Arkadaşlar dışarı çıkarken hazırlanıyorum aynaya bakıyorum tamam güzelim fakat fotoğraf çekiliyorum 10 fotoğraftan birinde güzelim diğerlerindw yüzümü yamuk gibi hissediyorum. Allah yaratmış beterin beteri var diyorum ama kendime engel olamıyorum sürekli fotoğraflarda moralim bozuluyor ama aynada iyiyim arkadaşlarım saçmalıyorsun diyor. bunun nedeni ne güzel miyim çirkin mı ne yapmalıyım?
Cevabın nedir?
Cevapla
10 yıllık fotografçıyım biraz tiyo vereyim cep telefonu ile çekilen fotograflar boydan görüntü alırsan piksel dagılır oyüzden nekadar güzzel bile olsan çirkin gösterir oyüzden genellikle fotograsf vçekerken güneşi arkana al ve öglen ssatlerinde yani güneşin tam tepede oldugu zaman fotograf çekmeyin ciddi oranda sarı cııkar görüntüler en uygun saatler oglenden sonra 3 gibi fotograf çekersen daha kaliteli görününr
şimdi fotojenik olayına gelelim:
bir insan dünya güzeli bile olsa fotograf çektirirken gülümsemezse çirkin çıkar ve kendine fotojenik degilim der ama fotograf çektirirken gülümseyin dişleriniz görünsün gülümsediginiz zaman bir bayan iseniz ister istemez yanaklar sıklasır ve ganzeler görünür gözlerinizin içi parlar nekadar çirkin olursanız olun emin olunki o fotograf çok hoşunuza gidecektir ve telefon ile çekecek iseniz fotografı boytdan almamaya özen gösterin ve fotografı çeken kişi hep aynı karelerden görüntü almasın mesela sadece kafanızı ve gügsünüze kadar olan görüntü çekmek istiyorsunuz çekimi yapan kişi yandan yani yanagınızın bir tarafı tam diger tarafı yarım görünecek şekilde sizinde gülümseyerek poz vermeniz lazım dediklerimi uygularsanız fotojenik olursunuz ama ince detaylarıda var yani kullandıgın makinaya baglı.135 Yorumla
En İyi Cevaplar
Birileri bunun açıklamasını yapmıştı. Fotoğraflarda aslında kendini hiç alışık olmadığın bir açıdan görürsün , çünkü fotoğraflar ayna mantığıyla çalışır. Sen de yüzünün hep görmeye alışık olduğun sağ tarafını bu sefer sol tarafınmış gibi görürsün. Yani aslında çirkin değil , sadece senin hiç alışık olmadığın bir görüntü olduğu için sana güzel değilmişsin gibi gelir. Başkalarına gösterirsen aynı fotoğrafı onlar farklılığı algılamayacağı için güzel olarak değerlendirirler.
Böyle bir açıklaması vardı. Anlatabildiysem ne mutlu bana.288 Yorumla- +1 yıl
+1 yılArkadaşlar bir aralar vende bu soruya kafami cok takmistim telefonumun ön kamerasi beni yamuk gosteriyodu aslinda o bir yansima oldugu icin kamerada yanlislik oluyo eger telefonunuzun markasi samsungsa arama yerine *#0*# bunu yazin ekran cikiyor sensor yazisina tiklayin ve imegtik gibi bir sey yaziyo ona tiklayip bekleyin kameraniz duzelecektir eger farklilik varsa geri tusu ile bu ekrandan cikip ayarlar_hareket_hassaslik ayarlri _
Jiroskop kalibrasyonu ve telefonun durdugu yer duz olmalidir artik normal goruntunuzu cekicektir10 Yorumla
+1 yılAyni sorun bende de var aynada superim ama arka kamerayla çektiğim fotograflar berbat oluyo özelden karsiliklj fotograf atalim mi kiz kiza fikrimizi söyleriz.
42 Yorumla- +1 yıl
bana yazsana senle ben yapalim
- +1 yıl
@hesapcnmben at bana bakıyim
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
15
Cevap
40Cevap
Farklı Pozlarda denemelisin, Mesela makyaj yapıyorsan makyaj yapma. Veya Farklı Açılardan Dene eminim Güzel gözükeceğin Bir Poz Bulursun Fakat.
Siz Bayanların %97.99'unda bulunan bir özellik bu "Çirkinim Korkusu" Yani psikolojiktir %90 MErak etmeyin114 Yorumla
+1 yılAynı sorunu olan bir kız biliyorum. Güzel ama fotoğraflarda çirkin çıkıyor. Bu olay tamamen kasmakla alakalı. Rahat olmaya çalış demycem çünkü işe yaramaz biliyorum. Defalarca çek farklı açılardan bir kaç saatini buna ayır. Az önce bahsettiğim kız güldüğü zaman çok güzel çıktığını farketmişti ondan sonraki nerdyse her fotosu güzel çıkmıştı. Aynı şeyi sen de yakalayabilirsin
313 Yorumla- +1 yıl
İnşallah işe yarar :) Ben yarayacağını düşünüyorum
- +1 yıl
Teşekkür ederim çok naziksin ve muhtemelen güzelsin de :)
- +1 yıl
En iyi çıktığın fotoğraflara bak nerenin güzel çıktığına bak
- +1 yıl
Rahat ol başkası görmeyecek onları zaten :)
- +1 yıl
Biliyoum bahsettiğim kız da çekingendi :)
- +1 yıl
Bence de :)
+1 yılAynada sürekli gülümseme ve poz verme konularına çalış. Zamanla yüzünü istediğin pozisyonda sabit tutacaksın. BKZ: sanatçılar
11 YorumlaBelki de sen kendini çirkin görüyorsun fotoğraflar aslında güzeldir. Aynada ki yüzümüze çok alışık olduğumuz için fotoğraflar garip geliyor. Bir de rahat poz vermeyi bilmek gerek. Çekildiğin fotolara başka bir gün tekrar bak gözüne daha güzel gelecek. Anlık hemen bakınca beğenmiyor insan ama sonradan baktığında ne güzel çıkmışım diyor
10 Yorumla
+1 yılBunun yüzünün simetrik olması ile alakalı olduğunu düşünüyorum fotoğraflarda eğer o acıyo yakalarsan güzel çıkabilirsin ama bodozlama çekilen fotoğraflarda yüz simetrik değilse kamera görüntünün tam tersini aldığı için Bi yansıma gibi simetrigini alıyo yüzün simetrik değilse de yamuluyo. Aynada gördüğün görüntü de alışkanlıktan ibaret her gün gördüğün için. Yani mantıken aynada gördüğün kişi çok güzelken kamerada çok çirkin çıkması biraz mantıksız oluyo fotoğrafta güzel çıkmadın diye çirkin olmuyorsun
00 YorumlaFotoğraf çeken kiside sorun onda veya makine de olabilir
17 Yorumlafotoğraflarda kamerada gerçekten farklı olabilirsin doğal bir durum sonuçta mercek meselesi :D
12 Yorumla
+1 yılSırf bu yüzden fotoğraf çekilmem hiç sadece 1 tane fotoğrafım var arkadaşlar gizli çekiyor arada kendimden soğuyorum
132 Yorumla- +1 yıl
Ben sırf şu yüzden sevmiyorum
+1 yılO bendede öyle yaa :) Aynaya baktığım gibi çıkmıyor hiç fotojenmik değilim bir kızla reelden tanışıp sonra resmimi göstersem ay ben bunumu sevmişim der kaçar gider emin ol.
23 Yorumla- +1 yıl
Sanalla uğraştığımı kim söyledi asla sanalla işim olmaz burada sadece konuştuğum 3-5 adam gibi adam diyebileceğim tipler gerisi tırt umrumda bile değil.
+1 yılAynanin yansıttığı sen, gerçek sen değilsin. Gerçeği fotoğraf yansıtır.
03 Yorumla- +1 yıl
gerçekten çok cahilsin.
+1 yılFotoğraf makinelerinin dibine kiprit suyu!! Hepsi sahtekar pis yalancılar!!!
Güzelsin sen çoook güzelsin ;)14 Yorumla- +1 yıl
Güzelsindir
Gizli Üye(30-35)+1 yılBende öyleyim aynada süperim fotolarda kötü, bunun sebebi yüzün simetrik olmamasından kaynaklanıyor. Yüzü simetrik olan hem fotoğrafda hem aynada aynı görüntüyü görüyor.
20 Yorumla
+1 yılFotoğraf çekerken kendini kasıyor olabilirsin rahat ol biraz.
01 Yorumlasiralama boyle evdeki ayna> araba cami>resim>asansor aynasi
20 YorumlaYa kesinlikle. 10 kat çirkin çıkıyorum yani iğrenç ötesi
30 Yorumladoğru kamera açısı, doğru ışık açısı, doğru arka fon, kaliteli bir makine ve kaliteli çeken birisi olduğu zaman herkes güzeldir.
20 Yorumlaben toplıu fotolarda iğrenc cıkıyorum :D tek cekince iyi cıkıyorum
ozelikle baskanın cektiği selfilerde..10 Yorumla
+1 yılEn iyi cevabi veren arkadas herseyi en iyi sekilde ozetlemis
20 Yorumlabende öyleyim ondan çok nadir fotoğraf atarım sosyal medyaya en son eylülde atmıştım mesela :)
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılbende öyleyim güzelim yani. ama fotolarda berbat cıkıyorum. d
11 Yorumlaaynada simetrik görürsün fotoğrafda gerçekteki halin ve alışık olmadığın için değişik gelir bide fotoda duygu yoktur
20 Yorumlabelki teknik bir sıkıntı değil gerçektende öylesin :D
14 Yorumla
+1 yılBende oyleyim malesef fotograflarda cirkin aynada guzel cok nadirdir guzel fotoğraflarim :/
24 Yorumla- +1 yıl
Evet :/ o cirkin olduğumuzdan kaynakliyo malesef
- +1 yıl
Eminim sende guzelsindir askim ^-^
Gizli Üye(36-45)+1 yılmalesefki bende öyledimdir, bu durumu fotojenik olamamak deniyor, hiç fotojenik olamayan insanlar poz veremiyor, kameraya bakmadan farkında olmadan çekinmelisin...
12 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılanlaşıldı, he bacım he...
Akinada sorun var dememk ya da ceken iyi cekmiyor
10 YorumlaBende fotoğraflarda çok iyi çıkıyorum ya lanet olsun :D
04 Yorumla
+1 yılYıllarca kendime bu soruyu sordum , öğrendim ki çirkinmişim. :(
15 Yorumla- +1 yıl
Çirkin olduğumu söylüyorlar hep :'(
- +1 yıl
Yok yok şaka yapıyorum iyiyim ben iyi :)) Sana öyle gelmesinin bilimsel bir açıklaması var aslında o yüzden üzme kendini.
Psikolojik olarak bikere oyle dusunduysen surekli ayni seyi dusunursun
05 YorumlaYa arkadaşlar benim sorunum yamuk çıkmak ya da çirkin çıkmak değil benimki apayrı bişey başkasının çıkması annem bile tanımıyor habu kim diyor
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılgörmeden yorum yapamam belki kendin abartıyosundur kompleks yapmışsındır tribe girme hemen :D istiyosan özelden at fotoğrafını doğru cevap veririm darılmaca gücenmece yok :D
00 Yorumla
+1 yılFotograflarda cirkin cikan biri normalde cok yakisiklidir derler bende senin gibiyim fotograf yaniltir insani dert etme ortak
10 Yorumlagüzel insanlar kötü çıkarmış diyim de moral olsun :)
01 Yorumla
+1 yılKamera bozuktur yoksa çok güzelsin :D
13 Yorumla- +1 yıl
Yavrum sen aynada kendini beğeniyorsan sorun yok ne yapacaksın resimde nasıl çıktığını.
Deneyimledim kendini yamuk görmen aynadaki görüntüne alıstığın için aynada güzel görüyorsan problem yok güven bana
00 YorumlaKendine hangi gozle baktigin onemli
14 Yorumla
+1 yılPoz vermeyi ogren duzelir.
10 YorumlaNasılım? konusunda 420 cevap paylaştı. Kendini oyle goruyosundur belki
03 Yorumlaherkes aynı fikirde, sıkıntı yapıp üzme kendini
10 YorumlaBende Öyleyim Fotoğraflar'da Güzel Çıkmıyorum :s
02 Yorumla
+1 yılMalzeme ne ise, fotoya o yansır yani...
10 YorumlaCok büyük bir dert oldugunu sanmiyorummm abartii
01 Yorumla
+1 yılTakıntı yapmışsındır ben de öyleydim
02 Yorumla- +1 yıl
Ama sonra arkadaşlarımın benim beğenmediğim fotolarımı beğendiğini farkettim
+1 yılaynen bende öleyım biz fotojenık degılız galıba :/
02 Yorumla- +1 yıl
evt yuzyuze daha yakısıklı oldugumu söylerler
+1 yılAynı benim psikolojiden 😐
06 Yorumla- +1 yıl
Evet hiç bir zaman beğenmedim dışarı çıkarken iyi ama çıktıktan sonra keko gibiyim aynı 😂😂
- +1 yıl
Ahahaja merhaba kader ortağım kezo demiyorum 😂😂
- +1 yıl
Sen sağol ya, merhaba 😂
bir fotonu at kararı biz verelim
00 YorumlaHep öyle olur
10 Yorumla
+1 yılal beni vur sana :D
12 Yorumla- +1 yıl
yüzünüz çok tanıdık geldi mesaj atabilir miyim?
- +1 yıl
tabi :)
adin gizem şahin mi
02 Yorumla
+1 yılHerkes öyle değil mi
13 Yorumla- +1 yıl
Ben hiçbirinde beğenmiyorum
+1 yılCunku cirkinsin
11 YorumlaBende öyleyim :)
05 YorumlaNasılım? konusunda 365 cevap paylaştı. Cirkin olabilirsin
01 Yorumla
+1 yılOlmadı Böyle.
00 YorumlaYaşıyonuzmu
00 Yorumla
+1 yılZamane hastalığı:)
00 Yorumla
Devamını Gör(40)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar