bariton sesleri çıkık rahat verirken tenor notaları veremedim. Sorum da şu eğer ben ses eğitimi alsam ya da sesim o gün dinlenmiş ve ısınmış (antrenmanlı) olsaydı tenor notaları çıkarabilir miyim sizce tenor olma ihtimalim var mıdır? Şan eğitimi almış olanlar ve müzikle ilgilenen arkadaşlar varsa lütfen bu sorularıma bir cevap verin bana yol gösterin tek isteğim tenor olmak tabi istemekle olmuyor. Ben sadece görüşünüzü duymak istiyorum.

Ses tonum ince herkes tenor olduğumu söyledi şan eğitmeni baritonsun dedi?
Cevapla