burada atip tutmuslar iyidir ozgurlerdir diye hakkinizda neler konuşuluyor böcek diyen var bombaci terorist diyen dinden kafası yanmis diyen alti ciplak en atesli onlar diyen neler neler
aslında İslam'ın örtünme emri kara çarşafla alakalı değil aslına bakarsan kara çarşaf Hristiyan rahibelerin ve Yahudi ev hanımların giysisidir ancak nasıl bakarım İslam'daki örtünmeyi yanlış anlamış derim kendi isteğiyse sorun yok
0
2 Yorumla
Soran
1 yıl
Hristiyanlarınkiyle aynı olmamakla birlikte bi benzerlik olduğu doğru sonuçta o da hak dindi örtünme şekli benzeyebilir. Bununla beraber bize gelen bilgiler bunu gösteriyor
mezhebime göre imamım Sait Bin Ebu Cafer ya da daha çok bilinen ismiyle imam-ı azam örtümeyi şçyle açıklıyor boyun ve diz arası görünmeyecek ve vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde elbise giymeli kollar dirsek hizası bacaklar diz altını kadar olmalı yüz görünecek ancak saçlar toplu olmalı topuz yapılmamalı ve yazın çok sıcak olmadıüı zamanlar başörtüyle bağlanmamalı bazı alimlersaçların açık olabileçeğini ancak tahrik edici şekilde sağdan sola savrulmanası gerektiğini söyler ayrıca sultan 2i Abdül Hamit zamanında bir ferman çıkarılarak Müslüman hanımların kara çarşaf giymesi yasaklanmıştır Yahudi geleneksel giysisi olduğu için yanlış kanaat oluştuğu gerekçesiyle alınmıştır renkli çarşaf ya da yukarda yazdığım şekliyle giyinilmesi emrolunmuştur ancak merkezi otoritenin zayıflaması ve uzun yıllar süren Arap emperyalizmin sonucu olarak büyük şehirlerde ancak uygulanabilmiştir kırsal ve taşralarda ise çok uygulanmamıştır
ben açık bırıyım ama kapalılar da saygım var ve kendını demek oyle ıyı hıssedıyor ve merak uyandırıyor ama ben kuçukken onları azrail sanardım korkardım djjdjdjdj
Bence kadın kadındır ne giyeceği ne giyemeyeceği onu bağlar ve giydiği şeye göre değerlendirmem Z mesela en marjinal şeyleri Kara çarşaflı partnerim ile yaşamıştim.
Şunu sormak istiyorum size.. dışarıda orasını burasını açıpta gezene hyvn diyor musunuz. Biz çarşaf giyince neden ninja oluyoruz. Onlara saygı gösterdiğiniz gibi bizede saygı duymanız gerekiyor şu zihniyetten çıkın artık çarşaf giymekle terörist olunmuyor bomba taşınmıyor.
açık giyenenlere o. deniyor. içki içen insanlara neler söyleniyor bu toplumda...
maalesef toplumda sözde müslüman olanlar müslüman olmayan veya müslümanlığın kurallarına uymayanlara çok ağır hakaretler ediyorlar...
Örnek vereyim ramazan ayın bakalım oruç tutmadığı için kaç kişi dayak yiyor. yani inanç adı altında bu ülkede bir zulüm var.
neyse daha çok yazarımda mesela imamhatip gönderilen kız çocuklarının saçları zorla örtürülüyor ve hiç bir yasal işlem yapılmıyor. neyse... önce insada kendini sorgulamalı sen kimseye karışmıyorsun ama senin zümren açıklara alenen mahalle baskısı yapıyor onlarında kendini korumaya hakkı var
Emin misiniz? Toplumun geneli müslüman olmasına rağmen zaten gerektirdikleri şartları uygulamıyor dolayısıyla kim kime hakaret edecek bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derler kfkfk Oruç tutmayanlar dayak yiyor demişsiniz.. komik olmayın Ramazan ayında kapalı restoran var mı dışarda madem bizim toplum zulüm yapacak kadar mütedeyyin hani nerde herkes sigara tüttürüyor kim ağızını açıpta bi şey diyebilir? Son olarak imamhatiplerde başörtü zorunlu değil sallama.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
30Cevap
bir düşüncem yok özgürler tabi ki de
burada atip tutmuslar iyidir ozgurlerdir diye hakkinizda neler konuşuluyor böcek diyen var bombaci terorist diyen dinden kafası yanmis diyen alti ciplak en atesli onlar diyen neler neler
Aynen öyle
ee ne yapsın çarşaflılar şimdi kendimi kessin? milletin agzı çuval değil ki büzesin. herkesin dini inancı giyimi kuşamı kendine.
@Svbdl düzgünce kapanmak varken sadece gözleri açık ve aralarda gezerken erkek mi kadin mi ayirt bile edilmiyo sosyal hayatta yerleri yok.
düzgünce kapanmak?
bacım bu gün başını örtüm dar kot giyerek kapandım sananlar var bunlarında sosyal hayatta yeri olmamalı ozaman.
erkekmi kadın mı ya gelince, kadınlara haram değil onlarla bir ortama gidecekseniz sizlere yüzlerini gösterebilir.
eğer hiç yüzünü açmıyorsa sadece kadın bulunduğu kısımda o zaman sıkıntı.
Valla benimde açık bayanlardan var erkek mi kadın mı ayırt edemediğim o ne olacak
@Svbdl kendini yuzu gorunmiycek şekilde kapatmalarinin hiçbir izahı yok
Sonuçta yüzünü goruyorsun bi katil esgal vermemek icinde carsafla saklanabiliyo
dostum yüzünü kapatmasın gözleri ve kaşları görür olun bence bir insnaın gözleri ve kaşlarından kadın mı erkekmi olduğu anlaşılabilir.
aslında İslam'ın örtünme emri kara çarşafla alakalı değil aslına bakarsan kara çarşaf Hristiyan rahibelerin ve Yahudi ev hanımların giysisidir ancak nasıl bakarım İslam'daki örtünmeyi yanlış anlamış derim kendi isteğiyse sorun yok
Hristiyanlarınkiyle aynı olmamakla birlikte bi benzerlik olduğu doğru sonuçta o da hak dindi örtünme şekli benzeyebilir.
Bununla beraber bize gelen bilgiler bunu gösteriyor
mezhebime göre imamım Sait Bin Ebu Cafer ya da daha çok bilinen ismiyle imam-ı azam örtümeyi şçyle açıklıyor boyun ve diz arası görünmeyecek ve vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde elbise giymeli kollar dirsek hizası bacaklar diz altını kadar olmalı yüz görünecek ancak saçlar toplu olmalı topuz yapılmamalı ve yazın çok sıcak olmadıüı zamanlar başörtüyle bağlanmamalı bazı alimlersaçların açık olabileçeğini ancak tahrik edici şekilde sağdan sola savrulmanası gerektiğini söyler ayrıca sultan 2i Abdül Hamit zamanında bir ferman çıkarılarak Müslüman hanımların kara çarşaf giymesi yasaklanmıştır Yahudi geleneksel giysisi olduğu için yanlış kanaat oluştuğu gerekçesiyle alınmıştır renkli çarşaf ya da yukarda yazdığım şekliyle giyinilmesi emrolunmuştur ancak merkezi otoritenin zayıflaması ve uzun yıllar süren Arap emperyalizmin sonucu olarak büyük şehirlerde ancak uygulanabilmiştir kırsal ve taşralarda ise çok uygulanmamıştır
Herkesin kendi düşüncesi herkes birbirine saygılı olmalı
keşke biz de giyebilsek giydiğimiz gibi hakkını verebilsek diye düşünüyorum
ben açık bırıyım ama kapalılar da saygım var ve kendını demek oyle ıyı hıssedıyor ve merak uyandırıyor ama ben kuçukken onları azrail sanardım korkardım djjdjdjdj
Bence kadın kadındır ne giyeceği ne giyemeyeceği onu bağlar ve giydiği şeye göre değerlendirmem Z mesela en marjinal şeyleri Kara çarşaflı partnerim ile yaşamıştim.
Herkesin kararına saygı duyulması gerekiyor
ALLAH onlardan razı olsun , bana bakma ben müslümanım diyor, ALLAH'IN emrini yerine getiriyorum diyor
Giyenin kizmi yaşlı bir kadın mi oldugunu bn anlamıyorum ki
Yok artık anlaşılıyo gayet
Bilmem belki de bakmıyorum çok sen çarşaflı biri misin
Normal karşılıyorum. Açık gezene de bişey demem, kapalı gezene de.
Aile zoruyla değilde kendi rızasıyla giyiyorsa bakış açım mükemmel ötesi
çarşaf giyen kadın mı olur canlı bombadır o
Hıhı canlı bombayız
belkide ninjasınız
belkide erkeksiniz
belkide hiç yoksunuz
neyseee
Şunu sormak istiyorum size.. dışarıda orasını burasını açıpta gezene hyvn diyor musunuz.
Biz çarşaf giyince neden ninja oluyoruz.
Onlara saygı gösterdiğiniz gibi bizede saygı duymanız gerekiyor şu zihniyetten çıkın artık çarşaf giymekle terörist olunmuyor bomba taşınmıyor.
insanlar açılmadan da kapanmadan da giyine bilirler demi
neden sürekli uçlardasınız normal olanı deseniz
çok kapalı olmakta hoş değil çok açık olmakta...
giyen veya giymeyen varsada umrumda değil ikiside benden uzak olsun
çok açılarak veya çok kapanarak giyilsede bu herkesin kendi tercihi ne hyvn demeye hakkınız var ne de ninja demeye bunu anlatmak istiyorum.
açık giyenenlere o. deniyor.
içki içen insanlara neler söyleniyor bu toplumda...
maalesef toplumda sözde müslüman olanlar müslüman olmayan veya müslümanlığın kurallarına uymayanlara çok ağır hakaretler ediyorlar...
Örnek vereyim ramazan ayın bakalım oruç tutmadığı için kaç kişi dayak yiyor.
yani inanç adı altında bu ülkede bir zulüm var.
neyse daha çok yazarımda mesela imamhatip gönderilen kız çocuklarının saçları zorla örtürülüyor ve hiç bir yasal işlem yapılmıyor.
neyse... önce insada kendini sorgulamalı sen kimseye karışmıyorsun ama senin zümren açıklara alenen mahalle baskısı yapıyor onlarında kendini korumaya hakkı var
Emin misiniz?
Toplumun geneli müslüman olmasına rağmen zaten gerektirdikleri şartları uygulamıyor dolayısıyla kim kime hakaret edecek bu ne perhiz bu ne lahana turşusu derler kfkfk
Oruç tutmayanlar dayak yiyor demişsiniz.. komik olmayın Ramazan ayında kapalı restoran var mı dışarda madem bizim toplum zulüm yapacak kadar mütedeyyin hani nerde herkes sigara tüttürüyor kim ağızını açıpta bi şey diyebilir?
Son olarak imamhatiplerde başörtü zorunlu değil sallama.
Ben çok seviyorum
Ya hayran kalıyorum çünkü nefsini yenip Allah'ın emrini layıkıyla yerine getirmeye çalışıyorlar
Kılık kıyafet, düşünce ve inanc özgürlüğünden yanayım. Saygı duyarım
Yani ilgi çekip çekmediğinimi merak ediyorsun
Yok hayır normal bakış açısı yobaz algısı varya
Gayet normal ve güzel bir şey yapıyorsun 👍
Bize saygı duymak düşer :( kimseye zararları yoktur bu dediğin kadın kimki
İyidir onlarda insan ne desek
Herkesin kendi hayatı kendi kararı
Çok ilgimi çeker içini merak ederim sen çaşaflı mısın
İyi temiz oluyorlar genelde
Olabilir herkesin kendi tercihi
Merak uyandırıyor bende
Genelde altında cevher oluyor
Bulursam hemen evlenmek isterim
45 derece
O ne demek
Çaprazdan bakarım
Bu yan bakmak anlamında heralde kötü yani
Hahaha yok be
Düzgün cümle kurun sizde ama yaa hiç bişi anlamadım 🙄
E bakış açımı sormuşsun
mdmdmx sende haklısın
Böyle soruya böyle cevap
kendi seçimleri
en sade
Yazsan olur mu ilk defa giycem buseyler sorsam
Farkli bi tad gorunuyo
Kendi tercihleri
Güzel ise alırım
İsteyen istediğini giysin
Guzeliz bence
Kdkfk çarşaf mı giyiyorsun
Evet noldu ki
Bencede güzeliz knk kdkdk
Ya sen carsaf giymiyon demi benle dalga geciyon☺️
Giyiyorum kfkfmmf nie dalga geçeyim
E yazdigimi yazmisin dalga gecion sandim
Şehir neresi
İstanbul sen
Bursa
Yakinmis☺️
Fatih tarafımı
Yok degil avrupa yakasi ama
Anladım
ben sevmiyorum ya sen
Sen çarşaflımisin tebrik ederim
Normal
Nötr kendi bilir
Saygı duyuyorum
Normal