Ön yargılarınızdan uzak, bir de benden Lady Gaga'yı dinleyin:
Çocukluğu
Gerçek adıyla Stefani Joanne Angelina Germanotta, 28 Mart 1986'da Manhattan'da, maddi durumu iyi olan, katolik bir ailede dünyaya geldi. Küçük Stefani daha 3-4 yaşında bile müziğe ilgi duyuyordu. Kısa boyuyla, piyanonun tuşlarına doğru kollarını kaldırarak, tuşları görmeden çalmaya çalışıyordu. Onun ilgisini ilk annesi fark etti ve bir gün babası ona hayatını sonsuza dek değiştirecek bir hediye aldı.
Babası küçük kızına boyuna uygun küçük bir piyano aldı ve annesinin de isteğiyle bir piyano öğretmeni tutuldu.
Stefani'nin öğretmeni aslen bir fahişeydi. Fakat o bunu çok sonra öğrendi. Stefani hep öğretmenine tırnağını neden kesmediğini sorardı. Öğretmeni "Benim yaşıma geldiğinde anlayacaksın" diye yanıt verirdi.
4 yaşında piyano çalmaya başlayan Stefani daha 13 yaşında ilk baladını yazdı.
Lise yılları
Gaga kendini lise yılları için "çok çalışkan ve disiplinli" fakat " biraz güvensiz" olarak tanımlıyor.
Stefani rahibelerin eğitim verdiği bir okula yazıldı. Orada çok zor günler geçirdi. Alay konusu oldu.Bireyselliğini ifade edemediğini söyleyen Gaga, farklı kişiliğinden dolayı dışlandığını belirtiyor.
Tiyatro gibi organizasyonlarda hep baş rolleri oynuyordu.Bir gün okul çıkışında, herkesin içinde, hoşlandığı çocuğun yanında çöp kutusuna atıldı ve herkes ona güldü.Gaga o gün ağladığını ve hiç unutamadığını söylüyor.
Tisch Konservatuvarı
Stefani 17 yaşında erken kabul edilen 20 kişiden biri olmuştu. Gaga burayla ilgili "Fabrika gibi herkese aynı şeyler öğretiliyor, aynı şeyleri yapması bekleniyor" diyor. Ama gene de burada çok kaliteli bir eğitim aldı.
Üniversiteyi bırakması
Annesi çok üzüldü, hayal kırıklığına uğradı. Babası ise ciddi bir üslupla " Sadece 1 yılın var" dedi. Dediği gibi de tam bir yıl evinin kirasını ödedi daha sonra kirasını da Stefani kendi üstlendi. Zaten Stefani kimsenin kendisine bakmasına gönüllü değildi. Daha küçük yaşlarda bile kendisine iş bulmuştu.
New York sokakları
İlk şarkıcılık deneyimlerini New York barlarında yaşadı. Okulu bırakmıştı. Hayatını müziğe adadı. Uyuşturucuya da bu barlarda başladı. Bir gün ailesinin evinde banyoda uyuşturucu aldı ve babası bunu anladı. O an çok büyük bir utançlık duyan Stefani, o günden sonra bir daha uyuşturucuya elini sürmedi. Gaga, hayranlarıyla birlikte olmanın keyfini, hiçbir uyuşturucunun veremeyeceğini söylüyor.
Yıl 2006. Yer, New York'ta bir bar. Stefani isimli bir genç kız, klavyenin başında şarkılarını seslendiriyor. Orjinal olmayan, kimsenin sınıflandıramadığı şarkıları. Sadece bir kaç yıl sonra, Stefani adını herkesin konuştuğu dünyanın bir numaralı yıldızı Lady Gaga'ya dönüşecekti.
Herkesin içinde soyundu
Bir gece barın birinde öyle bir sosyal deney gerçekleştirdi ki... Herkesin içinde tek tek üstünde ne varsa çıkardı. Gaga'ya bunu neden yaptığını sorduğumuzda " Kimse dinlemiyordu, birbirleriyle konuşuyordu." diyor. O an istediğini başarmıştı. Bütün kalabalık susmuş Stefani'ye bakıyordu. Şarkısına girdi ve bitirdi. Sonrasında büyük bir alkış aldı. O güne dek klavyenin başında, kimsenin dikkatini çekemeyen kızın yanına pek çok kişi gelip "Sende ses var" dedi.
Gaga ismi
Adını Queen' in Radio Gaga şarkısından almaktadır. Şarkıyı dinlediği bir sıra bu adı çok beğenmiş ve kendisini yansıttığını düşünmüş. Arkadaşları artık ona Gaga diye hitap etmeye başlamış.
Gaga; çılgın, deli gibi manalara geliyor.
Lady Starlight
Lady Gaga'nın o dönemki kişiliği kendisi gibi olan en yakın arkadaşı ve beraber konser verdiği kişidir.
Lady Gaga (öndeki) ve Lady Starlight (arkadaki)
Lady Starlight ile o bölgede ünlü olmuşlar ve konser veriyorlardı. Değişik görsel tasarımlar, etkileyici sahne şovları ve tabii ilginç kıyafetler.
Özellikle giydiği kıyafetler ve tarzıyla ünlü eleştirmenlerin ve prodüktörlerin ilgisini çekmeyi başarmıştı. Herkes onu konuşuyordu.
En sonunda Hollywood'da çalışan ünlü RedOne adlı prodüktörden teklif almayı başardı.
İlk single: Just Dance
2008 yılında çıkan bu şarkı şu an 201 Milyon izlenmeye sahip. Çıktığı dönem Katy Perry I Kissed a Girl gibi hit olmuş bir şarkı.
Şarkının sözleri Lady Gaga ve Red One ile sadece 10 dakikada yazıldı.
Aynı zamanda gelmiş geçmiş en fazla satmış singlelardan biridir.
İkonik Tarz: Poker Face
Bu şarkıyı bilmeyen yoktur. Rekorlar kırdı çıktığı yıl. 2008 çıkışlı bu şarkı 332 Milyon izlemeye sahip. Pek çok ödül aldı. Yılın Dans Kaydı Grammy'sini Lady Gaga'ya kazandırdı.
Pek çok ülkede bir numaraya ulaştı.Gelmiş geçmiş en fazla satan singlelardan birisidir. 2009 yılında tüm dünyada en fazla satmış singledır(ABD'de 9.8 milyon adet)
Lady Gaga'nın Poker Face klibindeki tarzı
Efsane Düet: Telephone
Aslen bir kısa film olan Beyoncé ve Lady Gaga'nın düeti. "Paparazzi" klibinde erkek arkadaşını öldüren Gaga'nın hapishaneye atılmasını anlatıyor. Paparazzi'nin devamı niteliğinde. 254 Milyon izlenmeye sahip. Gelmiş geçmiş en fazla satan singlelardan birisi.
Peki şarkıyı aslında Lady Gaga'nın Britney Spears'a yazdığını biliyor muydunuz? Britney Spears, demosunu yapmasına rağmen şarkıyı çıkarmamış.(Videodan dinleyebilirsiniz)Lady Gaga neden çıkarmadığını hiç sormamış. Neden çıkarmadığını bilmiyoruz.
Adını Kazıyan Şarkı: Bad Romance
Şu an 714 Milyon izlenmeye sahip olan, Lady Gaga'nın en çok ses getiren şarkısı. Bu şarkısı ile çok sayıda ödül aldı. Özellikle video klibi için. Klip, Yılın En İyi Kısa Video Klibi Grammy Ödülü'nü kazandırdı. Gelmiş geçmiş en fazla satan singlelardan biridir.
Lady Gaga nişanlı
Kim alır bunu dediğiniz Gaga, Şubat 2015'ten beri, oyuncu ve model Taylor Kinney ile nişanlı. İkilinin ilişkisi, 2011'de Gaga'nın Yoü and I klibinde başladı. Bu arada Gaga 1.55, Taylor 1.80 boyunda. Boy takıntısı yapanlar için söylüyorum.
Lady Gaga'nın Tarzı
Moda ve müziği birleştirerek adını tüm gezenegene duyurmayı başarmış Lady Gaga'nın moda anlayışına biraz göz atalım. Gaga, güzellik anlayışını hiç kimsenin yönlendirmesine izin vermeyeceğini söylüyor. Siz de görüşlerinizde en çok hangilerini beğendiğinizi belirtebilirsiniz.
1- Uyumsuzluğun uyumu, çok sevmedim saç gözlük çok kötü 4/10
2- Vahşi, özellikle takılar harika tamamlamış 9/10 (1 puan ayakkabıdan kırdım)
3- Sevimli Cadı, Asa harika, makyajdan dolayı şirin gözükmemiş 7/10
4- Tam bir ikon, bayıldım, çok orijinal 10/10
5-Sıradışı, etten elbise kimin aklına gelir? 8/10
Lady Gaga ünlü olmadan önce bir program tarafından şakalanmış. Hangisi Lady Gaga bakalım tanıyabilecek misiniz? :)
Son olarak Lady Gaga'yı tuhaf olduğu için sevmeyenlere Lady Gaga'nın bir sözüyle cevap veriyorum:
"Bana gülüyorsunuz çünkü ben farklıyım, ben de size gülüyorum çünkü hepiniz aynısınız."
Saygı çerçevesinde tüm görüşlerinizi bekliyorum. Çok vakit harcadım, çok emek verdim. Sevdim 👍 butonuna basarsanız sevinirim :).
Lady Gaga bu dünyadaki müzik dehalarından biris ve şarkıları anlamlı ve adeta nefes alıyor canlı gibiler ve sizi sarsıyor bu insan ancak 100 yılda bir dünyaya gelir.
2009 yılından beridir Mother Monster'ın büyük hayranıyım, bencene bayıldım, Türkiye'de benimle aynı fikirleri paylaşan insanları görmek çok güzel. Yalnız iki hafta kadar önce Taylor Kinney ile yollarını ayırdılar :(
Tecavuze de ugramis. Biliyor muydunuz? Kotu zamanlar gecirmis. Coo basarili bence ve cok seviyorum. En az 8 10 sarkisini seve seve dinlerim. Guzel bir benceydi tesekkurler.
Bencen çok güzel olmuş. Lady Gaga hakkında yazılmış en iyi yazı. Benceni ayrıca çok güzel işlemiş ve bitirmişsin. Benim de en beğendiğim poker face kıyafeti :).
Michael Jackson'un geçtiği Dünya'da Lady Gaga olsa olsa Yıldız Tilbe'nin ecnebi versiyonu olabilir. Yapmayın etmeyin. Hasta mısınız nesiniz? Ne gelmiş geçmiş en büyüğü lan?
Değil MJ, David Bowie bile bu sıska ucubeden çok daha büyük efsanedir.
Rica ediyorum marjinal ayakları üzerinden prim yapıp 'Ben çok farklıyım, uçarıyım, rereröröyüm heyoo' artisliğiyle dikkat çekmeye çalışan, ortalamanın biraz üzeri ses olunca çok süper sanatçı olunduğunu sanan piyasa şişirmesi işlerini pop müziğin açık ara en büyük ismiyle kıyaslamaya kalkmayın.
En ikonik bulduğunuz pop şarkıcısı kimdir? sorusuna herkesin vereceği yanıt farklı olacağına göre öznel bir yargıdır. İlkokul 2. sınıfta öğretiliyor sanırım "öznel" ve "nesnel" yargılar. Lady Gaga'dan daha üstün olduğunu düşünüyorsan o halde Michael Jackson ile ilgili bir bence de sen yaz. Yazdığım bencede kimseyle Lady Gaga'yı kıyaslamadım. O yüzden eleştirilerin Lady Gaga üzerine olmalı. Hiç bahsetmediğim Michael Jackson ile ilgili değil. Lady Gaga'nın hiçbir canlı performansını izlemediğinden gerekse bencemide başlığı dışında okumadığından "ortalamanın biraz üstü" diyorsun. 4 yaşında müziğe başlamış biri üstelik. Hayatını ona adamış okuluna gitmiş son derece iyi eğitim almış birisi. Lady Gaga'nın başarısını takdir edemeyecek kadar önyargılısınız başka bir şey değil. Siz gidin daha canlı performans bile söyleyemen, playback yapan Taylor Swift'i eleştirin. Gaga hem ilginç görsel dekorlar yapıyor; orjinal kıyafetler, sahne şovları hem de, dans ederken şarkı söyleyebiliyor.
İsterse reenkarne olup o hayatını da adasın, Lady Gaga bana göre niteliksiz bir müzik yapan balondan başka bişey değil. İki tane şarkısını arka arkaya dinlemem.
Ne Taylor Swift'i lan? Geoff Tate'in, Bruce Dickinson'un falan olduğu Dünya'da bu gerizekalılar müzisyen falan olamazlar.
Söylediği şarkılar berbat. Nasıl şu insanlara bu kadar hayran oluyorsunuz anlamak mümkün değil.
Bencenin başlığı "Gelmiş Geçmiş En İkonik Pop Şarkıcısı: Lady GAGA" idi değiştirildi. Senin dediğin isimleri çoook az dinleyen bir kesim olması senin zevksizliğini gösteriyor.
Müziğin kalitesini dinlenme sıklığına göre ölçebileceğini sanan biri müziğin ne olduğunu da bilmiyordur zaten. Adam gelmiş 'Onları çok az dinleyen var demek ki benimki daha iyi' diyor.
Sana göre Justin Bieber Fazıl Say'dan daha iyi müzisyen heralde.
Eminim öyledir. Sadece gay medyası mı konu aldı Gaga'yı. Sadece gayler mi hayran? Saydığın isimlerde tıpkı Gaga gibi eşcinselleri desteklediler. Pek çpk ünlü destekliyor. Neden insanları karşısına alsın?
Daha bu yıl caz albümü çıkardı neyin kafasındasın acaba? Bulduğu sevgili Gaga'nın kendisinden daha zengin değil. Ayrıca videoların çoğu lgbt temalı değil. Sadece kliplerin içinde öpüşen erkek ve kadınlara yer veriyor. Eminim bencemden önce Gaga'nın erkek olduğuna inananlardan biriydin