2.Selim zamanındaki İnebahtı mağlubiyeti'nin üzerimizdeki tesirini anlamak isteyen Venedik Elçisi,Sokullu'yu ziyarete gelmişti. Büyük adam derhal vaziyeti kavradı. Ve Elçi'ye söz sırası bırakmadan hitâbetti:
-Siz söylemeseniz de ziyaretinizin hakiki sebebinin anlıyorum.Biz Kıbrıs'ı almakla sizin kolunuzu kopardık,siz de inebahtı'da donanmamızı yakmakla bizim sakalımızı kestiniz.Kesilen sakal çabuk uzar ama,koparılan kol bi daha yerine gelmez!..
Sokullu Mehmet Paşa..30 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılbu söz bana bazı padişahların şimdiki devleti yönetenlerden çok çok zeki olduklarını gösteriyor ayrıca gururlandırıyor
73 Yorumla- +1 yıl
osmanlı padişahları küçüklüklerinden beri öyle bir eğitim alıyorlar ki birçok dil öğreniyorlar savaş teknikleri.. şimdikiler fosss.
- +1 yıl
şimdikiler kavga etmekten başka bişey bilmiyor
osmanlı devleti zamanında hüküm sürmüş evet..çok güçlüymüş lakin çok büyük bi çöküşle bitti..ve MUSTAFA KEMAL ATATÜRK olmasaydı şuan bu devlet olmazdı..Cumhuriyetim kurulmazdı..Sahip olduğum tüm haklar,olmazdı..dedem onun dedesi onun dedesi hayatta olmazdı..sahip çıkacaksak tüm atalarımıza sahip çıkmalıyız ! ben Türk'üm ve ölene dek Atamın sözünü söylemekten gurur duyacağım.Ne mutlu Türküm diyene,Ne mutlu ATATÜRK gibi bir Öndere sahibim...Tüm dünyanın önünde eğildiği,muhteşem lider..
01 Yorumla
Osmanlı çocuğuyum,Türk'üm,Türk doğdum,Türk ölürüm,savaş çıkarsa bile kadın olarakta savaşırım,memleketim için şehadet mertebesine erişirim...
Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene...Türk Olduğunu Hissedebilene...
Unutmayın ''Muhtaç Olduğumuz Kudret Damarlarınızdaki Asil Kanda Mevcuttur''149 Yorumla- +1 yıl
gerçek bir türk kadını
- +1 yıl
Teşekkürler arkadaşım,milliyetçi duyguları olmayan arkadaşları da kınıyorum...Defolsunlar gitsinler başka ülkeye,memleketimizi işgal edip,nüfusumuzu çok göstermelerine gerek yok..Bu yüreği taşıyan azınlıklar olarak ülkemizi en iyi yere taşırız...Mümkünse oy falan da kullanmasınlar...
- +1 yıl
Bu eksileyenler neci? Dengesizlere bak...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
29Cevap
Kültür & Sanat konusunda 398 cevap paylaştı. Kurban olsunlar Osmanlı'ya onlar.Bende Osmanlıyı çok seviyorum.Çok zeki bir devletti bence.
Gururda duyuyorum ne zeki atalarımız varmış diye :)
o tepki veren gerizekalıları boşvermek lazım hazımsızlık yaşıyorlar.34 Yorumla
+1 yılhepimiz osmanlı çocuğuz.. bazıları inkar etse de bu böyle.. ama bu söz bazen yanlış anlaşılabiliyor.. osmanlı nın geri getirilmeye çalışıldığı düşünülüyor.. bu yüzden osmanlı torunuyuz deyince tepki alıyoruz..
23 Yorumla- +1 yıl
o kadar da değil :) sonuçta şimdi hiçbir kadın zorla kapatılamaz.. ve osmanlı eğitim konusunda evet çok iyiymiş ama kız eğitimine de çok önem verilmiyormuş.. tamam osmanlı çok büyük güzel bir devlet ama eksik olduğu yönleri de söylemek gerek :) yani diyeceğim o ki günümüz şartlarında padişahlık sistemi gitmez :)
atatürke demişlerki..
-biz namusumuz onurumuz için savaşırız..siz ise alt tarafı toprak için
atatürk şöyle demiş
-herkes kendinde olamayan için savaşır...68 Yorumla- +1 yıl
orda bir mantik hatasi var cicim, saldiran biz degil onlar oldugu icin namus ve onur icin savasan taraf biz oluyoruz. onlar toprak icin savasmis oluyorlar. demem o ki bu diyalog esasen ispanya krali ile napolyon arasinda gecmistir.
atatürkün vermis oldugu cevabi esasen napolyon ispanya kralina vermistir. - +1 yıl
+ Güzeldi..
Kültür & Sanat konusunda 1,1b cevap paylaştı. neden tepki veriyorlar anlamadım biz şanlı osmanlı çocuğuyuz ve bununla gurur duyuyoruz neden tepki veriyorlar şaşılacak iş.
52 Yorumlabir izleyerek etkılenmıssın bence senın gıbı olanlar cok sokaklarda herkez hurrem yuzugu sacı ıle dolasıyor duz mantık
filmde b.k gibi olmus hıcbır ozellıgı yok kotu yapılmıs bır fılm bu konuda fılm yapıldıysa yakısan bır fılm yapılması lazımdı24 YorumlaYorum yapmak istemiyorum . 5 yıldız en parlağından.
31 YorumlaFilmi izledikten sonra bize karşı olan herkesi öldüresim geldi.
65 Yorumla- +1 yıl
Gazla çalışıyoruz zaten.
- +1 yıl
Irkçılığın lüzumu yok.. Atatürk milliyetçiliğinde ırkçılık yoktur..
Ben de cok gurur duyuyorum iste atalarim diyorum. Ve seni seviyorum :)
11 Yorumla
+1 yılmilli duyguları bi kenara bırakın burda bi tezat var zeka / delilik ! sizce de garip değil mi ? senaristin tercihi olabilir eyvallah bu söz ama taktir edilesi bi durum yok bunda bana göre...zeka karşısında delilikle övünmek ...oysa zekanın üstesinden ancak yine zeka gelir yanında cesaret onur inanmak gibi yan unsurlarla birlikte...
osmanlı saray zümresinin Türk kelimesini aşağılayıcı anlamda kullandığını duymuşmuydunuz hiç ? osmanlı zamanında Türkler -gerçi bugün de pek değişen bir şey yok aslında- tarlada çalışan, askere sefere giden , ölen, vergiye tabii tutulan, baskılar gören ama bunların karşılığında eğitilmeyen,aydınlatılmayan, zenginleştirilmeyen ama özü tarihi felsefesi zengin insanlar topluluğu değilmiydi ?! osmanlıdan önce de vardı ''Türk'' çocukları sonrada var oldu geleekte de var olacak...34 Yorumla- +1 yıl
yani anormal bulduğun fikirlerimi bir kitaba dayatarak normalleştiriyormusun ? :)
- +1 yıl
zeka ve delilik açıklaman güzel bir tespittir. Biz her şaşalı görünen sözü sorgulamadan koltuklarımız kabararak kabul ettiğimiz için mantık süzgecinden geçmemiş tezat bir saçmalığı sahipleniyoruz aslında çoğu zaman.
- +1 yıl
teşekkürler.
+1 yılCevaplara baktım,destek verenlerin çoğu eksilerde. Sonrada "biz osmanlı çocuğuyuz ama sizin ne çocuğu olduğunuz belli değil" diyince kızıyorsunuz.
11 Yorumla
+1 yılOsmanlı çocuğuyun dediğin zaman tepki verenlerin ne çocuğu olduğu belli değildir.
24 Yorumla- +1 yıl
Eksileyenler,Allah aşkına niye eksilediniz bi anlatın hele? Ecdadın çölü yürüyerek geçen 3 kıtada ayak izi olan,halifelik ünvanı taşıyan bir soydur ve sen bununla övünenlere tepki veriyorsan az bile dedim.
- +1 yıl
Garip,insanlar kendi soyundan utanç mı duyar oldu? Eğer Osmanlının eline geçen fırsak avrupalı devletlerin birinde olmuş olsaydı şimdilerde ne müslüman kalırdı nede türk. 600 yüz yıl kardeşçe yaşamayı bilen bir ecdadın torunlarıyız bunuda unutmayın.
aynen bı osmanlı cvocuguda benımm yasasın turk gençliği.
31 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılAşırı miliyetçiliktir bu ve faşistliktir ve aynı zamanda onların yoluna karşı çıkanı yolundan acımasisca kaldırıçağı anlamına gelir..
Osmanlı zamanında çok yabancı kızları alıkoymuş ve yani onların çocukları şimdi kendilerini övünerek biz osmanlı torunuyuz diyenlerdir...
Böyle saçmalıkları bırakın ya..milliyetçilik bana göre çok yanlış birşey.
yazık diyiyorum bazı kişilerin yazdıklarına başka birşey demiyorum!
NE MUTLU İNSANIM DİYENE!810 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılnasil yani sen bize gel?
- +1 yıl
NE MUTLU INSANIM DIYENE! Bu yazdığına katılıyorum ama diğerlerine katılmıyorum.
Düşündünmi hiç dünyada neden ülkeler kurulmuş, neden farklı diller var, bu sınırlarda neyin nesi. Hepimiz insan degilmiyiz, o zaman ne bu ayrımcalık bu sistem bu düzen, sizin söyledklerinz bu olsa gerek bu bir haykırış olur ancak.
Cevap sahibi+1 yıl@ Titero: ulkeler kurumus zamaninda sinirlar kurulmus bu baska birsey. insanlarin gonullerinde kaffalarinda sinirlar kurup insanlari seviyelere koymasi ve bazilarinin dediyi yasasin turk halki veya allah turkleri korusun cahilce sozlere benim lafim. Nerdeyse fasistlik savuniliyor burda bazi kisiler tarafindan.
Cevap sahibi+1 yılHerkezin hayatta bir durusu vardir ben saygi duyarim, ama milliyetciler baska irktan olan insanlari kendi irklarindan daha dusuk goruyorlar. benim gibilerine vatan haini denip acimasisca olduriliyor hapislere atiliyorlar sirf aydin goruslerinden dolayi bunlari yapanda miliyetci vatan sever kardeslerimiz.. icerde veya toprak altinda yatan bir kisi olmaktan gurur duyarim ama ellini kolunu saliyark disarda gezen bir milliyetci katil olupta turk bayragini salliyan olarak yasamayi asla aterci etmem
- +1 yıl
Ne mutlu insanım diyene!.. Milliyetçiliği bazen ırkçılıkla karıştıranlar var.. Ben milliyetçiyim ama ırkçı değilim.. + verdim..
- +1 yıl
ana kesnlkle katlıyrum cvbınada yorumlarına da..öylebi devirdeyzki dha insan olmayı beceremden hcbrseyin frkına varmadan,karsıt görüslern nden olduğnu hc arastrmdan kimliğmzde yzan ırkın harikalar yarattığını dsünmekten öteye gitmiyoruz..
bilncnde olpta kndi ırkını savunan insnlara sonuna kadar saygım var,ama hak dahilnde,insanlk dahilinde.karsıt görüstki insnların dsünclerine sescıkarmmak saygı duymaklar birlikte.. bunu basarabilen biülke değlz.elbt ki var böyleleri fakat,azınlıktan öte değil..
Cevap sahibi+1 yıl@ tostos - Cok tsk ederim guzel yorumun icin :) ve beni anladigin icinde ayri tsklerimi ederim sana :) senin gibi dusunenler cok sukur cok turkiyede :)
bu söz beni gaza getirdi dışarı çıkıp birilerine salça olayım
20 YorumlaBuradaki delilik mecaz ama anlayana.
Güncellemen de çok iyi. Haklısın :)12 Yorumla
+1 yılTürkü türk yapan müslümanlıqı benimseyip yaşam tarzı olarak uygulamasıydı buda osmanlıdaydı. Ne mutlu türküm diyene :)
10 Yorumlaçok fazla pohpohlanmışız zamanında hala da devam ediyor...
çok şaşalı bir millet değiliz bana göre.62 Yorumla- +1 yıl
Aynen, çok gaza geldik.. Gaza gelerek bir yerlere gelmeye çalışacağımızı düşünüyoruz... Gazla değil zekayla ilerleyebiliriz.. Ve bizim %70 imiz gerizekalı :)
heyyt koçum. yürü kız kim tutar seni. sende bendensin ;)
21 YorumlaNe Mutlu elhamdulilah Muslumanim, Turkum ve Osmanli torunuyum...
Ben osmanli cocugu degilim diyenlerede , haklisiniz kimin cocugu oldugunuz belli degil...00 Yorumla
+1 yılfetih 1453 te istanbulda gemiyi karada yürüttük ve böylece feth ettik. Müthiş bir sözdür bendende sadece puan... kimsenin önünde eğilmeyeceğimiz gibi bir çok anlamını barındırır..
21 Yorumla- 41 Yorumla
+1 yıladam demiş abi, helal olsun.
gayet gözü kara, zihni açık gördüm
ben olsam gemileri karadan yürütmeyi akıl edemezdim.10 YorumlaKültür & Sanat konusunda 393 cevap paylaştı. Güzel bir söz. Son günlerde amma moda oldu istanbulun fethi...
20 YorumlaKültür & Sanat konusunda 378 cevap paylaştı. Ne diyebilirim ki: İhtiyaç keşfin anasıdır. :))
32 YorumlaFatihin istanbulu fethettiği yaşta değilim ama o coşku ve vatanseverlik damarlarımda
10 Yorumlahelal olsun soruyada sanada biz osmanlının çocuklarıyız
30 Yorumlazeka örneğidir imkansızlık tanımamadır daha bir çok şey Allah Türk'ü Korusun
21 Yorumla
+1 yılYorumları ve gelen tepkileri gördüm de ne ara bu kadar birbirimize düşman olduk demekten kendimi alamadım
00 Yorumlagecmişimle hep ğurur duydum ( hangi cılğın duuur diyecekmiş şaşarım biz deliyiz cünki osmanlı torunlarıyız
02 Yorumla- +1 yıl
Dilini kullanmayı öğren öncelikle. "Ğurur" değil "gurur", "cılğın" değil "çılgın, "cünki" değil "çünkü".
Ne mutluki Kanuni Sultan Süleyman gibi bir dedemiz var...
01 Yorumlacanımsın... Sözü okuyunca çok beğendim..
11 Yorumla
+1 yılfatıh unvanını en cok hakeden osmanlı padısahıydı
31 Yorumla
+1 yılMatbaayı 200 sene sonra kullanmaya başlayan da biziz. Fazla gaza gelmemek lazım.
613 Yorumla- +1 yıl
Miğferdibi savunmasından sonra benim de Saruman'ı kulesine oturtasım gelmişti.
- +1 yıl
işte biraz da bu zihniyet Osmanlı yı yıkılma sürecine getirmiş.. o günahtır bu günahtır diyerek ilim ve bilim konusunda geri kalmışız.. oysa fatih döneminde öyle mi adam İstanbul a bilim adamları getirmiş..
- +1 yıl
Biz İstanbul'u fethettik Avrupa rönesansa girdi.
- +1 yıl
Biz gazla yürüyoz ama öyle deme .)
Şimdi Osmanlı çocuğu olmakla bu sözün ne alakası var.Sadece Osmanlı devleti zamanında söylendi diye.
00 Yorumlaosmanlı zamanıda hüküm sürmüş ama şuanki libya gibi suriye gibi yaşamış halk
00 YorumlaOsmanlı Çoçuğu olmaktan Utananlarmı var.
33 Yorumladoğru la türklerin akıllıca bişey yapmayı sevmez hep zor olanı başarmak ister. planlı programlı sistematik olarak bir problemi çözmeyiz
15 Yorumlasen fetih filmini mi izledin?
14 Yorumla- +1 yıl
Fetih filminde öyle bir cümle kullanmıyorlar zaten. BÖlük pörçük bir film olmuş
+1 yılGüzel söz.
40 Yorumla
+1 yılne mutlu turkum dıyene :)
00 YorumlaEyvah torunlar...
110 Yorumla- +1 yıl
Karadan gemi yürütme hadisesi ise sıradan bir olay...
Yunanistan'da Korinth boğazından gemi yürütülmüştü mesela Antik çağda. Keza vikingler için çok çok sıradan bir olay. gemilerini karadan yürütürler. Osmanlılar 1500 sene kadar sonra ve Vikinglerde neredeyse 600 küsür sene sonra tanışmış bununla o ayrı... Başka bir timsali yok tabi Türk tarihinde. - +1 yıl
olayı sıradan kimine göre ama sonuç sıradışı
- +1 yıl
hristiyanlığın başkentinde ezan sesini susturamadılar
- +1 yıl
romaya müslümanlar ayak basmadı ama bizansı yenerek roma imparatorluğunu bitirende Türklerdir.yenilemez bitirelemez imparatorluk nasıl olurda pis Türkler yenebilir denmesin diye bizans impatorluğu kuruldu bu isim değişiliğiyle roma imparatorluğunun imajı sadece yenilmedi.
hem sen kimlerdensin niye bu kadar içerliyosun bu duruma - +1 yıl
Benim içerlediğim birşey yok... Doğrular bunlar. Ortodoks Hristiyanlığın merkezi zaten Antakya ve İskenderiye'dir. İstanbul'un Apostolik kökeni yok onu belirtmeye çalışıyorum. Yani kutsal bir yer değil Hristiyanlığın kalbide değil. Sıradan bir yerdi. Ortodokslar otosefaldir zaten bir merkezleri bulunmaz Roma papası gibi. Katolikler gibi.
Bizans diye birşey yok zaten O zaten Roma'dır. Bizans 1500 lü yıllarda uydurulan bir isim sadece. - +1 yıl
tarihte dünyaya hakim hristiyanlar hala günümüzde olduğu gibi katoliklerdir.batı mücadelesinde bahsettiğimiz taraf da bu kesimdir ortodokslar sadece taşeron savaşcı olmuşlardır
aydinlandik.
48 Yorumla- +1 yıl
Go home yankee.
- +1 yıl
Seni tanıyorum bir yerden olabilir mi?:))
- +1 yıl
Ampullerle aydınlattılar bizi..
+1 yılgüzel söze ne hacet
12 Yorumla- +1 yıl
yess sir saygılar
Gizli Üye(36-45)+1 yılçok güzel bir söz
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar