Herşeyin bir kuralı olduğu gibi kitap okumanın da kuralları var. Kitapları okumuş olmak için değil anlamak için okuyalım! 1. Kuralına uygun metin okuma. 2. Okuma kurallarına uyma. 3. Vurgu ve tonlamalara dikkat etme. 4. Noktalama işaretlerine dikkat edip okuma. 5. Okunan yazıyı göz ucu ile (başı çevirmeden) takip etme. 6. Yavaş ve anlaşılır şekilde sözcükleri teker teker düzgünce okuma. 7. Okurken doğru zamanlarda nefes ayarlaması yapma.
Her şeyin bir kuralı olduğu gibi kitap okumanın da kuralları var. Peki sizler o kuralları biliyor, o kurallara göre mi okuyorsunuz?
Okumanın türleri vardır. İçinden kelimeleri hayalen seslendirerek okuma en keyiflisidir. Sanki yüksek sesle bir topluluğa okur gibi okunur hatta karakterlerin ses farklılıklarına bile dikkat edilir. Bunun dezavantajı uzun surmesidir. biraz keyif işidir. Hızlı okuma vardır kelimeleri seslendirmessin içinde sadece gozlerinle okursun. daha hızlıdır. Romanlardan ziyade bilimsel metinler için idealdir. Bunun bir üstü en hızlı okuma şeklidir. Kelimeleri düşünmezsin ve sayfaya kabiliyetine göre cümle, paragraf, sayfa,2sayfa olarak göz gezdirirsin. Beyin görmenin ardından işleme alır. Duygu ya da tonlama yoktur bilgiye odaklıdır. Okumak için okuduğun ya da kontrol amaçlı baktığın metin lerde çok işe yarar.
Kitap okumanın en zevkli şekli seslendirerek okumaktir. Yalnizsan yüksek sesle karakterlere Has ses tonlarıyla okursun. İnsana hitabet ve okuma yeteneklerini kazandıran enfes şeklidir kitap okumanin.
Şu an burada okuyorum kitabı ve gerçekten de kitabın adı şu anki ortamı çok iyi özetliyor. Hamakta uzanmış burada okuyorum ve evet, 6 ve 7 hariç diğerlerine istemsizce dikkat ediyorum. https://i.hizliresim.com/G0gDk3.jpg
Kitap okumanın kuralının olması biraz değişik geldi. Ben kitaplarla çok haşır neşir birisiyim ve aynı zamanda dikkatim çok kolay dağılıyor. Çoğu zamanlar hızlı okuduğumda , okuduklarımı daha fazla algılayabiliyorum. Noktalama işaretlerine , yazım şekillerine vs. inceleyerek okuduğumda , okuduğum kelimeleri tekrar tekrar okuduğum oluyor.
Kitabın önsözünü okuma, yazarın hayatı hakkımda bilgi sahibi olmak, okumadan önce kitabın sayfalarını karıştırmak ve konu başlıkları vs. hakkında bilgi sahibi olmak, anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamalarını araştırmak ve önemli noktaları belirleyip not almak önemli kitap okuma kuralları arasında.
Dogrudur bağyan bunlari yapmazsan. "Bu ne biçim kitap yawww!" dersin. Ilkokulda bu kurallara uymadigim ıçin 100 temel eseri tekrar okumaya karar verdim. Arada bir onları da okuyorum. Bu kuralların tamamını uyguluyorum
Kitap okumanın kuralımı olur? Hoşuna giden tarzda alırsın bir kitap okursun beğenirsin ya da beğenmezsin farklılık iyidir hep aynı yazarlarımı okuyacaz
bu dediklerin diksiyon kuralları zaten. bu kişinin kendini geliştirmesi için yapması gerekenler. eğer okurken anlamda bir kayma olmuyorsa düz yazı olarakta okuyabilir.
Ana Sayfa > Kültür & Sanat > Sorular > Her şeyin bir kuralı olduğu gibi kitap okumanın da kuralları var. Peki sizler o kuralları biliyor, o kurallara göre mi okuyorsunuz?
En İyi Cevaplar