Kürk giyinmek istiyorum fakat bakış açım ne kadar etik (durum farklı açıklamaya bakın)?

herkese merhabalar öncelikle bir çok insanın kürk konusunda neler düşündüğü hepimizin malumu. Benimde desteklediğim bir şey değil fakat bir fikir ayrılığı yaşıyorum bu noktada. Her şey arz talep mevzundan ibarettir. Bugün kürk piyasasının günümüzde devam etmesinin sebebi tüketicilerdir. Giyinmek istediğim kürk 40 senelik vintage bir kürk seneler evvelinden yapılmış ve oldukça eski. Eski bir şeyi giyinmenin hali hazırda bir şeye katkısı yok ve sürekliliğe sebep olmayacak bir ürünün kullanılmasına karşı değilim. Eğer ben bunu günümüzde ki bir kürk satıcısından veya üreticisinden satın almış olsaydım bu sektörde ki sirkülasyonu sağlayan yapı taşlarından bir tanesi olurdum. Fakat seneler öncesinde birine hediye edilmiş bir kürkü giyinmenin bugün kimseye bir zararı olduğuna inanmıyorum. Ben hep vintage ürünler tercih eden biriydim. Çanta ayakkabı takılar elbiseler hepsi… eski ürünlerin kalitesi ve tarzı zincir mağazada ucuz materyaller ile üretilmiş olan ürünlere dünya parayı vermenin mantıksızlığı dışında günümüzde ki giyim sektöründe doğanın, sömürülen çocuk ve yetişkin işçilerin ve hayvanların uğradığı zararları düşünecek olursak bu sektöre de olabildiğince minimum katkıyı sağladığım için hep mutlu olmuşumdur. İnsanın varlığı ve kurduğu düzen zaten doğaya ve hayvana hali hazırda çok büyük zararlar veriyor. Örneğin deri sektörü bugün giyilen bir deri ceket veya deri mont bu kadar konuşulmuyor sebebi nedir? Bu sektör için öldürülen hayvanlar ne olacak? Peki hayvanlar üzerinde deney yapan kozmetik markaları? Belki bunu okuyan biri açıp araştırma yapsa okuyan arkadaşların çoğunun evinde hali hazırda bulunan markalar çıkacak. Buna, bugün giyim sektörüne katkı sağlayan yediği tropik meyvelerin ithalat ve ihracatına katkı sağlayan ve doğaya müthiş zararlar verilmesine sebep olan yapı taşlarından veganlar da dahil. bilinçsizlik değilde nedir? İşte ikiyüzlülük dediğimiz noktada burada devreye giriyor. Bilinçsiz , bilinçli tüketiciler. Hali hazırda kuyuya karşıda ki insanla aynı taşı atıp karşıdakine taş attığı için kızanlar. (Ki bu noktada kendimi diğer insanlara oranla daha temiz buluyorum kullandığı kozmetiği bırakın kullandığı ped markası bile doğada dönüştürülebilir olan biri olarak kusura bakmayın) insanların bir konuda hassasiyet gösterirken doğanın ve hayvanın tahrip edilmesine sebep olan şeylere gözlerini yumması… üstüne çok düşündüm sizce bu kürk giyilmeli mi?

Kürk giyinmek istiyorum fakat bakış açım ne kadar etik (durum farklı açıklamaya bakın)?
Cevapla