Giyen kişiye bağlı balık etlilerde çok güzle duruyor bence. açıkçası cezbedici bir havası oluyor. Bazıları halay çekerken falan özellikle büyük göğüsleri olanlar fevkalede oluyor 🙈
Beğenirse ne olacak ki umutlandirip gitti belki guzel bulur döner diye foto cekicektim ama sadece kendimi üzüyorum gercekten istiyen erkek zaten yazardi
Öyle bir şey yok. Sacma sapan diziden gördüklerinizle gelmeyin bana. Ayrica ben abi kardeşi sormadim suanda dediginizin elbiseyle ne alakasi var ben elbisenin guzel olup olmadigini sordum
Inanamiyorum size gercekten. Bu artik terbiyesizlige giriyor. Neyse siz laf anlatamayacam anlamak istemiyorsunuz. Bildiginizle yasayin o halde. Iyi geceler size
@Catwom anadoluda kimler yasiyor anadolu kulturuyle ne alakasi var ? turkler anadoluya 1000 yil once geldi onun oncesinde kurtler orada yasadi mezepotamya civari tarihlerde yaziyor
ben kendimi hakli cikartmak icin soylemiyorum herkesin bir gorusu var bunu belirttim sadece kiracak birseyde soylemedim hakli veya haksiz olmak icin yazmadim normal bir gorus sadece
Anadolu kültürüyle ne alakası var diyorsun sonra da zaten anadoluda Kürtler vardı diyorsun. Ayrıca bu da yanlış , Türkler anadoluya gelmeden önce burada rumlar ve ermeniler yaşıyordu. Yani senin dediğine göre karar verirsek (ki yanlış) bu rum kültürü. Ancak rumlarda da böyle bir şey yok. Bu islamiyet kültürü ( islamiyet adı altında arap kültürü aslında). Bu zihniyet kadına değer verilmediği için araplarda çıkıyor sonra biz yalnızca dini değil din ile beraber kültürü de aldığımız için bize kadar ulaşıyor. Kötü duyduğunuz şeyleri ırkçılık yaparak başka milletlere zorlama kültür yapmayın.
@Catwom hayirda sen arastirmadan bilmeden neden hukum veriyorsun git arastir bak rumlar ermeniler yasamadi anadoluda sadece dedigin islamiyet kulturuyse kabul etmesinler o zaman turklerde islama gecti zamaninda var mı onlarda kultur benimsemismi kadkadinlara deger vermeyen sadece araplar degil onun kulturunu benimsemis olanlarda var iftirami atiyoruz benimsenmis ki soyluyoruz kabul edende var etmeyende var irkcilik yapilmadi sadece gorusumu soyledim yazdiklarimi nasil okuyorsun anlamadim
Bunu zaten türklerde yapıyor, neden anlamak istemiyorsun. Yani ben zaten sosyoloji ve türk tarihi siyaseti üzerine master yapıyorum. Araştırmadan bilmeden diyorsun bana. Ermeni ve rumların yaşadığı kesin bir olgu, niye anlamak istemiyorsun bilmiyorum. Akademik bilgi harici, bunu türklerin de yaptığına bizzat şahit oldum. Kürt değilim, türküm. Kendi ırkımı savunmak için değil yani bu yazdıklarım. Kendinize öyle güvene güvene konuşuyorsunuz ki, hayret ediyorum. Ayrıca asıl yoğunlaştığım konu; Türklerin müslümanlıkla birlikte kendi kültürlerinden uzaklaşması, yani senin dediğin gibi “kabul etmesinler o zaman” diye bir şey yok. Asıl biz kendi kültürümüzü unutmuşuz. Asıl kadına değeri unutan Türk milletidir.
@Catwom Nasil turkler yapiyor ya demekki yaptigin master yeterli olmamis ermeni ve rumlarin yasamadigini kim soyledi? yapanlar vardir ben pek duymadim kendime guvenle alakasi yok bildiklerimi okuyup anladiktan sonra soyledim muslumanligi neden katiyorsun islam dini sadece araplarami geldi ben muslumanim arap kulturunu sevmiyorum ve kulturumu unutmadim almanyada yasiyorum ailem ondan oncekilerde burada yasiyorlardi biy neden kulturlerini kabul etmedik demene gore bizimde alman gibi yasamamiz gerekiyor rhun kitabeleri de "Kağan ve Hatun buyurur" sözleriyle başlar. Türk kadınlarına verilen değerle alakalı İslam öncesi döneme ait bir çok kaynak bulunmaktadır. Bunlardan birisi de İslam öncesi İtil (Volga) Bulgarlarını ziyaret eden İbni Fadlan'ın eseridir. Fadlan eserinde Türk toplumunda kadının yerinin şaşırtıcı olduğunu itiraf etmekte ve şaşkınlığını açıkça belirtmektedir.
Fadlan, hatunun hükümdarın yanında oturduğunu ve bunun Türk geleneklerinin bir parçası olduğunu ve Türk kadınının asla erkeklerden kaçmadığını belirtiyor. Diğer bir Arap seyyah İbn Batu şu şekilde not almıştır: " Burada öyle ilginç bir duruma şahit oldum ki, o da Türklerin kadınlara gösterdiği saygıdır. Burada kadınların kıymeti ve saygınlığı erkeklerden daha üstündür diyor ben senin ne tarihi nede turk oldugna inanmiyorum asimile olup kendini turk zannediyorsun neyse tesekkurler
@Catwom hic okumam gerek yok bu yazdiklarindan sonra :D :D sen turkluge galiba erdogandan ibaret zannediyorsun turklerin arapi seveni de var benimsemiyenide var genelleme yapma bende arap kulturunu kabul etmeyen ve sevmeyen birisiyim
😂😂😂😂 benim bu konu üzerinde çalışma yapmamım sebebi senin de söylediğin gibi islamiyet öncesinde Türk Kadınının çok kıymetli olması. Hatunun hükümdarın yanında ya da o savaşa gittiğinde onun yerine yönetimde olması, kimi zaman direkt lider kadınlar olması zaten kadına verilen değeri simgeliyor. Bunun haricinde şamanların (din adamı olarak nitelendirebiliriz) en bilgeleri kadınlar, mitolojide bir sürü kadın tanrıça var, Tomris Hatun hiç unutulmayan ve tüm türk devletleri tarafından “yaşadığı dönemde dahil” saygı duyulan ve desteklenen bir kadın lider. Osmanlı ve dolayısıyla islamiyetle beraber kadınlar evlere hapsediliyor. Ben ırkımın bana çok kıymet verdiğini biliyorum ancak, eskidendi.
Turktoyu. com’dan kopyala yapıştır yapmışsın. Keşke kaynak belirtseydin
Okumak istersen daha güzel kaynaklar atabilirim🤷🏻♀️
@Catwom tamam sen genelleme yapiyorsun turklerin simdiki zamanda kadina deger vermiyenleri var ama verenleride var neden genelleme yapiyorsun tamam kaynak bellirttim bu orneklerden bir tanesi turktoyu bir kac site var yabanci ve turk sitesi onlarida atabilirim yabanci dilin varsa arastirmayi severim bir kaynaktan bakmam biraz once diyorsun turk milleti hic vermez diye bak arastirdiginda veya neler cikiyormus benim sadece sinir oldugum nokta senin genelleme yapman
Geçmişten bahsetmiyorum şu anki durumdan bahsediyorum. İki yabancı dilim var (İngilizce ve İspanyolca) kaynaklarınızı atabilirsiniz. Türkiye’deki kadın cinayetlerine, tecavüzlerine ve davalarının sonuçlarına bakarsanız, değer görmediğimizi anlayabilirsiniz. İyi günler
@Catwom Turk milleti degidin zaman gecmis ve simdikini anladim belirtseydin keske almanca atabilirim cevirebilirsin bizim tarihimizi bizden iyi biliyorlar Tayrica turkiyedeki kadin cinayetleri tecavuz cok fazla varevet katiliyorum bunu inkar eden de yok genelleme yapman hosuma gitmedi turkiyedeki kadinlarin deger gormesi dilegiyle iyi gunler
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
10Cevap
Bas baya belli yöresel kıyafet olduğu. İlk kez gördüm, naif bir kıyafetmiş
Nebilim canim burali degil de belki bilmez diye
Tesekkurler
Yani belki hangi kültüre ait olduğunu bilmez ama yöresel kıyafet olduğu anlaşılıyor😊
Giyen kişiye bağlı
balık etlilerde çok güzle duruyor bence.
açıkçası cezbedici bir havası oluyor.
Bazıları halay çekerken falan özellikle büyük göğüsleri olanlar fevkalede oluyor 🙈
Blimi yoresel oldugu
Hımm ama bu elbiselere iri göğüs laızm
Belli mi diye sormusdum
Hangi yöre bilmiyorum
Herkeze yakışmıyor ama yakışanlara çok tatlı oluyor bence
Ama belli mi yöresel oldugu
Çok belli değil bence
Nasil anlicak peki
Anlar bence ya da başka baka bilirsin
Ama rengi baya hoş duruyor bence bunu ata bilirsin
Yok benim kendim var pembe
Bu renk olsa daha iyi ola bilirdi eğer yakışıyorsa pembe de olur
Tesekkurler
Yakışir bence değişiklik hep güzeldir
teşekkür ederim
İğrenç böyle seyler
Sebeb
Begenmiyebilirsin * kimseye igrenc demeye hakkin yok kendinize gelin
Sana mı diyorum böyle şeyler diyorum bak oku biraz
Böyle dey dedigin kültürüm
Banne senin kültüründen sevmek zorunda mıyım görüş belirtiyorum burada bak biraz eleştiriye açık ol
Acigim zaten ondan soruyorum. Ama igrenc diyosunuz begenmiyorum de
Aşırı kötü geliyor kadın dediğin zarif olur salaş şeyler hiç değil
Bu salaş değil zaten arkasinda bagliyosun dar. kadin salaş giymiş
Hahaha ya ne diyim sana şimdi mutlu edeyim seni aha soyle
🤣🤣🤣yok be sorun yok
Yok kız şöyle ahha soylicem için burkuldu ne denir bilmiyorum çok güzel olmuş falan mı haha
Dhshahahaha yav yok 😁😁😁 hahshssh
Gerek yok demis kadar oldun sagol😆
Anlar hoş
Teşekkürler umarim anlat burali degil
Bune knk :d
Elbise görmuyonmu kiz
Yöresel olduğu belli.
Nerden
Güzel buluyorum
Neden
Tahrik edici
Tahrikle alakasi ne ya birkerede jiseyden tahrik olmayin
Hoş ama sana anlatamam kendimi, sapik olunur sonra
Öyle zaten bi elbsie attim tahrik diyosun
Farklı manaları varsa demek ki
canım değilse anlar
Hahah canim iste o
Sa lak yazmıştım ben
Bende 😁 biliyorum o manada dedim zaten saaaa. lak o
Ya canım değl aslnda ama burali degil o yuzden sordum burali olmuyan biride anlarmi sen anladin mi mesela sen nerelisin
Ben izmirliyim anlarim. tabi
Nasil anladin nerden
Kıyafeti gördüm zaten her yörenin ayrı bir kıyafeti var zaten abiye ayrı yöresel kıyafet ayrı
Izmirinde kiyafeti var mı
Hayır yok
Güzel mi sence
Sizin yöreye göre güzel bence
Bende beğeniyorum
İnşallah oda beğenir
Beğenirse ne olacak ki umutlandirip gitti belki guzel bulur döner diye foto cekicektim ama sadece kendimi üzüyorum gercekten istiyen erkek zaten yazardi
boş ver o zaman ne zaman oldu ayrılalı
Geçen sene bu zamanlar
Oho ne uzuyon halen kendini bırak artık sevse istese zaten şimdi bunu konuşmadık
Haklisin çok sukur daha iyiyim 1 ay once ölüyodum simdi hala pzlem var ama alisdim artik eskisi kadar acimiyo
Çok sevdin galiba bir sene olmuş halen düşünüyorsun ama iyi olmuş düzelmen sevindim senin adına kardeşim
Tesekkur ederim evet baya sevdim cunku ilk defa birni sevdim nebilim safca davrandim😆 aldim dersimi fazla deger egolandiriyo
Dersini aldın artık hayatına birini alınca ona göre yön verirsin kendine
Aynen öylr
Halen olmadimi unut onu gitsin
Paylasmadim
O adamı unut gitsin artık
Nasil ama
O sevse zaten şu an yanında olurdu düşünme onu artık
Haklisin
Dusunuyon mu halen
Evet
Garip görünüyor
Neden garip nesi garip ndksksks Allah askina ya
Tunç cagindan kalma gibi
Yok
hic sevmem
Neden
sevmem icin bir neden iyi bir kulturleri yok misal olunce abi kardesi abisinin esini aliyor igrenc birsey
kiyafetlerden bakmiyorum sadece
Öyle bir şey yok. Sacma sapan diziden gördüklerinizle gelmeyin bana. Ayrica ben abi kardeşi sormadim suanda dediginizin elbiseyle ne alakasi var ben elbisenin guzel olup olmadigini sordum
yazmistim genel olarak bakiyorum diye bi tanidigim vardi babasi oldu amcasi annesiyle evlendi igrenclikleri saklamaya gerek yok biliyor herkes
Igrenclik falan yok sizin yaptiginiz igrenclik Şu an . Bir kisi yapti diye herkes yapmiyor. Bunun kürtlüklw alakasi yok. O aile öyle demek ki.
gercekleri soylememmi igrenclik? nasil yok kurtler sanki yuce bir irkmis gibi konusma neler yaptiklarini duyuyoruz neyse sana mutluluklar diliyorum
Inanamiyorum size gercekten. Bu artik terbiyesizlige giriyor. Neyse siz laf anlatamayacam anlamak istemiyorsunuz. Bildiginizle yasayin o halde. Iyi geceler size
ben terbiyesizlik yapmadim sadece gorusumu soyledim hakaret felan etmedim sanada iyi geceler
Bu söylediğiniz kültür anadolu kültürü yalnız. Kürtlerle bir alakası yok. Önceden anadoluda da sıkça yapılırmış.
@Catwom anadoluda kimler yasiyor anadolu kulturuyle ne alakasi var ? turkler anadoluya 1000 yil once geldi onun oncesinde kurtler orada yasadi mezepotamya civari tarihlerde yaziyor
@Catwom birakin bosverin arkadasla tartismaya bile girilmiyo anlamiyo hep kendisi hakli cikicak
ben kendimi hakli cikartmak icin soylemiyorum herkesin bir gorusu var bunu belirttim sadece kiracak birseyde soylemedim hakli veya haksiz olmak icin yazmadim normal bir gorus sadece
Sizin ki gorus değil baska milleti rencide etmeğe giriyor herkes bir mi? Gercekler diyip duruyosunuz.
Anadolu kültürüyle ne alakası var diyorsun sonra da zaten anadoluda Kürtler vardı diyorsun. Ayrıca bu da yanlış , Türkler anadoluya gelmeden önce burada rumlar ve ermeniler yaşıyordu. Yani senin dediğine göre karar verirsek (ki yanlış) bu rum kültürü. Ancak rumlarda da böyle bir şey yok. Bu islamiyet kültürü ( islamiyet adı altında arap kültürü aslında). Bu zihniyet kadına değer verilmediği için araplarda çıkıyor sonra biz yalnızca dini değil din ile beraber kültürü de aldığımız için bize kadar ulaşıyor. Kötü duyduğunuz şeyleri ırkçılık yaparak başka milletlere zorlama kültür yapmayın.
kendi gordugum olayi soyledim ben sadece neyse kusara bakma
@Catwom hayirda sen arastirmadan bilmeden neden hukum veriyorsun git arastir bak rumlar ermeniler yasamadi anadoluda sadece dedigin islamiyet kulturuyse kabul etmesinler o zaman turklerde islama gecti zamaninda var mı onlarda kultur benimsemismi kadkadinlara deger vermeyen sadece araplar degil onun kulturunu benimsemis olanlarda var iftirami atiyoruz benimsenmis ki soyluyoruz kabul edende var etmeyende var irkcilik yapilmadi sadece gorusumu soyledim yazdiklarimi nasil okuyorsun anlamadim
Bunu zaten türklerde yapıyor, neden anlamak istemiyorsun. Yani ben zaten sosyoloji ve türk tarihi siyaseti üzerine master yapıyorum. Araştırmadan bilmeden diyorsun bana. Ermeni ve rumların yaşadığı kesin bir olgu, niye anlamak istemiyorsun bilmiyorum.
Akademik bilgi harici, bunu türklerin de yaptığına bizzat şahit oldum. Kürt değilim, türküm. Kendi ırkımı savunmak için değil yani bu yazdıklarım. Kendinize öyle güvene güvene konuşuyorsunuz ki, hayret ediyorum.
Ayrıca asıl yoğunlaştığım konu; Türklerin müslümanlıkla birlikte kendi kültürlerinden uzaklaşması, yani senin dediğin gibi “kabul etmesinler o zaman” diye bir şey yok. Asıl biz kendi kültürümüzü unutmuşuz. Asıl kadına değeri unutan Türk milletidir.
Okumak istersen 3 ay içerisinde Türk mitolojisi ve araplaşan türk ırkı hakkında bir kitap çıkaracağım, pek sanmıyorum ama 😂
@Catwom Nasil turkler yapiyor ya demekki yaptigin master yeterli olmamis ermeni ve rumlarin yasamadigini kim soyledi? yapanlar vardir ben pek duymadim kendime guvenle alakasi yok bildiklerimi okuyup anladiktan sonra soyledim muslumanligi neden katiyorsun islam dini sadece araplarami geldi ben muslumanim arap kulturunu sevmiyorum ve kulturumu unutmadim almanyada yasiyorum ailem ondan oncekilerde burada yasiyorlardi biy neden kulturlerini kabul etmedik demene gore bizimde alman gibi yasamamiz gerekiyor rhun kitabeleri de "Kağan ve Hatun buyurur" sözleriyle başlar. Türk kadınlarına verilen değerle alakalı İslam öncesi döneme ait bir çok kaynak bulunmaktadır. Bunlardan birisi de İslam öncesi İtil (Volga) Bulgarlarını ziyaret eden İbni Fadlan'ın eseridir. Fadlan eserinde Türk toplumunda kadının yerinin şaşırtıcı olduğunu itiraf etmekte ve şaşkınlığını açıkça belirtmektedir.
Fadlan, hatunun hükümdarın yanında oturduğunu ve bunun Türk geleneklerinin bir parçası olduğunu ve Türk kadınının asla erkeklerden kaçmadığını belirtiyor. Diğer bir Arap seyyah İbn Batu şu şekilde not almıştır: " Burada öyle ilginç bir duruma şahit oldum ki, o da Türklerin kadınlara gösterdiği saygıdır. Burada kadınların kıymeti ve saygınlığı erkeklerden daha üstündür diyor ben senin ne tarihi nede turk oldugna inanmiyorum asimile olup kendini turk zannediyorsun neyse tesekkurler
@Catwom hic okumam gerek yok bu yazdiklarindan sonra :D :D sen turkluge galiba erdogandan ibaret zannediyorsun turklerin arapi seveni de var benimsemiyenide var genelleme yapma bende arap kulturunu kabul etmeyen ve sevmeyen birisiyim
😂😂😂😂 benim bu konu üzerinde çalışma yapmamım sebebi senin de söylediğin gibi islamiyet öncesinde Türk Kadınının çok kıymetli olması. Hatunun hükümdarın yanında ya da o savaşa gittiğinde onun yerine yönetimde olması, kimi zaman direkt lider kadınlar olması zaten kadına verilen değeri simgeliyor. Bunun haricinde şamanların (din adamı olarak nitelendirebiliriz) en bilgeleri kadınlar, mitolojide bir sürü kadın tanrıça var, Tomris Hatun hiç unutulmayan ve tüm türk devletleri tarafından “yaşadığı dönemde dahil” saygı duyulan ve desteklenen bir kadın lider. Osmanlı ve dolayısıyla islamiyetle beraber kadınlar evlere hapsediliyor.
Ben ırkımın bana çok kıymet verdiğini biliyorum ancak, eskidendi.
Turktoyu. com’dan kopyala yapıştır yapmışsın. Keşke kaynak belirtseydin
Okumak istersen daha güzel kaynaklar atabilirim🤷🏻♀️
@Catwom tamam sen genelleme yapiyorsun turklerin simdiki zamanda kadina deger vermiyenleri var ama verenleride var neden genelleme yapiyorsun tamam kaynak bellirttim bu orneklerden bir tanesi turktoyu bir kac site var yabanci ve turk sitesi onlarida atabilirim yabanci dilin varsa arastirmayi severim bir kaynaktan bakmam biraz once diyorsun turk milleti hic vermez diye bak arastirdiginda veya neler cikiyormus benim sadece sinir oldugum nokta senin genelleme yapman
Geçmişten bahsetmiyorum şu anki durumdan bahsediyorum. İki yabancı dilim var (İngilizce ve İspanyolca) kaynaklarınızı atabilirsiniz. Türkiye’deki kadın cinayetlerine, tecavüzlerine ve davalarının sonuçlarına bakarsanız, değer görmediğimizi anlayabilirsiniz. İyi günler
@Catwom Turk milleti degidin zaman gecmis ve simdikini anladim belirtseydin keske almanca atabilirim cevirebilirsin bizim tarihimizi bizden iyi biliyorlar Tayrica turkiyedeki kadin cinayetleri tecavuz cok fazla varevet katiliyorum bunu inkar eden de yok genelleme yapman hosuma gitmedi turkiyedeki kadinlarin deger gormesi dilegiyle iyi gunler
@Catwom Der Platz der Frau in der türkischen Geschichte bir kac site var arastirmaci profoserun dilinden bakmak istersen bakabilirsin
Anlamayabıkırrrr
Neden anlamaz
Bılmıyordur kanja
Off canım şey. Nasil bilmesini sağlicam
Berelısın sen
Nerelısın
Mardin
O couk nerelı
Konya
Baska yerden konussak olur mu
Yok ne konuşucaz ben sorumu sordum sadece cevapladigin icin sagol